[elektro-etc] trafipax modi
Xorn
toth.endre at gmail.com
Thu Jul 22 08:24:24 CEST 2010
Meg a kamionok, amik folyamatosan 70-nel mennek mindenhol. Faluban
eloz es meltatlankodik, az orszaguton meg feltart.
Best regards,
Andy
2010/7/22 Karoly Kovacs <koka55 at yahoo.com>:
>> Ill. miattuk 78-80 a valós tempó országúton :-(
>> "már így is majdnem 90-el megyek ..vazze..."
>
> Igaz, de nem csak emiatt van a jelenseg, hogy Mo-on
> lassu a kozlekedes az utakon. Ugy vettem eszre, hogy
> Ausztriaban az orszaguton mindenki 100-zal megy (itt
> annyi a megengedett), tekintet nelkul a jarmu fajtajara.
> Azaz auto, motor, teherauto (kiveve a valoban nagy szal-
> litojarmuveket).
> Ennek jarulekos haszna az is, hogy nem kenyszeritik
> az embert elozesre, az egesz autosor tobbe-kevesbe fe-
> gyelmezetten 100-zal halad. Illetve a km orak miatt kilenc-
> venvalahannyal, de ez tkeppen mindegy, hisz a lenyeg az
> egyenletes haladas.
> Keretik most nem ellenpeldakat hozni, hogy a tesom mar
> talakozott olyannal, aki latott mar Ausztriaban szaguldozo
> autost! Hisz az atlagos, napi tapasztalatrol irtam, nem a
> reszegen repeszto Hanzirol. (Akit jo esellyel le is kapcsol
> az elegge eber rendorseg.)
> Magyarorszagon pedig nem kell mondanom, ismeritek,
> mindig akad nehany, aki 70 korul cammog. Ezeke kozul
> csak par darab az, aki indokoltan megy annyival, a tobbi
> vagy azert, mert szar az autoja, vagy bena, vagy a fene
> tudja. Sokszor, amikor megyek haza, latom, hogy kivalo
> autoval is csak 70-nel docog a palacsinta, olyankor persze
> mindenki ideges, es eloz, ami tovabbi balesetveszeyt
> jelent.
>
> Karoly
>
> -----------------------------------------------------
> "Houston, I am the problem!"
>
>
>
> ----- Original Message ----
>> From: KJ <kj at faldeko.hu>
>> To: elektro-etc at tesla.hu
>> Sent: Wed, July 21, 2010 6:55:13 PM
>> Subject: Re: [elektro-etc] trafipax modi
>>
>> > vidéken is ritka. (Kevés a rendőr.) Ilyenkor azonnal kapsz egy csekket, pár
>> > fekete pontot, és minimális túllépésre is büntethetnek, tehát pl. 50
> helyett
>> > 51, az elvben már fizetős.
>>
>> > Elvben. Gyakorlatban meg a gepjarmuvek km oraja II-es pontossagi
>> > osztalyu muszer, aminek 10% a megengedett szorasa.*
>>
>> A vonatkozó EU irányelv szerint....
>> A tűrés sávja 0+ azaz pontos lehet, vagy többet mutathat.
>> A konkrét képlet pedig a tűrésre:
>> (0,1*sebesség)+4
>>
>> 130 km/h esetén tehát a kmóra, bizony
>> mutathat 130 és 147 között bármit!
>> A gyakorlatban két kategória divatos
>> a gyártók körében +2...4 ill. +6...10 a többlet
>>
>> Megfordítva a dolgot az óra szerint 130-at tartók
>> így vagy 127 vagy 122 körül mennek csak valójában...
>>
>> A városban 50-t tartók
>> pedig 47 ill. 42 körül csak...!
>>
>> Ez utóbbi (42) nagyeszűek szoktak (sajnos)győzni
>> Jól látszik ez a GPS-en, ami 40-42 között jelez ki,
>> amikor olyan eszetlen szabja meg a tempót, aki
>> óra szerint 48-al cammog és a nagyobbat csaló órája van...
>>
>> Ill. miattuk 78-80 a valós tempó országúton :-(
>> "már így is majdnem 90-el megyek ..vazze..."
>>
>> Ezért mondom el, mindenhol, hogy
>>
>> Ma Magyarországon a saját kmórát nézve:
>> A limit+15 estén BIZTOSAN nem kell aggódni
>> a trafi miatt, ennyivel, nyugiban lehet menni bárhol.
>>
>> KIVÉVE! akkor, ha netán
>> kiszedős rendőrt is látna...
>>
>> Viszont ez akkor is max. 10-15 eFt-os
>> szabálysértés tud lenni, hiszen 30 eFt
>> már a következő kategória kezdete....
>>
>> Szóval....a 10-15 eFt-ért nem érdemes
>> lassú-akadályozónak lenni az úton!
>>
>> Tekintve, hogy gyakorlatilag esélytelen
>> (egyelőre) szabálysértésbe keveredni,
>> mert ...nincs kiszedős mérés az utakon!
>>
>> KJ
>>
>> > Andy
>>
>>
>
>
>
>
>
More information about the Elektro-etc
mailing list