[elektro-etc] kritikal más

Acs Gabor agabor at electrodesign.hu
Fri Jul 23 03:31:46 CEST 2010


Asszem' a Lomex nagykert említettem, ahol külön szóltak, nem kell az 
előtérben hagynom, nyugodtan hozzam be a benti ügyféltérbe. Ott 
tökéletes tisztaság van, bőrfotelek, vitrinek. Nyilván kinézik belőlem, 
hogy ha élével állnának bent az ügyfelek, annyian lennének, akkor nem 
vinném be a bringámat.
Múltkor, amikor a fiam biciklijével voltam, az egyik kolléga felhívta a 
figyelememet, hogy lóg benne az egyik csapágy.

Na itt válik külön a szememben a rugalmas, 21. századi gondolkodás a 
vaskalapos szocreáltól.


Gábor

jhidvegi írta:
> Akárhogy is, ez egy érdekes, nehezen (vagy sehogysem) eldönthető vita 
> lenne, ha kihagynánk az anyázós részeket, akkor is.
>
> Ha szabadjára eresztjük a fantáziánkat, nem a létező jogszabályokhoz 
> meg helyben meghozott szabályokhoz nyúlunk, hanem volna módunk a 
> szabályokat megcsinálni, akkor is nehéz ügy.
>
> Nyilván sokféle hely van, ahova ilyen-olyan okokból gázos dolog 
> bevinni pl a biciklit. Pl tömegközlekedési járművön, ügyfélszolgálati 
> helyeken elfér, ha kevesen vannak, nem fér el, ha sokan. Tehát lehetne 
> mondani, hogy hadd vigyék be. Na de ha az a kevés ember, aki bemegy, 
> mind biciklivel menne be, akkor már lehet, hogy problémás lenne.
>
> Aztán pl egy múzeumba, kastélylátogatós helyre, színházba, moziba (ha 
> kevesen vannak is) valszleg sehogysem okés, ha ilyesmit bevisznek.
>
> További gond: ha valahova biciklit be lehet vinni, akkor lehet tovább 
> filózni, hogy kikapcsolt motorkerékpárt, quadot... is be lehessen, ha 
> befér. Vagy gyerekbiciklit, és ha már azt, akkor miért ne lehetne 
> gyerek kisteherautót, egyéb, terjedelmesebb dolgokat. Vagy ha napernyő 
> van nálam, azt, vagy egy szörfdeszka..., ezek mind ellophatók lennének 
> kint.
>
> Ember legyen a talpán, aki globálisan használható, mindenki által 
> elfogadható szabályokat tudna kieszelni.
>
> A bicikli esetére visszatérve, mi van, ha kint tök dzsuvás idő van? Az 
> ember a lábtörlőn a tappancsát úgy-ahogy meg tudja tisztítani, de a 
> bicajt?
>
> Ha mégis kitiltják akárhonnan, és elterjedt a bicajos közlekedés 
> (vannak ilyen városok), akkor ott hogy oldják meg ezt a problémát? Ez 
> szerintem valódi kérdés, lehet tőlük tanulni, nem kell egymás torkának 
> esni. Van, ahol egy többsávos utat is ki tudnak tölteni bringások, de 
> az is már valami, ha kb annyian bringáznak, ahányan gyalogolnak a 
> járdán. Azt nem hinném, hogy ezek csak akkor bringáznak, amikor 
> otthonról csak a biciklizés kedvéért mennek el, és csak haza tartanak 
> utána. Tehát ügyintéznek, vásárolnak, iskolába-egyetemre járnak, 
> dolgozni mennek... Hogy van megoldva? Eddig ahány régi vagy újabb 
> munkahelyre (nekem külsős helyszínek) mentem, nem emléxem, hogy lett 
> volna erre valami normális megoldás, főleg ott nem, ahol kemény 
> beléptető rendszerek vannak. Hogy van ez mondjuk Hollandiában, ahol 
> tudtommal jó nagy létszámban használják a bicajt napi szinten az 
> ámbérek. Vagy nem ez az az európai ország? Kína tök más, azt hagyjuk, 
> bár biztos onnan is lehetne tanulni, illetve az már talán erősen 
> motorizálódik.
>
> hjozsi
>
> _____________ NOD32 5297 (20100721) Inform�ci� _____________
>
> Az �zenetet a NOD32 antivirus system megvizsg�lta.
> http://www.nod32.hu
>
>
>



More information about the Elektro-etc mailing list