[elektro-etc] co2 benzin dizel volt Re: Faradt fiatalok
VF
vf at elte.hu
Mon Jul 5 11:00:43 CEST 2010
charles hoss wrote:
> a kedvencem a yarisos oktato ismeros - aki megmerte a dizel yaris
> fogyasztasat - azon csodalkozik hogy a tobbiek csak a katalogus adatot
Biztos erdekes lehet a varosi, orszaguti es kombinalt fogyasztasok
mellett az oktato-auto uzemmod fogyasztasat is tudni.
Gondolom a normal uzemallapot szamit atmenetinek, amikor a tanulonak
veletlenul sikerul osszehoznia egy tobbe-kevesbe ertelmes sebvalto es
pedal konfiguraciot, ami nehany masodperc utan ertelmet veszti...
> szajkozzak - ketto jelent meg , a 4.2 es a 4.5 talan , az egyik fele ezt , a
> masik a masikat mondja - mivel hivatasosok , nem tankolnak csak kannabol ,
> romaniabol veve vagy kamionostol buszbol , igy nem konnyu fogyasztast merni
Hat ez szep. Ha esetleg tudsz olcso gazolajat... :)
> igen .
> ket dolog :
> egeszen mas minosegu uzemanyagot is kapnak a kutakon .
> atmegyek a ducatoval es a magyar hatar utani elso tankolaskor leesik egy
> liter a fogyasztasbol .
>
> a masik pedig a korrekt zoldkartya (a magyar egyik iranyba sem az - art az
> autonak es nem meri - ezert mindenki elkeruli nagyivben) ugyanis a benzines
Meglehetosen ritkan szoktunk barmiben is egyet erteni, de ez most
egy ilyen ritka alkalom :)
Az uzemanyag bizony jobb nyugatabbra, es a dizel zoldkartya meres tenyleg
egy baromsag.
(A benzines szamomra korrektebnek tunik, de azt nem ismerem annyira)
Amit a dizellel a mereskor hivatalosan muvelni kene, az explicit tiltva
van az autohoz adott user's manualban, szamos rendszeret karosithatja az
autonak, regi turbodizeleket konkretan gazdasagosan nem javithato,
totalkaros allapotba hozhat. (magyarul teljesen szethullik a motor)
> a dizelnel mar keze laba kilog es meg mindig nem eszik sokat , nem megy
> rosszul , viszont pokoli draga a karbantartasa - javitasa nalunk (ha
Igen, a dizel ilyen robosztus technika. Kilog a bele, 2 henger megy ugy
ahogy, kompresszio nulla, de ha sikerul beinditani, nem all meg, a vilag
vegere elmegy, csak fustol.
Ennek vannak elonyei es hatranyai is. Az ketsegtelenul nem szerencses,
hogy sokan a szetrohadt autokkal telefustolik a levegot. Viszont legalabb
tudom, hogy ha Olaszliszka mellett beszarik valami a motorban, hazaerek
elve :)
Meg kell javitani, es kesz. Egyebkent az uj autok ilyenkor mar nem mennek,
ha baj van motorral vagy a gazkezelo rendszerrel, letiltjak a mukodest, nem
engedik a kornyezet-szennyezest.
> egyaltalan - mert pl a regi GM 2.3-as motoromat nem tudtak beallitani ,
> pedig ez a motor kb a legalapabb gm dizel eroforras - nem volt hozza adat ,
> alkatresz) igy egy kicsit is lelkiismeretlenebb sofor eljar ugy hogy mindent
> osszekormol .
A legalapabb dizel nem hinnem hogy a legoptimalisabb is egyben :),
gondolom egy mechanikus adagolos motor lehet. Annak a beallitasa nemileg
kritikus, speci muszerek kellenek hozza, es messze nem olyan preciz, mint
egy elektromos adagolos vagy injektoros rendszer.
Az en 15 eves tragacsomban Lucas EPIC adagolo van, ez a kopogasszenzor
alapjan allitgatja az elotoltest, MAP szenzor alapjan a befecskendezett
mennyiseget es az EGR-t is.
Magan az adagolon nem kell allitani semmit, a szenzorok alapjan szervok
allitanak mindent. A regiben szazadmilimeterre pontosan kellett kulonbozo
pillempattyokat tologatni, es ha nem sikerult, vagy be sem indult, vagy
qwa sokat fogyasztott, vagy fustolt, vagy mindet egyszerre.
> dexter
--
Valenta Ferenc <ferenc_valenta at mentor.com> Mentor Graphics ANBU Hungary
"My love is REAL, unless declared INTEGER"
More information about the Elektro-etc
mailing list