[elektro-etc] Ha mar bicikli

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
Mon Jul 19 13:01:03 CEST 2010


Hofferek Attila wrote:

> A tárcsafék kisebb felületű, kevesebb hőt tud leadni, mint a felnin
> fogó fék (nem is tudom hirtelen, hogy nevezik). A tárcsaféknek
> esőben, vizes helyzetben van előnye, nem romlik a fékhatás.

Ez komoly? Autókban mégis előszeretettel használják.

Mekkora szokott lenni egy mackósabb bicikli tárcsafék? Ugye egy van belőle a 
keréken, nem kettő? (Ebből kb tudnék számolgatni.)

A tárcsafék lehet, hogy kisebb felületű, viszont lehet akár nagyon forró is, 
akár sötétben láthatóan piros is, ha nem is szokott bicajnál ilyen lenni 
gondolom. Legalábbis ebből indulnék ki. A felni nem lehet túl forró, mert 
kigyullanda a gumi, nem?

>> áttétel megoldaná, hogy bírjam (talán), ha gyalog bírom, nemde?
>
> Dede.

Az hogy van megoldva, hogy ha nagyon lassan halad valaki felfelé, hogy ne 
okozzon a pedálnál a holtpont táján problémát a tekerés? (Gondoltam már rá, hogy 
kéne valami lendkerék, de ilyet sosem láttam.) Izomból kell megoldani? Afféle 
15-20%-os emelkedőre gondolok.

hjozsi 



More information about the Elektro-etc mailing list