[elektro-etc] co2 benzin dizel volt Re: Faradt fiatalok
potyo
potyo.ada at gmail.com
Tue Jul 6 13:44:47 CEST 2010
VF <vf at elte.hu> írta (2010. július 6. 13:38):
> charles hoss wrote:
>
>> igaz . a benzin - levego keveresi aranyt folyamatosan allitani kell .
>> kene hozza ket pedal ...
>> vagy egy eszkoz ami ezt nagyjabol fizikai alapokon megoldja . nevezzuk
>> mondjuk karburatornak .
>> legyen benne egy fofuvoka es egy venturi , ami a levego mennyisegenek ,
>> homersekletenek fuggvenyeben kepes allando aranyu benzint beszivni a
>> motorba
>
> Mondom, a karbi egy szabalyozatlan eszkoz, eleve eselytelen egy injektoros,
> lambda-szabalyozott autoval szemben. Raadasul nem is volt szempont az
> allando lambda, direkt elonyos, hogy magas fordulaton szegeny a keverek!
> Ezzel nem is erdemes tovabb foglalkozni...
Nem inkább fordítva, kis fordulatnál (mondjuk 3000 alatt), állandó
sebességű haladásnál egyhén szegény keverék a minimális fogyasztás
miatt, és magasabb fordulatnál meg dúsabb keverék, hogy legyen
teljesítmény pl. gyorsításhoz?
Amúgy egyik fő paraméter, aminek nem tud utána menni a karburátor, az
a levegő hőmérséklete. Hideg levegőben több az oxigén, ezért
szegényebb lesz a keverék. Mostani autókon is meglátszik ez, hogy pl.
40 fokos levegővel tud x lóerőt, 0 fokos levegővel meg tud pl. x*1,1
lóerőt, mert a hideg levegő sűrűbb, több oxigén van benne, ezért több
üzemanyagot el lehet benne égetni.
More information about the Elektro-etc
mailing list