[elektro-etc] Webshop vissza
Jozsef Valkai
vjozsef at valkai.net
Fri Jul 16 06:39:41 CEST 2010
Asszem ezt szemelyesen kiveseztuk, mikor legutobb nalam jartal...
Van egy rosszhirem szamodra: az egesz fogyasztovedelmi torveny, es az egesz
rakas fos aki ezeket az ajanlasokat, torvenyeket megirta es elfogadtatta,
egy rakas szaros majom. Ugyanis sehol sincs konkretizalva. Pl. ahogy Te is
idezed:
"...jelentõs kényelmetlenség nélkül nem tud eleget tenni..."
A torveny ismer olyat hogy "jelentos kenyelmetlenseg"? Nem. Es itt a lenyeg,
miszerint sehol sincs a fogyasztovedelemben konkretizalva semmi, mindenhol
arnyalas van, sehol sem irjal le konkretan hogy ez mit jelent, stb.
En ettol kapok sikitofraszt.
Nah! A masik gyongyszem maga a fogyasztovedelem mint hivatal. Rendszeresen
hivjuk fel oket mint kis vagy nagykereskedes, hogy segitsenek ebben-abban a
kerdesben.
A valasz: vagy nem tudjak a megoldast, olvassam el a torvenyt, vagy ok csak
vasarloknak tudnak segiteni.
Kitorolhetem a seggemet ezzel a bandaval! A fogyasztovedelem jelenleg kb
olyan szinvonalu es egy vicchivatal mint az artisjus!
--
--
Valkai Jozsef
+36 70 36 28 147
vjozsef at valkai.net
lat: +47.30.43.94
lon: +19.9.9.39
2010. július 16. 2:41 Acs Gabor írta, <agabor at electrodesign.hu>:
> Csakhogy a boltban az én felelősségem, hogy mit vettem át. Láttam,
> megnéztem, kipróbáltam. Itt amikor először találkozom az áruval, azt a
> webshopos látta előbb, és úgy küldte el.
> Itt egy idézet:
> " A Ptk. 310. §. szerint a szavatossági jogainak érvényesítésén kívül a
> jogosult a hibás teljesítésből eredő kárának megtérítését is követelheti. "
>
> Az nekem károm, ha a semmiért kellett szállítást fizetnem, nem?
>
> Aztán itt van ez:
> < ha a kötelezett a kijavítást, illetve a kicserélést nem vállalta, vagy e
> kötelezettségének megfelelõ határidõn belül, a jogosultnak okozott "-
> választása szerint - megfelelõ árleszállítást igényelhet vagy elállhat a
> szerzõdéstõl >
> Márpedig a mi szerződésünk arról szólt, hogy én megrendelem, ő kiszállítja
> megfelelő minőségben, én fizetek. Ebből ő nem teljesítette a ráeső részt,
> úgyhogy az egész szerződéstől állok el.
>
> A cég weboldalán nincs szó ezekről, csak a 8 napos elállás lehetőségéről.
> Megreklamáltam a dolgot, azt válaszolták (3 hete) hogy lehet hogy ki tudják
> cserélni, de ha nem, akkor visszafizetik, de a szállítási költségre
> vonatkozó kérdésemre nem válaszoltak. Akkor erre újra rákérdeztem, azóta
> csönd van.
> Sajnos a törvényben nem találok arra konkrétumokat, hogy mennyi időn belül
> kell érdemben lépniük valamit.
>
>
>
> Gábor
>
> KJ írta:
>
>> persze ha ezt kivered belöllük ügyes vagy.. eddig bárhol volt ilyenem
>>> minig az volt hgoy bár hibás én fizessem az oda vissaz utat a rosz és a
>>> cseredarabért is
>>>
>>
>> Ezen sokat gondolkodtam...
>> ..és végül arra jutottam, hogy
>> a szállítási díjak a vevőt terhelik
>> hibás áru esetén is....
>>
>> Mert két külön dologról van szó.
>>
>> - áruvásárlás
>> - a megvett áru szállítása
>>
>> Az áru ára tartalmazza az árut és
>> a garanciát az eladó telephelyén.
>>
>> Ettől teljesen függtlen szolgáltattás
>> a házhoz szállítás (és benne az utánvét díja is)
>>
>> Ennek semmi, köze az áru jó/rossz voltához.
>> Attól függetlenül TELJESÍTETT megbízás
>> amit ugye vevő kért....és nem maga rendelte
>> meg hanem megbízta ezzel az eladót....
>>
>> Normál vételnél is garanciális gond esetén alapban
>> a vevő dolga/költsége az áru boltba vissza juttatása!
>> majd onan az újra hazavitele is...
>> (kivetelek vannak, de ez most nem az)
>>
>> Szóval, ha garanciát intézel, (szerintem) jogos,
>> ha a webbolt rádveri aposta költségeket...
>>
>>
>> KJ
>>
>> _____________ NOD32 5282 (20100715) Információ _____________
>>
>> Az üzenetet a NOD32 antivirus system megvizsgálta.
>> http://www.nod32.hu
>>
>>
>>
>>
>
More information about the Elektro-etc
mailing list