[elektro-etc] Dizel FAQ

charles hoss charles.hoss at gmail.com
Sat Jul 3 17:24:15 CEST 2010


:D aranyos , de azert kiegeszitenem es megvaltoztatnam a cimet :
tormakukac faq :

Q: milyen allat a tormakukac ?
A: egy nagyon komoly allat , aki egy petebol kelt ki egy tormanovenyen es
azota is azt eszik kizarolagosan

Q:mit eszik a tormakukac ?
A: tormat - mert ameddig a szeme ellat , torma van .

Q:mire jo a tormakukac ?
A:megkerdezheted tole az elet nagy dolgait

Q:mik ezek a nagy kerdesek ?
A: pl melyik a legedesebb gyumolcs ? erre a valasz nagy valoszinuseggel a
torma lesz , hiszen egesz eleteben ezt evett
vagy megkerdezheted tole hogy mi lehet jobb mint a torma ? erre a valasza a
meg tobb torma vagy a modernebb torma lesz .
parszor lehet hogy latott gyumolcsmuslicat is , de latta hogy azok kicsire
nonek meg igy tudja hogy egyben a legtaplalobb noveny is a torma , mert
mindenki mas csak picire tud megnoni a tobbi novenyen .

Q: mi lesz ha egy gyumolcsmuslica es egy tormakukac elkezd vitazni ?
A: nagyjabol semmi . mindenki szereti a sajat novenyet , eszi es ismeri az
elonyeit - ezt ki is hangsulyozzak , mig a masik novenyerol ha barmit
allitanak ,akkor anyazas lesz , mert mit tudhat egy tormakukac pl egy
dinnyerol azon kivul hogy majdnem belefulladt egyszer ?
ugyanez vonatkozik a muslicara - majdnem leesett a tormarol es egyebkent is
csipi a szemet es utalja a szagat .


2010. július 3. 4:02 VF írta, <vf at elte.hu>:

>
> Hogy ne nezz hulyen, ha az elektro listan dizelflame van :)
>
> Q: Mi kovetkezik abbol, hogy kormos a kipufogo?
>
> A: Az, hogy a korom lekopasanak ideje elott legalabb egyszer kipoffentett
> egy felhocsket az auto, vagy folyamatosan nagyon enyhen fustol. Az atlagos
> koromkibocsatast ez alapjan megbecsulni nem lehet. A gyorsitaskor
> latvanyosan fustolo auto atlagos kornyezeti terhelese akar sokkal kisebb
> is lehet, mint egy tiszta kipufogoju, nem fustolo autoe.
> Olajkibozsatasra is utalhat (pl turbo halodik), mert az olajos por ratapad
> a kipufogora, ellentetben a szarazzal.
>


tehat az az auto fustol jobban amelyiknek nem kormos a kipufogoja . ertem :)


>
> Q: Miert fustol minden dizel gyorsitaskor?
>
> A: Nem mindegyik fustol, csak amelyikben hulye sofor ul



a hulye sofor nem erzi hogy mi jon ki a kipufogon ?
vagy a hulye sofor meri lenyomni a gazt ?


> , es nem a legujabb
> technika egyebkent sem. Az intenziv gyorsitaskor esetleg jelentkezo
> felhocske foleg a sofort minositi, de az atlagos koromkibocsatas
> szempontjabol nincs jelentosege. A benzines autok ilyenkor dus keverekkel
> uzemelnek, lambda szabalyozas nelkul, telepofogik CH-val a levegot.
>

amikor kormol egy dizel , akkor nem jon a kipufogojabol CH ?


>
> Q: Igaz-e, hogy a dizelkoromtol mindenki meghal es rakos lesz?
>
> A: A korom vitathatatlanul karos. A mai dizelek azonban olyan kis
> mennyiseget bocsatanak ki a kipufogon keresztul, hogy ezt is
> belekalkulalva,
> az osszesitett kornyezet/egeszsegkarosito hatas ugyanakkora, mint a hasonlo
> benzin-uzemu autok eseten. Ezert ugyanabba a kornyezetvedelmi kategoriaba
> soroljak oket. Szakemberek altal megmerve, kiszamolva, (sotet)zoldek altal
> jovahagyva.
>

ugyanabba a kornyezetvedelmi kategoriaba hogyan lehet besorolni ket olyan
autot aminek elveben mas a keverekkepzese ?
a dizel szinte mindig max feltoltessel mukodik  mig a benzines
reszterhelesen lenyegesen kevesebb kipufogogazt termel .
hogyan lehet ezt osszehasonlitani ? grammra vagy tomegszazalekra merik az
emissziot ?


> Q: Igaz-e, hogy a rendkivul finom dizelkorom a tudobol kozvetlenul a verbe
> meg az agyba kerul, es mindent szetbasz?
>
> A: Ez a gepjarmuvek altal kibocsatott osszes meregre igaz. Ami a tudon
> keresztul szivodik fel, az a verbe kerul, ennyi.
> A megfogalmazas szandekosan pannikkelto, ez is volt a celja.
> Az ugrik be neki, aki a dihidrogen-monoxidnak is.
>

akkor most szeretnem ha letudoznel egy kis szalas azbesztet . nincs
jelentosege a meretnek , alaknak , osszetetelnek .
minden anyag egyenlo .
mindegy hogy kormot vagy aktiv szenet eszel meg - mindegy hogy hasfogo vagy
rakkelto hatasuk van - a mennyiseg szamit .


> Q: Megis mennyire kell aggodni a dizelkorom miatt?
>
> A: Nem tulsagosan.


ezt cikkek cafoljak , raadasul a kis , hosszan lebego reszecskek
termeleseben a modern dizelek jarnak elol .


> Q: Igaz-e az-e, hogy az osszes koromert a dizelek felelosek?
>
> A: Nem. A varosi szallo por kozlekedesbol szarmazo reszenek kb fele a
> gepjarmuvek fekezesekor keletkezik, a masik fele a kipufogogazokkal kerul
> a levegobe. Ketsegtelen hogy ezert foleg a dizelek okolhatok. Mindazonaltal
> az osszes pornak csak egy kis reszeert felelosek, az is foleg a
> tomegkozlekedes, teherautok/kamionok, egyeb nagy teljesitmenyu, regi
> technologias jarmuvek szamlajara irhato. Egy modern, reszecskeszuros
> jarmu porkibocsatasa nagyon alacsony, nem erdemes miatta aggodni.
> (Mondjuk ezrede sem egy rohado BKV busznak vagy egy Kamaznak)
>

ez utobbiak lathato kormolasa kozel sem annyira veszelyes mint a kis
reszecskemeretu modern dizelek altal termelt korom .
lasd marek homok a szelben , marek azbeszt a szelben .

Q: Ok, kevesebbet eszik, de biztos szarabb is, mert az ugyanabban a
> kategoriaban kinalt dizel teljesitmenye kisebb.
>
> A: Igen, a nyomateka meg duplaja, es szeles tartomanyban rendelkezesre
> all. Ezert (is) egyre kozkedveltebbek, foleg varosban sokkal kellemesebb
> vezetni oket. A max teljesitmeny a vegsebessegben szamit, kit erdekel?
> Nem veletlen, hogy ma mar soxor a kisebb teljesitmenyu dizel megver
> 0..100km gyorsulasban nagyobb benzineseket. De ha az adatlap szerint
> nem, 0..60 kozott jo esellyel megis.
>

tehat a dizelek nyomatekgorbeje szelesebb mint a benzineseke ?
nyomatekosabbak , de ez attetel kerdese .
a nyomatek hasznalhato tartomanya pedig sokkal szukebb .

bye
dexter


More information about the Elektro-etc mailing list