[elektro-etc] co2 benzin dizel volt Re: Faradt fiatalok
charles hoss
charles.hoss at gmail.com
Tue Jul 6 13:49:03 CEST 2010
2010/7/6 VF <vf at elte.hu>
> charles hoss wrote:
>
> tuti ?
>> egyeszen pontosan milyen parameterek valtoznak a motoron amitol
>> szuksegszeruen el kell szalljon a lambda erteke ?
>>
>
>
> lehet . egy hiteles meropadon mertuk . ha ok hulyek , akkor en is
>> butasagot
>> irtam .
>>
>
> Hogyan? Mentetek egy probakort, huztad a padot magad utan? :)
> Gondolkozz... Lehetetlen.
>
hoppa . akkor honnan tudjuk hogy az injektoros autok tartjak a lambdat ?
hogy pl nincs olyan tartomany ahol elkezdi benzinnel huteni a dugattyut ,
hogy nem tul keson szunteti meg a dusitast ?
hany erteket befolyasol egy lambda kompenzacios ertek ?
mekkora tablazazok vannak a kompenzaciora ?
>
> nincs olyanunk .
>> nem birjak .
>> hasznaltunk regen es kikoptak .
>>
>
> :)
> Akkor tenyleg nem tudtatok hasznalni oket...
>
pontosan hany eve vezetsz ?
hany km-t tettel meg hogy ezt igy csuklobol ide tudod vagni ?
hanyadik autodat nyuvod ?
> Kepzeld el, pontosan ez az erzesem van ezen a listan...
> Itt a kocsi viselkedesen erzik az alufelni kenodeset, labbal tartjak
> a lambdat, stb... Mit is mondhatnek? :)
>
van egy allando uzemallapota az autonak ahova beallitom . illetve ket
uzemallapota van : 3750-es fordulat , 50km/h
3750-es fordulat 90km/h
> a kormolasrol es a karosanyag emissziorol volt szo .
>
> Atlagban 2mg/km az sok? Es nem is a legujabb auto... Egy vacak
> Corolla vagy mi...
>
mennyi azbeszt fer el a tudodben ?
> Remek. Ez is egy hobbi, ha nem is eppen a leg kornyezetbaratabb.
>
ja , pont ezert nem vonatkoznak ra a tomegszabalyok . hiszen eleve elindulni
is tilos lenne , mert az szennyezes .
> Manapsag mas a szempont, nem a jatszas, hanem hogy ne kurjuk szet ezt
> a sargolyot ido elott.
>
max elmegyek pulmonolgus , allergologus iranyba . lehet hogy ezert nem
szeretem a dizeleket .
>
> tok erdekes. Az A1 is egy meregdraga luxus kiskocsi, mely van annyira
>>> vagany (elvileg), hogy alljon tole mint a covek :)
>>>
>>>
>> tehat gyartanak kisautot , de annyira nincs piaca hogy extrem draga lesz .
>> popec .
>>
>
> Ez most a jelenlegi vita szempontjabol teljesen mindegy.
> En sem vennek ilyen autot, semmilyen motorral.
>
mert hasznalhatatlan , ertelmetlen . ennel talan mar egy mopedauto is jobb .
> Ezt tobbszor is valtoztattak, nekem annyit irtak ra, hogy a fustoles max
> 3 lehet, es nekem 1.12, meg ilyesmi. De hogy az kg/m :), vagy krumpli, nem
> tudja senki. Hogy a sok vadbarom odafent hogyan szenvedte ki a zk
> szabalyait, nem erdekes, az europai hatarertekeket g/km-ben adjak meg,
> mar sok eve.
>
nekem szamit a dolog hogy min bukik meg egy uj auto .
mert az elso muszakin is lehet hogy meghuztak volna , de akkor nem merik . a
masodikon mar nem felelt meg - pedig olajcserekor azt allitottak rola hogy
tokeletes .
> tehat a pillangoszelep akadalyozza a motor hatekonysagat ?
>
> Igen!
>
> furcsa - egy benzinesnel ha leveszem a gyujtast es gurulok , kozben pedig
>> pumpalom a gazt , semmit nem erzek .
>> mennyi energiat is igenyel a pillangoszelepen atszivni a levegot ? nem jon
>> ez siman vissza a hengereken ?
>>
>
> 10% minimum megtakarithato, mert a multiair kb ennyit takarit meg,
> es nyilvan nem 100%-os annak sem a hatasfoka.
>
tehat 10%-nyit valtozik a motorfek gaz adas elvetel kozott ?
a multi air nem a pillangoszelepet kuszoboli ki - csak beleepitette az EGR-t
a vezerlesbe . benzinesnel ennyit szamit kb - foleg reszterhelesen .
>
> vadonat ujonnan .
>> es atlagosan ennyit .
>> nem lehet hogy a benzinesek eseteben nincs koromemisszio ?
>>
>
> Az biztos hogy joval kevesebb mint a dizele. Persze a reszecske
> nem feltetlenul kormot jelent.
>
lehet krumpli is . csak valahogy megsem mas jon ki belole .
> Nem olyan sokat, a 100e kicsit tobb mint 5 ev alatt jott ossze.
> Hengerfejesen vettem, akkor biztos kiszedtek a csucsokat, majd amikor
> tomitest csereltem az adagoloban, akkor megmerettem oket, hogy a
> befecs rendszer rendben legyen, es most tavasszal egy muszaki elotti
> nagyobb karbantartas kereteben kicsereltettem oket, szamos egyeb
> alkatresszel egyutt.
>
kb ennyit megy a wagoner nalunk .
volt benne cserelve egy akku (azzal jartam utana a polakkal) es egy
garnitura gumi .
>
> jaja . a hulye totalcar .
>> masok is ezt mondjak , de legalabb te nem .
>>
>
> A legujabb dolgokhoz sohasincs olcso/utangyartott alkatresz es
> javitasi technologia.
olvastad a cikket ? pl a kettostomegu lendkerek ma sem olcso .
> Aztan lesz. Most mar itthon is egesz sok
> szerviz foglalkozik ezekkel, a honlapjukon hirdetik, hogy gyari
> minosegu cserealkatreszeket adnak a szivattyukba, adagolokba,
> stb... kb otod aron.
>
es ezt el is hiszed . hat hajra .
> Nem akarom nagyon szidni a Bosch-t, de ha beszelsz szervizesekkel,
> kerdezd meg hogy melyik injektorok a bedoglos fajtak.
> Bosch-t szinte lehetetlen beszerezni bontottan, rogton elviszik.
> Siemens-et nem lehet eladni. A Delphi-nek volt egy botranya
> mostanaban, de egyebkent az is jo.
>
ebben egyetertunk . de a bosch rajongo nem en vagyok a listan .
>
> bekescsaban nem sok volt - talan csak ot amirol halottam
>> de ettol meg jo az .
>>
>
> Ha csak 5 volt Bekescsaban, akkor az tenyleg jo.
> Nyilvan aki szervizben dolgozik, csak a rossz dolgokat latja, a
> sok elegedett tulajjal nem talalkozik, max olajcserekor.
>
igen .
vegulis kit erdekel hogy padlogazt ad az auto - tokre belefer .
> Es ez igaz is :) Nyilvan mindegyik megbizhatosaga csokken a korral, a
> hagyomanyos kadgorbenek megfeleloen.
> Hosszu tavon ebben is a dizelt latom elonyosnek...
legalabb te .
> Csak nezd meg, hogy
> mennyire tartjak az arukat. A piac szepen bearazza a megbizhatosagot, a
> koltsegeket, a fogyasztast, mindent. Ugy tunik, a hasznalt dizelt jobban
> ertekelik...
>
sok baratom egylatalan nem hajlando megvenni dizelt - mert ketszazezernel
elkezdenek szethullani - es akkor vagyonokba kerul a javitas .
mi uj dizeleket veszunk - es azokat is 200-nal dobjuk el .
bye
dexter
More information about the Elektro-etc
mailing list