[elektro-etc] 98-as Escort generator javitas
Xorn
toth.endre at gmail.com
Sat Jul 10 16:17:25 CEST 2010
No, a dolog vege az lett, hogy elso menetben vettem egy uj akksit. A
regi azt csinalta, hogy alapbol 12,2V, de azert meg inditott. Utana
alapjaraton 12,5V koruli fesz, ha elkezdtem porgetni, elindult szep
lassan felfele, majd ugy 3000-es fordulat kornyeken folyamatosan
porgetve a motort kb. egy perc alatt beallt 14,1-14,2V-ra a fesz. Ez
eleg jo karakterisztika egy erosen lemerult akksinal, ami egy ideig
szivja a villanyt magaba - ha mondjuk fel ora alatt tortenik meg. De
igy, fel perc alatt... Azutan toltes nelkul a fesz azonnal leesett
13,6-13,7 korulre, es fogyaszto nelkul (kiveve riaszto minimalis
fogyasztasa) ujabb fel perc alatt visszagyalogolt a 12,2-12,3
tartomanyba.
Cimbi a lakatfogos arammerovel mar az uj akksi beszerelese utan
erkezett, igy csak arrol vannak adataim: az elvileg teljesen
feltoltott (ahogy aruljak) akksi 18-20A kozotti aramot vett fel, ha az
alapjaratnal kicsit feljebb huztam a fordulatot, es ez akkor sem
valtozott eszrevehto mertekben, amikor ratettem az osszes elektromos
fogyasztot: 2 x 80W fenyszoro + helyzetjelzok + hatso ablak futes +
szelloztetoventilator. Mas kerdes, hogy a feszultseg meg ekozben sem
volt 14,4V, csak 13,5-13,6V korul, ugyhogy a feszszabalyzo alighanem
odavan, de legalabb a generatornak nincs baja.
Best regards,
Andy
More information about the Elektro-etc
mailing list