[elektro-etc] bringás téma

Acs Gabor agabor at electrodesign.hu
Tue Jun 15 18:35:34 CEST 2010


Nem is az a cél, hogy olcsó legyen. Az előzőt is legalább 20 évig 
használtam :)
Viszont hamár költök rá, akkor legyen is olyan...


Gábor

Fekete Róbert írta:
> MTB re is vannak frankó városi betonos gumik, nem rázza szét az agyad, 
> hanem mint a virsli versenybringáké olyasmi, csak ügye szélesebb
> én spec MTB ot vennék, a sok le fel meg kátyúk ez az azért rendesen 
> odaver az egész bicónak
>
> írták a duplafalú felnit én esetleg megtoldanám a duplán küllőzöttel
> könnyű váz az jó, de gondolom árban is dob
>
> váltót ne hagyd le, még ha nem is piszkálod sokat, néha jó ha van
> inkább kevesebb sebességűt nézz
>
> hajtókar pedál páros még ami fontos, inkább cseréld le a szarabbat jóra
> na meg a lánc, abból is valami normálisat nézz hozzá, rengeteg múlik 
> azon milyen a kiképzése, mintája
>
> na mondjuk ez így biztos nem a 10e huf os tecsós bringa, de ha nem 
> lopják el évekig szolgál
>
> R.
>
> 6/15/10 5:47 PM keltezéssel, Acs Gabor írta:
>> Sziasztok,
>>
>> Akarok venni egy biciklit, tanácsokat szeretnék kérni ehhez.
>> Elsősorban pesti városi, vagy agglomeráció közlekedés a cél. Napi
>> 30-40km sok járdázással, kerülgetéssel.
>> Most van 2 bringánk, ezzel vannak tapasztalataim. Az egyik egy MTB, amit
>> használtan vettünk. Mindene nagyon márkás, és tök jó vele közlekedni. A
>> másik az én régi russzki félverseny bringám, és már minden baja van.
>>
>> A kérdéseim:
>>
>> - A váltót soha nem használom, ha kihagynám, olcsóbb, megbízhatóbb és
>> könnyebb lenne a bringa. Kell szerintetek? Azt hallottam, a futároknak
>> sincs, sőt sokan racsni nélkül, fixivel mennek.
>>
>> - Alu váz, acél váz, vagy más ötvözet (Pl. Cr-Mo)? Egyik kereskedő
>> szerint az acél váz kevésbé törékeny, és nincs olyan nagy súlykülönbség.
>> Hát nem tudom.
>>
>> - Azt figyeltem meg, hogy az MTB-vel sokkal rugalmasabban lehet haladni
>> 'jobban gurul' (ez lehet hogy azért, mert a russzkin 20 éve nem volt
>> tisztítás, kenés), az MTB-vel sokkal jobb állva tekerni elindulásnál,
>> felüljárókon. Mi a fontos szempont a leghatékonyabb (kevés erőkifejtést
>> igénylő) bringázásnál? Azt gondoltam, a verseny vékony kereke kisebb
>> ellenállást jelent, mégis itt az MTB szerepelt jobban. Kockakövön is
>> sokkal jobban ráz a verseny. Ajánlottak nekem cross, trekking,
>> országúti, városi, stb néven mindenféle kategóriákat.
>>
>> - Mit számít a váz és a kerék mérete? Azt mondják, a 28-as az jobb, mert
>> gyorsabban lehet vele menni, de miért, ha van rajta váltó? 185 centis
>> embernek a nagy váz a jobb, vagy inkább a kicsi, amiről hamar le lehet
>> szállni ugye városi körülmények között? Kisebb kerékkel jobban lehet
>> iránytváltani, vagy mindegy?
>>
>> -Mi a jó kormány? Vannak ezek a verseny előredőlős fajták, van az
>> egyenes, van a kicsit szarv formájú. Nekem az lenne a cél, hogy
>> lehetőleg ne legyen nagy terhelés a felső csigolyáimon, szóval lehetőleg
>> ne kelljen nagyon előre dőlni, de pl. lejtőn azért mégis lehessen. Ja,
>> és ha bukok, lehetőleg ne okozzon bennem nagy kárt.
>>
>> - Már volt téma az ülés, de nem emlékszem az eredményre. inkább a
>> keskeny, kemény ülés, vagy a szélesebb, esetleg zselés jó erre a célra?
>>
>> - Érdemes (lehet) ilyet készen kapni, vagy egyedit lenne jobb
>> rendelni/sk összerakni? Nem értek a részletekhez, millió féle márka van
>> minden alkatrészből.
>>
>>
>> Gábor
>>
>>
>
>
> _____________ NOD32 5199 (20100615) Információ _____________
>
> Az üzenetet a NOD32 antivirus system megvizsgálta.
> http://www.nod32.hu
>
>
>



More information about the Elektro-etc mailing list