[elektro-etc] Webshop vissza
Acs Gabor
agabor at electrodesign.hu
Fri Jul 16 02:41:16 CEST 2010
Csakhogy a boltban az én felelősségem, hogy mit vettem át. Láttam,
megnéztem, kipróbáltam. Itt amikor először találkozom az áruval, azt a
webshopos látta előbb, és úgy küldte el.
Itt egy idézet:
" A Ptk. 310. §. szerint a szavatossági jogainak érvényesítésén kívül a
jogosult a hibás teljesítésből eredő kárának megtérítését is követelheti. "
Az nekem károm, ha a semmiért kellett szállítást fizetnem, nem?
Aztán itt van ez:
< ha a kötelezett a kijavítást, illetve a kicserélést nem vállalta, vagy
e kötelezettségének megfelelõ határidõn belül, a jogosultnak okozott
jelentõs kényelmetlenség nélkül nem tud eleget tenni - választása
szerint - megfelelõ árleszállítást igényelhet vagy elállhat a szerzõdéstõl >
Márpedig a mi szerződésünk arról szólt, hogy én megrendelem, ő
kiszállítja megfelelő minőségben, én fizetek. Ebből ő nem teljesítette a
ráeső részt, úgyhogy az egész szerződéstől állok el.
A cég weboldalán nincs szó ezekről, csak a 8 napos elállás
lehetőségéről. Megreklamáltam a dolgot, azt válaszolták (3 hete) hogy
lehet hogy ki tudják cserélni, de ha nem, akkor visszafizetik, de a
szállítási költségre vonatkozó kérdésemre nem válaszoltak. Akkor erre
újra rákérdeztem, azóta csönd van.
Sajnos a törvényben nem találok arra konkrétumokat, hogy mennyi időn
belül kell érdemben lépniük valamit.
Gábor
KJ írta:
>> persze ha ezt kivered belöllük ügyes vagy.. eddig bárhol volt ilyenem
>> minig az volt hgoy bár hibás én fizessem az oda vissaz utat a rosz és a
>> cseredarabért is
>
> Ezen sokat gondolkodtam...
> ..és végül arra jutottam, hogy
> a szállítási díjak a vevőt terhelik
> hibás áru esetén is....
>
> Mert két külön dologról van szó.
>
> - áruvásárlás
> - a megvett áru szállítása
>
> Az áru ára tartalmazza az árut és
> a garanciát az eladó telephelyén.
>
> Ettől teljesen függtlen szolgáltattás
> a házhoz szállítás (és benne az utánvét díja is)
>
> Ennek semmi, köze az áru jó/rossz voltához.
> Attól függetlenül TELJESÍTETT megbízás
> amit ugye vevő kért....és nem maga rendelte
> meg hanem megbízta ezzel az eladót....
>
> Normál vételnél is garanciális gond esetén alapban
> a vevő dolga/költsége az áru boltba vissza juttatása!
> majd onan az újra hazavitele is...
> (kivetelek vannak, de ez most nem az)
>
> Szóval, ha garanciát intézel, (szerintem) jogos,
> ha a webbolt rádveri aposta költségeket...
>
>
> KJ
>
> _____________ NOD32 5282 (20100715) Információ _____________
>
> Az üzenetet a NOD32 antivirus system megvizsgálta.
> http://www.nod32.hu
>
>
>
More information about the Elektro-etc
mailing list