[elektro-etc] http://www.ariel-atom.hu/
Valenta, Ferenc
Ferenc_Valenta at mentor.com
Sat Jul 24 19:02:46 CEST 2010
Haho,
Bocsi, de akarhanyszor jarsz a szervizben, nem fox tudni pontos
statisztikat kesziteni, foleg nem a "tervezett elettartamot"
megallapitani. Ez teljesen hulyeseg, az elejetol kezdve.
A szervizlatogatas arra jo, hogy meghallgasd a munkajukat es a
munkaadojukat utalo, a Magyarorszagon tipikus inverz corporate
identity-ben szenvedo jomunkasemberek szubjektiv, es gyakran
rosszindulatu velemenyet.
Ha normalis helyen, pl kulfoldon :) bemesz egy markaszervizbe,
esetleg gyarba, ott azt fogjak elmondani, hogy a termekuk miert
sokkal jobb, mint a konkurrencia, mik az elonyei, vagy hogy mire
kell vigyazni, hogy sokaig jo legyen, stb..., csak jot hallasz.
Az ilyen beszelgetesek alapjan messzemeno kovetkezteteseket
levonni, es azt tenykent kozolni, nem valami bolcs dolog.
Kb mint a pletyka. Kocsmaban elmegy, hogy a haverodat idezzem.
A tervezett elettartamot akkor tudnank, ha valaki megmondana.
Neha meg is mondjak, de inkabb nem. Talalgatni nem erdemes,
inkabb meg kell nezni, hogy hogyan sikerult a termek, elemezni
kell a statisztikakat.
A statisztikak, ahogy az szokott lenni, pont az ellenkezojet
mutatjak, mint a te kovetkezteteseid. De van egy oldal, most
hirtelen nem talalom, ahol szetszedik az autokat 100e3 km utan,
es megnezik hogy mi mennyire kopott el. Van ott uj Merci is,
kivalo eredmennyel. Biztos Honda is. Na ennek inkabb hiszek, mint
a Totalcar joslatainak. (Egyebkent nagyon tisztelem oket, sokat
tanultam toluk, de megjosolni hogy mi lesz 10 ev mulva, eleg meresz)
Ja es ha egy alkatresz gyenge, megjavitjak, es utana arra cserelik,
azt lehet kapni a boltokban. Legalabbis azutan, hogy az osszes regi
verziot eladtak. Az en automban is volt par problemas alkatresz,
uj verziora csereles utan mar nincs problema. De volt a kornyezetemben
tobb garancialis motorcsere is, termeszetesen nem ugyanolyanra.
> ha egy autot a gyarigazgato hasznalja munkabajarasra , az mas igenybevetel
> mint az amit egy boyracer kap a segge ala , felneonozza , leulteti es
> szethajtja - de a hondakat is hasznaljak komolyabb , megfontolt , nyugodtabb
> , vezetni szereto emberek is - es alattuk nem torik , nem megy szet .
Ezen is sok mulik, de a Merci akkor is mas kategoria.
Vannak premium markak es olcso markak. Meg ha ugyanaz is a tulajdonos,
es az alkatreszek nagy resze latszolag megegyezik, akkor is a premium
auto (mint pl Merci, Volvo, BMW, Audi, Aston Martin etc...) tovabb fog
tartani, kevesebb baj lesz vele, mint mondjuk egy Fiattal, Skodaval,
Daciaval etc... Nem mennek el a hatarig, jobban tul van meretezve minden,
jobb minosegu anyagokat hasznalnak, jobban figyelnek a szereleskor,
durvabb minosegellenorzes van stb...
(Egy erdekesseg, a Volvo megtiltotta a PIC hasznalatat, egyetlen
Volvoba sem kerulhet bele, sehova :)
Ez, amiota auto letezik, atlagban igy van, idoszakos kisebb-nagyobb
egyenetlensegekkel.
A Mercedes is gyart boyracereknek valo kerekes koporsot, csak azt a
tipikus boyracer nem tudja megfizetni, csak a gyarigazgato vesz ilyet a
hetvegi hancurozashoz. A boyracernek marad egy olcso kis Honda, ami
biztos jol megy, de nem veletlenul olcsobb a mercinel...
Ez altalaban mindennel igy van. Akinek van penze jo kocsit venni, az
megveszi, a tobbiek meg vesznek valami olcsot, es utana irigykednek,
szidjak a dragat, megideologizaljak, hogy a sajatjuk miert jobb etc...
Szoval a szokasos "savanyu a szolo" tortenet.
Egyebkent semmi bajom a Hondaval, szerintem is tok jo autok, csak egy
kicsit mas kategoria, mas a celcsoportja mint a Mercedesnek.
Tartossagban nyilvan nem veszi fel a versenyt vele, nem is ertem, hogy
lehet ezt vitatni. Talan latogass el egy magyar Honda markaszervizbe.
Ott majd jol megmondjak, hogy ekkora istenkaromlo szarkupacokat, mint
amiket ok javitanak, meg nem hordott a hatan a Fold, es termeszetesen
egyetlen alkalmazott sem jar Hondaval, mert szegyen lenne.
charles hoss wrote:
> 2010. július 24. 13:34 VF írta, <vf at elte.hu>:
>
>> charles.hoss wrote:
>>
>> Igen , jol atgondoltam. A tiz even belul gyartott mercik tervezett
>>> elettartama alig haladja meg a garanciat. A nemreg uj c merci pl a
>>> kormanymuvet , hatso futomuvet vesztette el - ezt nem lehet a magyar
>>> szervizekre fogni , mert ennek nem lenne szabad haromszazezer km elott meg
>>> olajcsere igenyesnek sem lennie . Generalisan csak a marketing maradt , az
>>> anyag es a minoseg eltunt . A honda tovabb birja. Az uj ufo civic mar talan
>>> kevesbe , de talan meg ott is csak az erzes , nem a minoseg romlott
>>>
>> Tetszik a logika.
>> 1 autoban bexart valami (akarmi) -> elerte az elettartama veget,
>>
>
> tetszik ez a logika . illetve szorakoztat a hianya , a csusztatas az elso
> sortol . kar hogy miutan ezt kioklendezted , mar csak lefele megy a
> szinvonal :)
>
> ha leirom hogy ezek a tipus gyengei , akkor egyetlen egy sot inkabb fel auto
> szart be , es az sem alattam , vagy abban a szervizben ahol rendszeresen
> jarok , elofordulok hanem inkabb csak a blikkben lattam egy fotot amin
> mintha lett volna valami , de az is masik tipus volt - kozvetlenul az apa
> lett a papa mellett .
> nem egy auto , hanem sok es sorozatban - aztan amikor garanciaban cserelik ,
> akkor meg jo , de ugyanarra az alulmeretezett alkatreszre cserelik ki ,
> aminek a kovetkezmenye hogy ujra tonkremegy es gari utan fenntarthatatlan az
> auto , mert az isten penze nem eleg hozza hogy az eleve gyenge szarokat a
> gyarto altal szabott elmebeteg aron megvegye .
>
> totalcar cikk - akik nyilvan sosem lattak autot , nem ismerosek a piacon ,
> temaban :
>
> "De nem mehetek el szó nélkül amellett, ami az autóiparban zajlik, mert ha
> ebben az irányban haladnak a dolgok, a Tíz év múlva
> tízéveset<http://totalcar.hu/magazin/velemeny/tizevmulvapa/>cikksorozatunk
> teljesen értelmét veszti.
> *Tudniillik tíz év múlva a tízéves autók fenntarthatatlanok lesznek.* Már
> most is gyakran azok. Nem lesz olyan, kicsit karcos, hámló kormányú, de a
> kilométereket egészségesen gyujto, '95-ös Audi
> A4-es<http://totalcar.hu/tesztek/a419tdi1999/>,
> amilyennel most jár a kedves olvasó, mert csak a fenntartása többe kerül
> majd, mint venni valami vadi újat, és fizetni a részleteket. De az
> ütni-vágni való, nyolcéves Ford Focus <http://totalcar.hu/tesztek/focus/> is
> a múlté lesz, Mercedest pedig végképp csak a tündérmesékben hívok vesznek
> majd a használtpiacon."
>
> totalcar . nem en .
>
>
>> menthetetlen, bontoba vele. Az osszes tobbi is ugyanilyen szar, mind
>> be fog dogleni, mert a tervezett elettartamuk is alacsony. Ez igaz a
>> gyarto minden tipusara, azon belul minden egyes gyartott darabra,
>> altalaban a markara. Mindezt egyetlen esetbol, vagy kettobol levezetve.
>>
>
> ha egy gyarto alapvetoen kinai hulladek szintet gyart , akkor van egy
> mernoki iskolaja - egyfajta szabalykonyv ami alapjan pl a malacorru passat
> utan az elso futomuve szinte minden vw-nek gyengult , puhabb es erzekenyebb
> lett . van egy meretezes , van egy alap szamitasi mod ami megadja azt hogy
> mikent rakjak ossze az autoikat . alapvetoen nem probalgatjak bele az
> alkatreszeket es ahol jonak latjak ott kesz , hanem alapveto meretezesek
> alapjan epitkeznek - ami esetleg ha a teszteles soran giga gebasz derul ki ,
> akkor modositjak , de tobbnyire ugy megy at ahogy eleve kitalaltak , max
> finom modositasokat tesznek bele - hala a gyors fejlesztesi ciklusoknak .
>
> ujra : mint mondtam nem egy esetbol levezetve .
>
> nezzuk pl a megane-t . index csere ? tobb ora szakszervizben , klima
> javithatatlan , tobb ora szetszedni , hozzaferni es minden alkatresz hataron
> van , tehat ha bedoglik , akkor az elpar , csovezes , radiator egyforman
> gyanus , mert minden resze gyenge . a motorrol inkabb nem mondanek semmit ,
> hiszen harom evente uj generacio jon ki - igy ha barmit mondanek , akkor az
> ervenytelen lenne , mert vagy uj es meg nincs tapasztalat , vagy regi
> romokrol (HDI) vagy jot vagy semmit alapon jobb ha hallgatok .
> nezzuk ugyanezt egy masik tipusnal : klima - a szerelo szerint cso _soha_
> nem ment meg tonkre benne , a kulso radiator nagyon massziv , csak
> balesettel vagy kozvetlen talalattal nyirhato ki , a belso is eros - a kopo
> , mozgo alkatreszek hibasodnak meg (fura , a kopo alkatreszek kopnak - nem
> az egesz avul) igy a kompresszor felujitasa , nyomolap csere , szuro csere
> harminc alatt megoldhato .
> az index egy csavarral rogzitett (muanyag feju , szarnyas) keresessel fel
> perc alatt kezzel kicsavarhato , ezutan kihajthato a lampa a helyerol hogy
> kenyelmesen cserelheto legyen az index .fenyszoroknal szinten .
> gagyi , de ha mondjuk az ecu beszarik es leall a gyujtasvezerlese , akkor a
> gyujtasmodul egyszeruen atveszi a szerepet es fix 10 fokos elgyujtassal
> mukodik tovabb - ego check engine lampa mellett.
> ha a valto tonkremegy (bar 300.000km az olajcsere periodusa , szoval nem
> rovid a tervezesi ciklusa) akkor lehuzott csatlakozokkal marad egy elore es
> egy hatra fokozat , ami utanfuto nelkul eleg a kozlekedeshez , elindulashoz
> , de ekkor csak 160km/h a vegsebessege .
>
>
>> Tulajdonkeppen nem lehet megcafolni, mert a tiz even belul gyartott
>> darabok kozul meg egy sem erte meg a 10 eves kort, ez nagyon gyanus.
>> (Mindezt ugy eloadva, mintha belso informaciokkal rendelkeznel, legalabb
>> egy stuttgarti gepkocsi elettartam-tervezo mernok lennel...)
>> Hondabol nem lattal ilyet, tehat nincs, azok elettartamanak nincs
>> technikai korlatja, soha nem romlanak el. Ertem.
>>
>
> nekem sincs egyetlen baratom sem . nem beszelek senkivel , napi nyolc orat
> ulok egy lyukban , majd beulok az elso automba es hazamegyek :)
>
>
>> Azert ha korulnezunk, inkabb azt latjuk, hogy a merdzsok szinte
>> elpusztithatatlanok, a legtartosabb autok kozott biztos dobogos lenne
>> a marka.
>
>
> :D
> ugyanaz a totalcar cikk :
> Késobb egy Mercedes-szerelo barátommal, Istivel találkoztam más ügybol
> kifolyólag. Éppen egy frissen vásárolt R129-essel (hatalmas, kétüléses
> kabrió-Mercedes, alig egy évtizeddel ezelottrol) érkezett a Keleti pu.
> parkolójába. "Nem volt egészen hárommillió, szervizkönyves, nézd, még a
> pótkereket sem tették rá soha" - dicsekedett. Nem szeretem a típust, de az
> állapot valóban lenyugözött, az összeg pedig egyenesen fejbekólintott. *Valami
> jobban felszerelt Swiftecske áráért a világ egyik legkívánatosabb nyitott
> kétülésese?* Végképp kezdtem úgy érezni, elmegyógyban a helyem.
>
> Elmeséltem neki a szétbontásra ítélt bálna-Mercit. "Hát persze. A tulaj
> felvette rá a biztosítási pénzt, a romot meg átpasszolta a Merci-bontósnak,
> akinél fotóztatok. Egy ilyen Bálna egyben eladhatatlan. *Ha csak kicsit is
> törött, maximum öt kilót (500 ezer Ft) ér.* És senki nem vesz egy
> százezrekért átíratandó, húsz litert fogyasztó, két és fél tonnás tankot.
> Pár évvel ezelott a szotyolaárusok még belevágtak, de már ok is megjöttek
> ebbol. Nem bírták, hogy kéthavonta otthagytak negyedmilliót a Kárpát utcában
> (a Mercedes-Benz hivatalos szervize a budapesti XIII. kerületben), ha járni
> akartak vele. *A Bálnával, különösen a nagy benzinesekkel már mindenki
> megégette magát,* a presztízse meg nulla. Abszolút piacképtelen, mi is már
> szétbontjuk ezeket. De ne hidd, hogy az én SL-em sokkal jobb lenne, azt se
> lehet ám fruttiból fenntartani."
>
> SAAB 900-zal eddig egy fazon erte el a masfel milliot, kapott
>> is egy ingyen uj autot a SAAB-tol.
>
>
> hat , lehet hogy egy turbos , hegyes motor rovid eletu lenne ?
> vezettem mar par saab-ot , nekem ugy tunt hogy inkabb a magyar
> szervizhatterrel van a gondja .
>
>
>> Merdzsobol szinte minden nap latni
>> millio folott futottat.
>>
>
> ha egyszer a nemet taxi volt occso :)
>
>
>> A kis porgos sportos Hondak meg harmadannyi ido/km alatt
>> szetforognak es elporladnak, persze ha meg joval elotte nem esik le az
>> utrol vele egy szaguldozo idiota, a szuper futomu ellenere...
>>
>
> igy igaz .
> a jo auto a temetkezesi vallalkozoe , mert nem hajtjak szet es nem eri
> baleset .
> ha egy autot a gyarigazgato hasznalja munkabajarasra , az mas igenybevetel
> mint az amit egy boyracer kap a segge ala , felneonozza , leulteti es
> szethajtja - de a hondakat is hasznaljak komolyabb , megfontolt , nyugodtabb
> , vezetni szereto emberek is - es alattuk nem torik , nem megy szet .
>
> bye
> dexter
>
> .
>
--
Valenta Ferenc <ferenc_valenta at mentor.com> Mentor Graphics ANBU Hungary
"My love is REAL, unless declared INTEGER"
More information about the Elektro-etc
mailing list