[elektro-etc] co2 benzin dizel volt Re: Faradt fiatalok

charles hoss charles.hoss at gmail.com
Tue Jul 6 15:54:04 CEST 2010


2010. július 6. 15:24 VF írta, <vf at elte.hu>:

> charles hoss wrote:
>
> > hoppa . akkor honnan tudjuk hogy az injektoros autok tartjak a lambdat ?
>
> Onnan, hogy a zart szabalyozo hurok az egyszer beallitott
> parametereket a korulmenyek valtozasa ellenere is stabilan tartja,
> ellentetben a karburatorral. A karburator ilyet nem tud.
>


a karburator egy teljesen mellekszal volt .
a jatszos automra azert ragadtal ra , mert ha a polak letezik , akkor a
dizel valahogy szerinted jo . nem ertem az ervet ,de legyen neked .

a pok egyetlen tulajdonsaga ami erdemes a felfigyelesre hogy elmukodik , nem
koszolja a gyertyait , indul es fillerekbol fenntarthato - rettento keves a
kipufogogaza a tobbi autohoz kepest .

Komoly csalodast okoztal. Az rendben van, hogy a dizelhez nem ertesz,
> de hogy a benzinmotorokhoz sem... Erdekes... Pedig mar evekkel ezelott
> is lement ugyanez a tema, legalabb akkor megtanulhattad volna.
>

hat igen . akkor azt tanultam meg hogy a veled valo vita alapvetoen oda
lyukad ki hogy raragadsz egy temara es aztan korlatlanul csusztatsz . ime .


>
> > hogy pl nincs olyan tartomany ahol elkezdi benzinnel huteni a dugattyut ,
>
> Siman lehet hogy van. De az is biztos, hogy ritka, atmeneti
> uzemallapot, az atlagos kibocsatasra elhanyagolhato a hatasa.
>

vilagos .
akkor nyilvan nem latom ezt mukodo injektorrendszereknel .
magas fordulaton nem tesz ilyet egyik injektor sem . (itt most konkretan egy
sagem egysegrol van szo)


>
> > hogy nem tul keson szunteti meg a dusitast ?
> > hany erteket befolyasol egy lambda kompenzacios ertek ?
> > mekkora tablazazok vannak a kompenzaciora ?
>
> Ugy erted, direkt rossz programot raknak az ECU-ba, csak azert, hogy
> rontsak a kibocsatast? Vagy mi? Persze, lehet, eletszeru...
>

nem , azt kerdeztem hogy pontosan hany ponton vagy milyen felbontassal
valtoztatja az injektor tablazatot a lambda szonda altal mert ertekhez
kepest .  ez volt a kerdes . hogy erthetted felre ?
elismetelnem : ha van egy lambda korrekcios ertek - akkor ez valojaban hany
ertek , milyen felbontassal fedi le a tarolt injektor terkepet ?hany helyen
kompenzal ? milyen tartomanyban ?


> > pontosan hany eve vezetsz ?
> > hany km-t tettel meg hogy ezt igy csuklobol ide tudod vagni ?
> > hanyadik autodat nyuvod ?
>
> Figyu, en ket ekkora eges utan nem ugralnek, hanem inkabb
> visszavennek az arcombol. Ma csak 2 elmeleted dolt be...
>


ha te mondod :) tanits tormakukac  :D


>
> > van egy allando uzemallapota az autonak ahova beallitom . illetve ket
> > uzemallapota van : 3750-es fordulat , 50km/h
> > 3750-es fordulat 90km/h
>
> Es kozben stabilizalod mindennek a homersekletet, emelkedon/lejton
> megfeleloen korrigalsz, mert akkor nem ezek lesznek az optimalis
> kibocsatashoz tartozo fordulatok, stb...
> Ez akkora hulyeseg, hogy fel lehet maszni a hatara, es onnan
> atlepni a Holdra.
>

csak azt mondtam hogy kompromisszumos megoldas - spec akkor amikor mertuk
meg a katalizatoros normat is tudta - ehhez kepest a gyari adatokat
valoszinuleg jol tartja .


> Nezd... Rendben van, hogy lelkes vagy, es szeretsz a regi vasakkal
> nosztalgiazni. Ezek a maiak mar sohasem lesznek olyan jok, mint a
> regi szep idokben.
>

ez a te turbodizelesedre is igaz .
csak ettol en meg nem akarom azt mondani hogy az osszes mai benzines is ugy
mukodik mint ez en regi nem katalizatoros kis jatekautom .


> De azert a tenyeket nem kene figyelmen kivul hagyni...
> Kepzeld el, vannak akik mar most pulmonologusok, allergologusok,
> egyebologusok, es pont ezt a temat kutatjak.
>



> De a tudomany mai allasa szerint NINCS IGAZAD. A dizel nem lenyegesen
> veszelyesebb mint a benzines, sot...
>

szuper .
akkor ez egesz pm tema befulladt es abszolut nem tartjak veszelyesnek ?
ennek sokan orulnek majd :)


>
>
> De ezt mar megbeszeltuk... Talan ez is az egyik ok, ami miatt a
> dizeleknek rossz a hire. Itthon idiota modon merik a dizelek kibocsatasat,
> egy gyakorlatban elo nem fordulo, sot kifejezetten tiltott uzemallapotban.
> Ez nem a motort es a technologiat minositi, hanem a mi szakertoinket.
>

oke , de akkor a tokeletesnek tartott auto miert fustol ?
miert okadjak magukbol a fekete kormot ?
meg mindenki mas autojarol elhiszem hogy rossz , buta , agyatlan ,
powerboxos vagy chippelt - de a sajat autokon nincs ilyen - ellenorzott ,
garancialis uj auto es ha a tukorbe nezek , akkor vastag fekete fustcsikot
huz gyorsitaskor .

>
> >> 10% minimum megtakarithato, mert a multiair kb ennyit takarit meg,
> >> es nyilvan nem 100%-os annak sem a hatasfoka.
> >>
> >
> > tehat 10%-nyit valtozik a motorfek gaz adas elvetel kozott ?
> > a multi air nem a pillangoszelepet kuszoboli ki - csak beleepitette az
> EGR-t
> > a vezerlesbe . benzinesnel ennyit szamit kb - foleg reszterhelesen .
>
> En mar nem tudom pontosan hogy mukodik a multiar.
> A wikipedian ezt irjak:
>
> "The Multiair (or Uniair) is an electro-hydraulic variable valve actuation
> technology (without a throttle valve) controlling the valves in petrol or
> diesel engines, it is compatible with both naturally-aspirated and
> forced-induction engines."
>
> Van benne throttle valve, vagy nincs? EGR-t egyaltalan nem is
> emlitenek. Mondjuk az a fogyasztasba nem nagyon szol bele, akkor is
> inkabb negativan, es foleg a dizelekben szokasos.
>

ha te mondod .
a 3.8-as v6 luminanal ha jol remlik ilyesmit irt a totalcar tesztje :
A kiegyenlített tempójú hosszú utazás a fogyasztásban is érezteti jótékony
hatását: *mindössze 9,1 liter*. Természetesen városi forgalomban 16-ot is
leöblöget a berendezés, de mindent egybevetve 12-13 liter körüli
átlagfogyasztással kalkulálhatunk, és a későbbi, fejlettebb motorizáltságú,
3800 köbcentis modellek fogyasztása 25 - 30 %-al alacsonyabb.

a ket generacio kozt egy elnoki rendelet es az emiatt beszerelt EGR volt az
elteres .

attol hogy letezik EGR a dizeleknel es ott nem jo , nem csokkenti a
fogyasztast , lehet hogy mashol ertelmes .
de tudom hogy csak en hibazhatok , semmit nem tudok - csak itt ugy tunik
hogy egy alapvetoen jelentos modositasrol nem tudtal - azt mar nem is
teteleznem fel hogy a mukodesi elvet sem ismered . (hogyan tudja csokkenteni
a fogyasztast)


> Az biztos, hogy a vakuummal szemben szivni a levegot nehezebb, mint egy
> fojtas nelkuli rendszeren szabadon atnyomni. Egyetertesz?
>

igen .
csak ez megint egy atomegyszeru modell .
atszivod a gazt a torkon - nagy ellenallasok aran , aztan ezt visszanyered a
motoron .
osszesurited a semmit - tehat itt energiat nyersz - talan epp annyit ami az
atszivaskor elveszett ?
ugye abban megegyezhetunk hogy a vakuumot osszesuriteni konnyebb mint a
teljesen feltoltott hengert ?


> Es az is 15 eves, 500..600e kilometerrel? Ketlem...
> A benzinesek tipikusan a felenel-harmadanal vegleg elhullanak.
>

tehat a benzinesek max 300.000-nel elhullanak ?
lol .

Es szerinted mennyi lesz par ev mulva? Azert nem urtechnika az.
> Csodalkoznek, ha Kinaban nem kezdenek el gyartani villamgyorsan.
>

nem kezdtek el .
nemreg csereltunk egyet egy opel omega 2.3TDI blokkon . nem olcso darab .
meg mindig - mar nem is lesz , mert nem gyartott tipushoz nem akarnak
gyartani alkatreszeket .


>
> >> Aztan lesz. Most mar itthon is egesz sok
> >> szerviz foglalkozik ezekkel, a honlapjukon hirdetik, hogy gyari
> >> minosegu cserealkatreszeket adnak a szivattyukba, adagolokba,
> >> stb... kb otod aron.
> >>
> >
> > es ezt el is hiszed . hat hajra .
>
> Ha nincs, az a baj, ha van, nem hiheto. Ertem.
>

vegyel , hasznald . ha bevalik , te leszel az elso aki errol beszamol .


> Lehet ezt is csinalni. En inkabb megjavitanam, kicserelnem az
> elhasznalodott alkatreszeket, es hasznalnam tovabb. Az enyem is egy
> bontoszokeveny, de par evig meg biztos hajtom.
>

az en autom is az . de munkagepnek nem vehetek olyasmit amit kimelni kell
hogy tokeletesen mukodjon .


bye
dexter


More information about the Elektro-etc mailing list