[elektro-etc] Ha mar bicikli

Hofferek Attila hofi at soka.co.hu
Mon Jul 19 13:06:43 CEST 2010


2010.07.19. 13:01 keltezéssel, jhidvegi írta:
> Ez komoly? Autókban mégis előszeretettel használják.

Na de ott mi az alternatíva, a dobfék.

> Mekkora szokott lenni egy mackósabb bicikli tárcsafék? Ugye egy van
> belőle a keréken, nem kettő? (Ebből kb tudnék számolgatni.)

15 cm körüli, és igen egy van.

> A tárcsafék lehet, hogy kisebb felületű, viszont lehet akár nagyon forró
> is, akár sötétben láthatóan piros is, ha nem is szokott bicajnál ilyen
> lenni gondolom. Legalábbis ebből indulnék ki. A felni nem lehet túl
> forró, mert kigyullanda a gumi, nem?

Nem láttam még fékezéstől kigyulladt kerékpárgumit, akármekkora is volt 
az utazóközönség a bringán. Gondolom a tandemeken sincs valami nagyon 
különleges fék, pedig ott dupla meg egy kicsi a súly.

> Az hogy van megoldva, hogy ha nagyon lassan halad valaki felfelé, hogy
> ne okozzon a pedálnál a holtpont táján problémát a tekerés? (Gondoltam
> már rá, hogy kéne valami lendkerék, de ilyet sosem láttam.) Izomból kell
> megoldani? Afféle 15-20%-os emelkedőre gondolok.

Elég ahhoz a pedál és a cipőd közti tapadósúrlódás is hogy átlendítsd, 
vannak ilyen cipőkosaras pedálok is, de a profi gépeken klipszes a cipő 
meg a pedál.



More information about the Elektro-etc mailing list