[elektro-etc] co2 benzin dizel volt Re: Faradt fiatalok
VF
vf at elte.hu
Tue Jul 6 13:31:22 CEST 2010
charles hoss wrote:
> tuti ?
> egyeszen pontosan milyen parameterek valtoznak a motoron amitol
> szuksegszeruen el kell szalljon a lambda erteke ?
Minden. A lambdaszondas zart szabalyozasi hurok 1% alatti pontossaggal
stabilizalja a lambdat. A karburator egy primitiv mechanikus eszkoz,
egy munkapontban be lehet allitani pontosra, barmi valtozik, mar
nem lesz jo.
A karbis autok alacsony fordulaton dus, magas fordulaton hig keverekkel
mennek, ez teljesen normalis, mondhatjuk hogy szandekos, igy kevesebbet
is esznek, mint ugyanaz a motor injektorral. A lambdat csak egy adott
fordulatszam, gazpedal allas, levego-homerseklet stb... mellett
tudnak hasonlo szinten tartani, mint egy lambdas-katalizatoros motor,
rovid ideig, amig valami nem valtozik. A kibocsatast pedig semmikeppen sem.
Egyebkent meglepo a kerdesed, felteteleztem volna, hogy ezzel
tisztaban vagy...
A focihoz, politikahoz, autovezeteshez mindenki ert, szamtalanszor
hallottam mar, hogy valakinek a lababan van az ABS, de azt, hogy a
lambdat is labbal ugyanolyan pontosan behuzza, mint egy lambdaszondas
auto, most hallom eloszor.
> lehet . egy hiteles meropadon mertuk . ha ok hulyek , akkor en is butasagot
> irtam .
Hogyan? Mentetek egy probakort, huztad a padot magad utan? :)
Gondolkozz... Lehetetlen.
> nincs olyanunk .
> nem birjak .
> hasznaltunk regen es kikoptak .
:)
Akkor tenyleg nem tudtatok hasznalni oket...
> mindenki hulye , csak te vagy helikopter .
Kepzeld el, pontosan ez az erzesem van ezen a listan...
Itt a kocsi viselkedesen erzik az alufelni kenodeset, labbal tartjak
a lambdat, stb... Mit is mondhatnek? :)
>> Most csak adatok vannak, amit megprobaltok megmagyarazni, elferditeni,
>> hiteltelenne tenni, hogy valami kifacsart logikaval a ti allitasaitokat
>> tamasszak ala. Rosszindulatot nem feltetelezek :)
>>
>
> a kormolasrol es a karosanyag emissziorol volt szo .
Atlagban 2mg/km az sok? Es nem is a legujabb auto... Egy vacak
Corolla vagy mi...
>> De nem egy mai darabot. A mai technologiakat hasonlitsd ossze.
>> Vagy a fogyasztassal, vagy a nyomatekgorbevel, vagy egyebbel bajok lesznek.
>>
>
> igen , nem is valtottam .
> beerem a 10.5-13 literes fogyasztassal es azzal hogy mukodik , eleg eros
> ahhoz hogy jatszani lehessen vele .
Remek. Ez is egy hobbi, ha nem is eppen a leg kornyezetbaratabb.
Manapsag mas a szempont, nem a jatszas, hanem hogy ne kurjuk szet ezt
a sargolyot ido elott.
>> Persze. Legyen az dizel vagy benzines.
>> De azert gyartanak 100 lo alatti autokat is. Olvasd el az A1 cikket,
>> tok erdekes. Az A1 is egy meregdraga luxus kiskocsi, mely van annyira
>> vagany (elvileg), hogy alljon tole mint a covek :)
>>
>
> tehat gyartanak kisautot , de annyira nincs piaca hogy extrem draga lesz .
> popec .
Ez most a jelenlegi vita szempontjabol teljesen mindegy.
En sem vennek ilyen autot, semmilyen motorral.
> nekem ugy remlik hogy a magyar normakat a zoldkartyan tomegszazalekban adtak
> meg .
> csak most nincs kedvem elmenni a forgalmiert .
> valaki ugyis kijavit ha nem igy lenne .
Ezt tobbszor is valtoztattak, nekem annyit irtak ra, hogy a fustoles max
3 lehet, es nekem 1.12, meg ilyesmi. De hogy az kg/m :), vagy krumpli, nem
tudja senki. Hogy a sok vadbarom odafent hogyan szenvedte ki a zk
szabalyait, nem erdekes, az europai hatarertekeket g/km-ben adjak meg,
mar sok eve.
Tehat felejtsd el amit irtal, ebbol a szempontbol a szabalyozas teljesen
korrekt, a dizelnek nincs semmifele elonye.
> tehat a pillangoszelep akadalyozza a motor hatekonysagat ?
Igen!
> furcsa - egy benzinesnel ha leveszem a gyujtast es gurulok , kozben pedig
> pumpalom a gazt , semmit nem erzek .
> mennyi energiat is igenyel a pillangoszelepen atszivni a levegot ? nem jon
> ez siman vissza a hengereken ?
10% minimum megtakarithato, mert a multiair kb ennyit takarit meg,
es nyilvan nem 100%-os annak sem a hatasfoka.
> vadonat ujonnan .
> es atlagosan ennyit .
> nem lehet hogy a benzinesek eseteben nincs koromemisszio ?
Az biztos hogy joval kevesebb mint a dizele. Persze a reszecske
nem feltetlenul kormot jelent.
> ??? ot ev alatt haromszor szereltek a hengefejedet , befecskendezoidet ?
> hany km-t mesz evente ?
Nem olyan sokat, a 100e kicsit tobb mint 5 ev alatt jott ossze.
Hengerfejesen vettem, akkor biztos kiszedtek a csucsokat, majd amikor
tomitest csereltem az adagoloban, akkor megmerettem oket, hogy a
befecs rendszer rendben legyen, es most tavasszal egy muszaki elotti
nagyobb karbantartas kereteben kicsereltettem oket, szamos egyeb
alkatresszel egyutt.
> jaja . a hulye totalcar .
> masok is ezt mondjak , de legalabb te nem .
A legujabb dolgokhoz sohasincs olcso/utangyartott alkatresz es
javitasi technologia. Aztan lesz. Most mar itthon is egesz sok
szerviz foglalkozik ezekkel, a honlapjukon hirdetik, hogy gyari
minosegu cserealkatreszeket adnak a szivattyukba, adagolokba,
stb... kb otod aron.
>> A Bosch-t szerintem hagyjuk... Sok szart gyartottak mar.
>>
>
> a bosch gyartja a beallito padokat .
> delphi , lucas es mindenfele japan adagolokat is javitanak .
> csak a nemetek gyartanak igazan szart :)
Nem akarom nagyon szidni a Bosch-t, de ha beszelsz szervizesekkel,
kerdezd meg hogy melyik injektorok a bedoglos fajtak.
Bosch-t szinte lehetetlen beszerezni bontottan, rogton elviszik.
Siemens-et nem lehet eladni. A Delphi-nek volt egy botranya
mostanaban, de egyebkent az is jo.
> bekescsaban nem sok volt - talan csak ot amirol halottam
> de ettol meg jo az .
Ha csak 5 volt Bekescsaban, akkor az tenyleg jo.
Nyilvan aki szervizben dolgozik, csak a rossz dolgokat latja, a
sok elegedett tulajjal nem talalkozik, max olajcserekor.
> eletuk elso ket eveben :)
>
> igy keszulnek a statisztikak .
> ha tizezer toyota atlag 8000km-t megy egy evben es minden ezredik megy
> tonkre , akkor a toyotak 8 millio km-t mennek ket meghibasodas kozott .
Es ez igaz is :) Nyilvan mindegyik megbizhatosaga csokken a korral, a
hagyomanyos kadgorbenek megfeleloen.
Hosszu tavon ebben is a dizelt latom elonyosnek... Csak nezd meg, hogy
mennyire tartjak az arukat. A piac szepen bearazza a megbizhatosagot, a
koltsegeket, a fogyasztast, mindent. Ugy tunik, a hasznalt dizelt jobban
ertekelik...
> dexter
--
Valenta Ferenc <ferenc_valenta at mentor.com> Mentor Graphics ANBU Hungary
"My love is REAL, unless declared INTEGER"
More information about the Elektro-etc
mailing list