[elektro-etc] bringás téma
Acs Gabor
agabor at electrodesign.hu
Tue Jun 15 18:21:44 CEST 2010
Köszi a tippeket!
Az biztos, hogy teleszkóp nélküli kell, nem szeretem ha bebólint
ahelyett hogy menne, amikor odalépek neki.
Az üléses dolgot jó hogy mondod, mert volt már téma hogy gondokat okoz,
de elfelejtettem.
Azt még nem is kérdeztem a mesterektől, hogy tárcsafék, vagy középen
húzós, vagy oldalt húzós V fék a jobb? nekem az oldalthúzós olyan
gyanús, de a legtöbb bringán ezt látni.
Állítólag a tárcsaféket eszi a városi kosz sokat kell pucolgatni, pedig
az lenne a szimpatikus.
Gábor
charles hoss írta:
> csak par tipp : varosi padkazashoz duplafalu felni - kell hogy ne
> deformalodjon tartosan . a gumi kozepen ne legyen nagyon minta , mert eszi
> az energiadat .
> vaz : ha eddig nem tort el , akkor az alu nem rossz - konnyebb felkapni a
> levegobe egy padka elott - nem utod meg a gepet . ules - szeles , zseles .
> van valami apro problema a kerekparosok also kornyeken ha tul sok trauma eri
> .
> rugozasbol nem tudom ma mi a nyero - regebben volt olyan hogy intenziv
> tekereshez fixalni lehetett a hatso rugot hogy ne "lelegezzen" a mechanika
> haladas helyett .
>
> bye
> dexter
>
>
> 2010/6/15 Acs Gabor <agabor at electrodesign.hu>
>
>
>> Sziasztok,
>>
>> Akarok venni egy biciklit, tanácsokat szeretnék kérni ehhez.
>> Elsősorban pesti városi, vagy agglomeráció közlekedés a cél. Napi 30-40km
>> sok járdázással, kerülgetéssel.
>> Most van 2 bringánk, ezzel vannak tapasztalataim. Az egyik egy MTB, amit
>> használtan vettünk. Mindene nagyon márkás, és tök jó vele közlekedni. A
>> másik az én régi russzki félverseny bringám, és már minden baja van.
>>
>> A kérdéseim:
>>
>> - A váltót soha nem használom, ha kihagynám, olcsóbb, megbízhatóbb és
>> könnyebb lenne a bringa. Kell szerintetek? Azt hallottam, a futároknak
>> sincs, sőt sokan racsni nélkül, fixivel mennek.
>>
>> - Alu váz, acél váz, vagy más ötvözet (Pl. Cr-Mo)? Egyik kereskedő szerint
>> az acél váz kevésbé törékeny, és nincs olyan nagy súlykülönbség. Hát nem
>> tudom.
>>
>> - Azt figyeltem meg, hogy az MTB-vel sokkal rugalmasabban lehet haladni
>> 'jobban gurul' (ez lehet hogy azért, mert a russzkin 20 éve nem volt
>> tisztítás, kenés), az MTB-vel sokkal jobb állva tekerni elindulásnál,
>> felüljárókon. Mi a fontos szempont a leghatékonyabb (kevés erőkifejtést
>> igénylő) bringázásnál? Azt gondoltam, a verseny vékony kereke kisebb
>> ellenállást jelent, mégis itt az MTB szerepelt jobban. Kockakövön is sokkal
>> jobban ráz a verseny. Ajánlottak nekem cross, trekking, országúti, városi,
>> stb néven mindenféle kategóriákat.
>>
>> - Mit számít a váz és a kerék mérete? Azt mondják, a 28-as az jobb, mert
>> gyorsabban lehet vele menni, de miért, ha van rajta váltó? 185 centis
>> embernek a nagy váz a jobb, vagy inkább a kicsi, amiről hamar le lehet
>> szállni ugye városi körülmények között? Kisebb kerékkel jobban lehet
>> iránytváltani, vagy mindegy?
>>
>> -Mi a jó kormány? Vannak ezek a verseny előredőlős fajták, van az egyenes,
>> van a kicsit szarv formájú. Nekem az lenne a cél, hogy lehetőleg ne legyen
>> nagy terhelés a felső csigolyáimon, szóval lehetőleg ne kelljen nagyon előre
>> dőlni, de pl. lejtőn azért mégis lehessen. Ja, és ha bukok, lehetőleg ne
>> okozzon bennem nagy kárt.
>>
>> - Már volt téma az ülés, de nem emlékszem az eredményre. inkább a keskeny,
>> kemény ülés, vagy a szélesebb, esetleg zselés jó erre a célra?
>>
>> - Érdemes (lehet) ilyet készen kapni, vagy egyedit lenne jobb rendelni/sk
>> összerakni? Nem értek a részletekhez, millió féle márka van minden
>> alkatrészből.
>>
>>
>> Gábor
>>
>>
>>
>
> _____________ NOD32 5198 (20100615) Információ _____________
>
> Az üzenetet a NOD32 antivirus system megvizsgálta.
> http://www.nod32.hu
>
>
>
>
More information about the Elektro-etc
mailing list