[elektro-etc] trafipax modi
Karoly Kovacs
koka55 at yahoo.com
Thu Jul 22 08:17:39 CEST 2010
> Ill. miattuk 78-80 a valós tempó országúton :-(
> "már így is majdnem 90-el megyek ..vazze..."
Igaz, de nem csak emiatt van a jelenseg, hogy Mo-on
lassu a kozlekedes az utakon. Ugy vettem eszre, hogy
Ausztriaban az orszaguton mindenki 100-zal megy (itt
annyi a megengedett), tekintet nelkul a jarmu fajtajara.
Azaz auto, motor, teherauto (kiveve a valoban nagy szal-
litojarmuveket).
Ennek jarulekos haszna az is, hogy nem kenyszeritik
az embert elozesre, az egesz autosor tobbe-kevesbe fe-
gyelmezetten 100-zal halad. Illetve a km orak miatt kilenc-
venvalahannyal, de ez tkeppen mindegy, hisz a lenyeg az
egyenletes haladas.
Keretik most nem ellenpeldakat hozni, hogy a tesom mar
talakozott olyannal, aki latott mar Ausztriaban szaguldozo
autost! Hisz az atlagos, napi tapasztalatrol irtam, nem a
reszegen repeszto Hanzirol. (Akit jo esellyel le is kapcsol
az elegge eber rendorseg.)
Magyarorszagon pedig nem kell mondanom, ismeritek,
mindig akad nehany, aki 70 korul cammog. Ezeke kozul
csak par darab az, aki indokoltan megy annyival, a tobbi
vagy azert, mert szar az autoja, vagy bena, vagy a fene
tudja. Sokszor, amikor megyek haza, latom, hogy kivalo
autoval is csak 70-nel docog a palacsinta, olyankor persze
mindenki ideges, es eloz, ami tovabbi balesetveszeyt
jelent.
Karoly
-----------------------------------------------------
"Houston, I am the problem!"
----- Original Message ----
> From: KJ <kj at faldeko.hu>
> To: elektro-etc at tesla.hu
> Sent: Wed, July 21, 2010 6:55:13 PM
> Subject: Re: [elektro-etc] trafipax modi
>
> > vidéken is ritka. (Kevés a rendőr.) Ilyenkor azonnal kapsz egy csekket, pár
> > fekete pontot, és minimális túllépésre is büntethetnek, tehát pl. 50
helyett
> > 51, az elvben már fizetős.
>
> > Elvben. Gyakorlatban meg a gepjarmuvek km oraja II-es pontossagi
> > osztalyu muszer, aminek 10% a megengedett szorasa.*
>
> A vonatkozó EU irányelv szerint....
> A tűrés sávja 0+ azaz pontos lehet, vagy többet mutathat.
> A konkrét képlet pedig a tűrésre:
> (0,1*sebesség)+4
>
> 130 km/h esetén tehát a kmóra, bizony
> mutathat 130 és 147 között bármit!
> A gyakorlatban két kategória divatos
> a gyártók körében +2...4 ill. +6...10 a többlet
>
> Megfordítva a dolgot az óra szerint 130-at tartók
> így vagy 127 vagy 122 körül mennek csak valójában...
>
> A városban 50-t tartók
> pedig 47 ill. 42 körül csak...!
>
> Ez utóbbi (42) nagyeszűek szoktak (sajnos)győzni
> Jól látszik ez a GPS-en, ami 40-42 között jelez ki,
> amikor olyan eszetlen szabja meg a tempót, aki
> óra szerint 48-al cammog és a nagyobbat csaló órája van...
>
> Ill. miattuk 78-80 a valós tempó országúton :-(
> "már így is majdnem 90-el megyek ..vazze..."
>
> Ezért mondom el, mindenhol, hogy
>
> Ma Magyarországon a saját kmórát nézve:
> A limit+15 estén BIZTOSAN nem kell aggódni
> a trafi miatt, ennyivel, nyugiban lehet menni bárhol.
>
> KIVÉVE! akkor, ha netán
> kiszedős rendőrt is látna...
>
> Viszont ez akkor is max. 10-15 eFt-os
> szabálysértés tud lenni, hiszen 30 eFt
> már a következő kategória kezdete....
>
> Szóval....a 10-15 eFt-ért nem érdemes
> lassú-akadályozónak lenni az úton!
>
> Tekintve, hogy gyakorlatilag esélytelen
> (egyelőre) szabálysértésbe keveredni,
> mert ...nincs kiszedős mérés az utakon!
>
> KJ
>
> > Andy
>
>
More information about the Elektro-etc
mailing list