[elektro-etc] co2 benzin dizel volt Re: Faradt fiatalok

VF vf at elte.hu
Tue Jul 6 14:58:50 CEST 2010


potyo wrote:

> Nem inkább fordítva, kis fordulatnál (mondjuk 3000 alatt), állandó
> sebességű haladásnál egyhén szegény keverék a minimális fogyasztás
> miatt, és magasabb fordulatnál meg dúsabb keverék, hogy legyen
> teljesítmény pl. gyorsításhoz?

Szerintem ugy van, ahogy irtam. Kis fordulaton dus, nagy fordulaton
szegeny keverek. Ez a karburator mukodesi elvebol adodik, persze ki
lehetne korrigalni, valamivel bonyolultabb szerkezettel.
Itt is lenyegeben ezt irjak:
http://belsoseg.blog.hu/2009/09/11/urtechnika_a_multban_injektoros_lada_a_muhelybol

> Amúgy egyik fő paraméter, aminek nem tud utána menni a karburátor, az
> a levegő hőmérséklete. Hideg levegőben több az oxigén, ezért
> szegényebb lesz a keverék. Mostani autókon is meglátszik ez, hogy pl.
> 40 fokos levegővel tud x lóerőt, 0 fokos levegővel meg tud pl. x*1,1
> lóerőt, mert a hideg levegő sűrűbb, több oxigén van benne, ezért több
> üzemanyagot el lehet benne égetni.

Igy van. De ha nem valtozna semmi, minden halal pontosan be lenne
allitva, szabalyozas nelkul magatol is elhangolodna. A lambda szabalyozas
nagyon durvan pontos, zart szabalyozo hurok nelkul elerhetetlen
pontossagu. Ellenallasbol sem egyszeru 1% alatti pontossagut csinalni,
ilyen komplikalt rendszert pedig esszeru koltsegek mellett teljesen
lehetetlen is lenne.

-- 
Valenta Ferenc <ferenc_valenta at mentor.com>   Mentor Graphics ANBU Hungary
"My love is REAL, unless declared INTEGER"



More information about the Elektro-etc mailing list