[elektro-etc] kritikal más
Acs Gabor
agabor at electrodesign.hu
Fri Jul 23 03:31:46 CEST 2010
Asszem' a Lomex nagykert említettem, ahol külön szóltak, nem kell az
előtérben hagynom, nyugodtan hozzam be a benti ügyféltérbe. Ott
tökéletes tisztaság van, bőrfotelek, vitrinek. Nyilván kinézik belőlem,
hogy ha élével állnának bent az ügyfelek, annyian lennének, akkor nem
vinném be a bringámat.
Múltkor, amikor a fiam biciklijével voltam, az egyik kolléga felhívta a
figyelememet, hogy lóg benne az egyik csapágy.
Na itt válik külön a szememben a rugalmas, 21. századi gondolkodás a
vaskalapos szocreáltól.
Gábor
jhidvegi írta:
> Akárhogy is, ez egy érdekes, nehezen (vagy sehogysem) eldönthető vita
> lenne, ha kihagynánk az anyázós részeket, akkor is.
>
> Ha szabadjára eresztjük a fantáziánkat, nem a létező jogszabályokhoz
> meg helyben meghozott szabályokhoz nyúlunk, hanem volna módunk a
> szabályokat megcsinálni, akkor is nehéz ügy.
>
> Nyilván sokféle hely van, ahova ilyen-olyan okokból gázos dolog
> bevinni pl a biciklit. Pl tömegközlekedési járművön, ügyfélszolgálati
> helyeken elfér, ha kevesen vannak, nem fér el, ha sokan. Tehát lehetne
> mondani, hogy hadd vigyék be. Na de ha az a kevés ember, aki bemegy,
> mind biciklivel menne be, akkor már lehet, hogy problémás lenne.
>
> Aztán pl egy múzeumba, kastélylátogatós helyre, színházba, moziba (ha
> kevesen vannak is) valszleg sehogysem okés, ha ilyesmit bevisznek.
>
> További gond: ha valahova biciklit be lehet vinni, akkor lehet tovább
> filózni, hogy kikapcsolt motorkerékpárt, quadot... is be lehessen, ha
> befér. Vagy gyerekbiciklit, és ha már azt, akkor miért ne lehetne
> gyerek kisteherautót, egyéb, terjedelmesebb dolgokat. Vagy ha napernyő
> van nálam, azt, vagy egy szörfdeszka..., ezek mind ellophatók lennének
> kint.
>
> Ember legyen a talpán, aki globálisan használható, mindenki által
> elfogadható szabályokat tudna kieszelni.
>
> A bicikli esetére visszatérve, mi van, ha kint tök dzsuvás idő van? Az
> ember a lábtörlőn a tappancsát úgy-ahogy meg tudja tisztítani, de a
> bicajt?
>
> Ha mégis kitiltják akárhonnan, és elterjedt a bicajos közlekedés
> (vannak ilyen városok), akkor ott hogy oldják meg ezt a problémát? Ez
> szerintem valódi kérdés, lehet tőlük tanulni, nem kell egymás torkának
> esni. Van, ahol egy többsávos utat is ki tudnak tölteni bringások, de
> az is már valami, ha kb annyian bringáznak, ahányan gyalogolnak a
> járdán. Azt nem hinném, hogy ezek csak akkor bringáznak, amikor
> otthonról csak a biciklizés kedvéért mennek el, és csak haza tartanak
> utána. Tehát ügyintéznek, vásárolnak, iskolába-egyetemre járnak,
> dolgozni mennek... Hogy van megoldva? Eddig ahány régi vagy újabb
> munkahelyre (nekem külsős helyszínek) mentem, nem emléxem, hogy lett
> volna erre valami normális megoldás, főleg ott nem, ahol kemény
> beléptető rendszerek vannak. Hogy van ez mondjuk Hollandiában, ahol
> tudtommal jó nagy létszámban használják a bicajt napi szinten az
> ámbérek. Vagy nem ez az az európai ország? Kína tök más, azt hagyjuk,
> bár biztos onnan is lehetne tanulni, illetve az már talán erősen
> motorizálódik.
>
> hjozsi
>
> _____________ NOD32 5297 (20100721) Inform�ci� _____________
>
> Az �zenetet a NOD32 antivirus system megvizsg�lta.
> http://www.nod32.hu
>
>
>
More information about the Elektro-etc
mailing list