[elektro-etc] co2 benzin dizel volt Re: Faradt fiatalok
VF
vf at elte.hu
Mon Jul 5 04:47:21 CEST 2010
Hi,
De igen. A kozvetlen befecskendezeses benzinmotorokkal kb ugyanaz
a problema, mint a HDI dizelekkel. Szamtalanszor leirtam, kuldtem
forrasokat, nem megy bele a fejedbe.
Ez egy komoly problema a gyartoknak, hatraltatja a technika terjedeset.
Ugyanugy van kis koromszemcse, ratapadva mindenfele csunyasagok.
Sot, az inhomogen keverekkepzes miatt ugyanugy van jo sok NO is a
fustben. De ha erre meg ratenned a szurot, meg a dizelnel szokasos
tobbszsoros befecskendezest, akkora fogyasztasa lenne, hogy semmi
ertelme nem lenne az egesznek.
Nem csak, sot foleg nem az uzemanyagtol fugg a por es NO kibocsatas,
hanem a mukodesi elvtol. Ahogy a benzinmotorok is kezdenek egyre
inkabb dizel elven mukodni (kozvetlen befecsi + bizonyos tartomanyokban
kompresszio-gyujtas + inhomogen keverek nagy lambdaval), elojonnek
ugyanazok a problemak is.
A kikuszobolesuk jelenleg nem teljesen megoldott, vagy az emisszio,
vagy a fogyasztas durvan elszall.
A dizelnel mindkettot sikerult elfogadhato szinten tartani.
Altalaban az azonos kategoriaban alternativakent kinalt tipusok
besorolasa is azonos. Pl Toyota Corolla, a dizel es a benzines is Euro4.
Nyilvan ha csak CO2 meg viz jonne a benzinesbol, Euro5-ot vagy meg
jobbat kene kapnia a benzinesnek. Nem kapott, nem kaphat, ugyanugy
rongalja a kornyezetunk es az egeszsegunk is, mint a dizel.
Ebbe sajnos bele kello nyugodnunk. Ahol gyalulnak, ott hullik a forgacs.
Fuzesi Arnold wrote:
> update-eld a firmware-ed... (Nyilvan nem hegyilevegő jön a benzinesből
> sem, es nem a kocsmában vagyunk mucsaröcsögén...h erről kezdjünk
> vitázni...fuvazze....azért vannak gondok....)
>
> Erzekeltetni probaltam h lenyegesen kisebb problema mint az hogy omlik a
> korom belole. Kezelhetobb stb. A gázok jórésze pedig inert, és nem
> durvan rákkeltő PAH feltapadva vmi uméter nagyságú koromcafatra....
>
>
> A.
>
> On 2010. 07. 04. 17:27, Hofferek Attila wrote:
>> 2010.07.04. 16:44 keltezéssel, charles hoss írta:
>>> 2010. július 4. 15:07 Hofferek Attila írta,<hofi at soka.co.hu>:
>>>
>>>> 2010.07.04. 14:05 keltezéssel, potyo írta:
>>>>
>>>> Igazából ha úgy szidnád a dízelt, hogy közben egy 1200 kilós 7
>>>> literes
>>>>> átlagú autót (mondjuk Fiat Bravo, az is olasz) használnál arra, hogy
>>>>> eljuss A-ból B-be, akkor sokkal hitelesebb lenne ez a dízel elleni
>>>>> harcod a városi dízelautózás ellen. De így, hogy "nem szarok a
>>>>> tányérba, amiből eszek", közben meg városban 13-20 liter simán lemegy
>>>>> a torkán, ez valahogy hiteltelenné teszi a dolgot, mert a benzines
>>>>> kipufogógáza sem épp az kristálytiszta hegyi levegő akármilyen
>>>>> katalizálás, EGR, két lambdaszondás...
>>>>>
>>>>>
>>>> Ne beszélj már, a benzines autó csak co2-t meg vizet bocsát ki, mint
>>>> azt
>>>> olvashattuk.
>>>>
>>>
>>> csak annyira idiota erv mint amire valasz volt a faq-ban .
>>
>> Arnold komolyan irta par levellel ez elott.
>>
>>
>
>
> .
>
--
Valenta Ferenc <ferenc_valenta at mentor.com> Mentor Graphics ANBU Hungary
"My love is REAL, unless declared INTEGER"
More information about the Elektro-etc
mailing list