[elektro-etc] bringás téma
Fekete Róbert
frobi at harden.hu
Tue Jun 15 18:16:05 CEST 2010
MTB re is vannak frankó városi betonos gumik, nem rázza szét az agyad,
hanem mint a virsli versenybringáké olyasmi, csak ügye szélesebb
én spec MTB ot vennék, a sok le fel meg kátyúk ez az azért rendesen
odaver az egész bicónak
írták a duplafalú felnit én esetleg megtoldanám a duplán küllőzöttel
könnyű váz az jó, de gondolom árban is dob
váltót ne hagyd le, még ha nem is piszkálod sokat, néha jó ha van
inkább kevesebb sebességűt nézz
hajtókar pedál páros még ami fontos, inkább cseréld le a szarabbat jóra
na meg a lánc, abból is valami normálisat nézz hozzá, rengeteg múlik
azon milyen a kiképzése, mintája
na mondjuk ez így biztos nem a 10e huf os tecsós bringa, de ha nem
lopják el évekig szolgál
R.
6/15/10 5:47 PM keltezéssel, Acs Gabor írta:
> Sziasztok,
>
> Akarok venni egy biciklit, tanácsokat szeretnék kérni ehhez.
> Elsősorban pesti városi, vagy agglomeráció közlekedés a cél. Napi
> 30-40km sok járdázással, kerülgetéssel.
> Most van 2 bringánk, ezzel vannak tapasztalataim. Az egyik egy MTB, amit
> használtan vettünk. Mindene nagyon márkás, és tök jó vele közlekedni. A
> másik az én régi russzki félverseny bringám, és már minden baja van.
>
> A kérdéseim:
>
> - A váltót soha nem használom, ha kihagynám, olcsóbb, megbízhatóbb és
> könnyebb lenne a bringa. Kell szerintetek? Azt hallottam, a futároknak
> sincs, sőt sokan racsni nélkül, fixivel mennek.
>
> - Alu váz, acél váz, vagy más ötvözet (Pl. Cr-Mo)? Egyik kereskedő
> szerint az acél váz kevésbé törékeny, és nincs olyan nagy súlykülönbség.
> Hát nem tudom.
>
> - Azt figyeltem meg, hogy az MTB-vel sokkal rugalmasabban lehet haladni
> 'jobban gurul' (ez lehet hogy azért, mert a russzkin 20 éve nem volt
> tisztítás, kenés), az MTB-vel sokkal jobb állva tekerni elindulásnál,
> felüljárókon. Mi a fontos szempont a leghatékonyabb (kevés erőkifejtést
> igénylő) bringázásnál? Azt gondoltam, a verseny vékony kereke kisebb
> ellenállást jelent, mégis itt az MTB szerepelt jobban. Kockakövön is
> sokkal jobban ráz a verseny. Ajánlottak nekem cross, trekking,
> országúti, városi, stb néven mindenféle kategóriákat.
>
> - Mit számít a váz és a kerék mérete? Azt mondják, a 28-as az jobb, mert
> gyorsabban lehet vele menni, de miért, ha van rajta váltó? 185 centis
> embernek a nagy váz a jobb, vagy inkább a kicsi, amiről hamar le lehet
> szállni ugye városi körülmények között? Kisebb kerékkel jobban lehet
> iránytváltani, vagy mindegy?
>
> -Mi a jó kormány? Vannak ezek a verseny előredőlős fajták, van az
> egyenes, van a kicsit szarv formájú. Nekem az lenne a cél, hogy
> lehetőleg ne legyen nagy terhelés a felső csigolyáimon, szóval lehetőleg
> ne kelljen nagyon előre dőlni, de pl. lejtőn azért mégis lehessen. Ja,
> és ha bukok, lehetőleg ne okozzon bennem nagy kárt.
>
> - Már volt téma az ülés, de nem emlékszem az eredményre. inkább a
> keskeny, kemény ülés, vagy a szélesebb, esetleg zselés jó erre a célra?
>
> - Érdemes (lehet) ilyet készen kapni, vagy egyedit lenne jobb
> rendelni/sk összerakni? Nem értek a részletekhez, millió féle márka van
> minden alkatrészből.
>
>
> Gábor
>
>
More information about the Elektro-etc
mailing list