[elektro-etc] http://www.ariel-atom.hu/
charles hoss
charles.hoss at gmail.com
Sat Jul 24 22:39:56 CEST 2010
2010. július 24. 19:02 Valenta, Ferenc írta, <Ferenc_Valenta at mentor.com>:
>
> Haho,
>
> Bocsi, de akarhanyszor jarsz a szervizben, nem fox tudni pontos
> statisztikat kesziteni, foleg nem a "tervezett elettartamot"
> megallapitani. Ez teljesen hulyeseg, az elejetol kezdve.
>
ezt igy kijelenteni meg hulyeseg az elejetol kezdve .
erveljunk igy ? vagy ez nem is erveles csak bunkozas ?
vagy mondjuk nezzuk meg az audi q7-es elektromos pillangoszelepenek mozgato
fogaskerekeit amik alig tul a szazezren romma koptak ?
lehet hogy a fogaskerek igazabol nem is gyari - talan mar kicserelte egy
reverse corporate identity szerelo egy dacia alkatreszre , es kezzel
gravirozta bele az audi logot ...
ha egy fuggetlen szervizbe bemesz - ami mondjuk bosch stb minositett , akkor
ott ha megnezel egy mercedes hatso lampat , akkor el tudod donteni hogy ugy
keszult hogy draga legyen es szervizelhetetlen - meddig lesz tamogatasa ?
mennyiert kaphato ?
mar linkeltem a fotogaleriat errol - nem hiszem hogy elfelejtetted .
aki hulladek hatso lampat tervez , az a tobbi reszt sem csinalja meg
igenyesen .
A szervizlatogatas arra jo, hogy meghallgasd a munkajukat es a
> munkaadojukat utalo, a Magyarorszagon tipikus inverz corporate
> identity-ben szenvedo jomunkasemberek szubjektiv, es gyakran
> rosszindulatu velemenyet.
>
igazad van . ha nap mint nap bedoglik egy-egy polo kozponti ajtozar es azt
mondjak hogy 60.000huf a cseredarab , aztan hozzam elhozzak javitani es
szetszedem , akkor arrol nem tudom eldonteni hogy masfel evesen mitol
mehetett tonkre . attol-e hogy igenytelen muanyagbol van froccsontve ,
cherry mikrokapcsolokkal (harommal ha jol remlik) es alapvetoen gyengere
mereteztek , vagy attol hogy az irigy jomunkasember szaboltalta a vadi uj
autot :)
miert szedne szet az ajtot ?
Ha normalis helyen, pl kulfoldon :) bemesz egy markaszervizbe,
> esetleg gyarba, ott azt fogjak elmondani, hogy a termekuk miert
> sokkal jobb, mint a konkurrencia, mik az elonyei, vagy hogy mire
> kell vigyazni, hogy sokaig jo legyen, stb..., csak jot hallasz.
>
erre valok a markaszervizek : hogy elmondjak hogy en vagyok az elso akinek a
harmas golfja nyolc litert eszik szazon , ot fokkal melegebb a belter a
kulternel , harom olajcsere alatt ket bal elso feltengely megy szet - attol
fuggetlenul hogy a varosban tudom hogy akinek hasonlo autoja van , az
ugyanezzel szivott .
tehat ha az audi pl azt mondja hogy a tt-ben soha nem volt hatso futomuhiba
, akkor azt van aki elhiszi .
aztan megint elhiszi es huszonpar halottal kesobb a visszahivast is elhiszi
.
ahogy a kihullo z3 hatso futomuvet is ugyesen tagadja a gyar - sot akinek
megganyoltak , az is elhitte .
> Az ilyen beszelgetesek alapjan messzemeno kovetkezteteseket
> levonni, es azt tenykent kozolni, nem valami bolcs dolog.
> Kb mint a pletyka. Kocsmaban elmegy, hogy a haverodat idezzem.
> A tervezett elettartamot akkor tudnank, ha valaki megmondana.
> Neha meg is mondjak, de inkabb nem. Talalgatni nem erdemes,
> inkabb meg kell nezni, hogy hogyan sikerult a termek, elemezni
> kell a statisztikakat.
>
elemezzuk .
http://www.reliabilityindex.com/
itt a top tiz es a legalso tiz is eleg jo minta :
a renault vel satis mivel orulten nepszeru auto angliaban , felteszem azert
vegzett jol mert az az egy ami valahol parkol , meg nem lobbant langra .
a tobbiek japanok + volvo .
a legalja pedig audi mercedes landrover es az europaban , ausztriaban
epitett jeep
http://www.reliabilityindex.com/manufacturer
szerinted nem engem tamaszt ala a statisztika
>
> A statisztikak, ahogy az szokott lenni, pont az ellenkezojet
> mutatjak, mint a te kovetkezteteseid.
vagy pont nem .
szerinted nem engem tamaszt ala a statisztika
itt egy masik , masik evbol :
http://www.streetdirectory.com/travel_guide/60037/car_parts/honda_jazz_the_most_reliable_car.html
honda fent , merci lent .
"It was also noted that almost 32% of all Mercedes Benz E-class owners need
to have the vehicle repaired in less than a year."
az autok egyharmada meghibasodott egy even belul ... ezt meg a suzuki
wagoner is lenyomja :)
> De van egy oldal, most
> hirtelen nem talalom, ahol szetszedik az autokat 100e3 km utan,
> es megnezik hogy mi mennyire kopott el. Van ott uj Merci is,
> kivalo eredmennyel. Biztos Honda is. Na ennek inkabb hiszek, mint
> a Totalcar joslatainak. (Egyebkent nagyon tisztelem oket, sokat
> tanultam toluk, de megjosolni hogy mi lesz 10 ev mulva, eleg meresz)
>
tehat vannak a statisztikak , amik nem teged tamasztanak ala , es van egy
oldal is ami veled ertene egyet , de nincs (meg) .
> Ja es ha egy alkatresz gyenge, megjavitjak, es utana arra cserelik,
> azt lehet kapni a boltokban. Legalabbis azutan, hogy az osszes regi
> verziot eladtak. Az en automban is volt par problemas alkatresz,
> uj verziora csereles utan mar nincs problema. De volt a kornyezetemben
> tobb garancialis motorcsere is, termeszetesen nem ugyanolyanra.
>
igen . egyre jobb alkatreszeket gyartanak . a karosszeria elemek egyre
pontosabbak lesznek , a mintak egyre jobbak , a tipusspecifikus alkatreszek
kemeny , allando fejlesztesen esnek at - fuggetlenul attol hogy hany ilyen
auto fut meg az utakon .
kivancsi lennek mennyi energia es penz jut egy autogyarnal a gyors
modellfrissites kozben arra hogy az ot evesnel is idosebb autok alkatreszeit
fejlesszek ...
>
> > ha egy autot a gyarigazgato hasznalja munkabajarasra , az mas
> igenybevetel
> > mint az amit egy boyracer kap a segge ala , felneonozza , leulteti es
> > szethajtja - de a hondakat is hasznaljak komolyabb , megfontolt ,
> nyugodtabb
> > , vezetni szereto emberek is - es alattuk nem torik , nem megy szet .
>
> Ezen is sok mulik, de a Merci akkor is mas kategoria.
>
igen , mint a fenti statisztika mutatja , a legalja .
eladjak az image-et amit sok-sok ev minosegi autogyartassal szereztek meg -
kiaruljak a brand-et ahogy a totalcar is leirta - nem a totalcar velemenye ,
hanem a kornyezetukben levo nem keves szerelo (akik persze inverz corporate
identity miatt beszamithatatlanok) az alkatresz kereskedok (akik nem tudjak
hogy mit adnak el , hanyat) es igy tovabb . csakis tevedhetnek :)
> Vannak premium markak es olcso markak. Meg ha ugyanaz is a tulajdonos,
> es az alkatreszek nagy resze latszolag megegyezik, akkor is a premium
> auto (mint pl Merci, Volvo, BMW, Audi, Aston Martin etc...) tovabb fog
> tartani, kevesebb baj lesz vele, mint mondjuk egy Fiattal, Skodaval,
> Daciaval etc...
mas a fizikaja ?
vagy mondjuk a az audi nem hasznalja fel a vw alkatreszeit az autoiban ?
nem ugyanaz a beszallito aki a skodakhoz is adja a cuccot ?
> (Egy erdekesseg, a Volvo megtiltotta a PIC hasznalatat, egyetlen
> Volvoba sem kerulhet bele, sehova :)
>
ahogy nalunk vw nem johet be a portara :)
> Ez, amiota auto letezik, atlagban igy van, idoszakos kisebb-nagyobb
> egyenetlensegekkel.
>
a draga jo , az olcso rossz .
ezt a honda jazz helyezese nem tamasztja ala .
> A Mercedes is gyart boyracereknek valo kerekes koporsot, csak azt a
> tipikus boyracer nem tudja megfizetni, csak a gyarigazgato vesz ilyet a
> hetvegi hancurozashoz.
meg a benzinkut tulajok . egy ilyen slk-t teszteltem . vagy a nyeros cegek
tulajai - s szeria 500-600 - probaltam , ismerem az utoeletet .
A boyracernek marad egy olcso kis Honda, ami
> biztos jol megy, de nem veletlenul olcsobb a mercinel...
>
mert nem az image-et adja el . hanem az autot . mellesleg utana nem akarjak
lehuzni a borodet a fenntartasi koltseggel .
> Ez altalaban mindennel igy van. Akinek van penze jo kocsit venni, az
> megveszi, a tobbiek meg vesznek valami olcsot, es utana irigykednek,
> szidjak a dragat, megideologizaljak, hogy a sajatjuk miert jobb etc...
> Szoval a szokasos "savanyu a szolo" tortenet.
>
ujra belinkelnem :
http://www.streetdirectory.com/travel_guide/60037/car_parts/honda_jazz_the_most_reliable_car.html
>
>
> Egyebkent semmi bajom a Hondaval, szerintem is tok jo autok, csak egy
> kicsit mas kategoria, mas a celcsoportja mint a Mercedesnek.
> Tartossagban nyilvan nem veszi fel a versenyt vele, nem is ertem, hogy
> lehet ezt vitatni.
en sem :)
> Talan latogass el egy magyar Honda markaszervizbe.
>
meglepne ha tudnad hogy jartam honda szervizekben ?
> Ott majd jol megmondjak, hogy ekkora istenkaromlo szarkupacokat, mint
> amiket ok javitanak, meg nem hordott a hatan a Fold, es termeszetesen
> egyetlen alkalmazott sem jar Hondaval, mert szegyen lenne.
>
kicsit sem ezt mondtak . tovabba nem ezt mondtak a mitsubishi , volvo ,
subaru szervizekben sem .
de lehet hogy mind tevednek es nem ezt kellett volna mondaniuk :)
bye
dexter
More information about the Elektro-etc
mailing list