[elektro-etc] co2 benzin dizel volt Re: Faradt fiatalok
Fuzesi Arnold
arnold.fuzesi.lista at gmail.com
Fri Jul 2 12:59:49 CEST 2010
On 2010. 07. 02. 11:28, Hofferek Attila wrote:
> 2010.07.02. 11:17 keltezéssel, Fuzesi Arnold írta:
>> Ha igylenne akkor dizelem lenne.
>> Egy 2 tonnas 220LE környéki dizel automata auto is siman annyit eszik
>> mint a mostani hasonló paraméterekkel rendelkező benzinesem. Ez tény.
>
> Tudsz erre adni pontos tipusokat, gyari fogyasztasadatokkal?
http://hvg.hu/cegauto/20091023_fogyasztas_cegauto
Nezd meg melyik csal nagyobbat. Egy kivetelel dizel a 25% felettiek mindegyike.
No comment. Persze nem reprezentativ. De ujabb "erdekes" erv a sok mellett.
Illetve multkoriban belinkeltem egy autos ujsag cikket amiben a dizel auto mert
fogyasztasa durvan mas volt mint az altala kijelzett. (tobb)
(civic vmi daewoo dizel talan priust vettettek ossze)
>> Kis autóknál pedig akár hogy nézem nap nap utan dőlnek meg h a kis
>> gazdasagos dizelek kevesebbet ennének mint a kis turbos benzinesek.
>
> Pedig ez is tény :-) De persze alátámaszthatod megint adatokkal a
> lázálmodat.
Acs Gabi minap írta. H a szerinte nem fustolo ex dizele (amirol aztan megis
kiderult h muszakin fustolt szepen mikor kivulrol latta, illetve kitoroltem
egyszer a kipuffjat h megmutassam neki mennyire nem kormos...aztan megis durvan
az) alig fogyaszt kevesebbet mint a hasonlo kobcentis teljesitmenyu 1.4 Kia-ja.
Cserebe tisztabb sokkal... és meg nem is turbos. Ami tovább csökkenthetné a
ccm-et azonos menetteljesitmeny eléréséhez es novelne a hatasfokot.
>> Meg más a szaga is. :) lenyegtelen... olcsobb amig tankolsz. De egy
>> percig sem tovabb. Onnantol h gyogykezelni kell a pogart a raktol kezdve
>> az asztman at az infarktus problemakig már rogton nem. Meg ha venni kell
>> x porlasztocsucsot egy fel auto araert 2-3 ev utan sem.
>
> De bezzeg a benzines a vizbul veszi ki a zoxigent. :-)
Nem, csak nem kell 2 ev utan generalozni ahhoz h teljesitse az egyebkent is
emberkent elfogadhatatlan emissziot.
>> Ezt miből veszed h nem terjed? :)
>
> Terjed?
Hatarozottan.
Jonnek ki sorban az ujabb es ujabb turbos multiair motorjai a fiatnak.
Nemetektol detto rengeteg a TFSI mostanaban. Egyre tobb Passatot Audit latok
TFSI motorral.
>> Nem. Csak nemárt mondjuk a kormolas nelkuli kornyezetbarat verzio
>> fogyasztasat nezni es nem a reszecskeszuro nelkuli mindegy mi megy ki a
>> lyukon csak keveset egyen alapon mukodo balkani edition fogyasztasat.
>
> Persze, lehet olyan paradigmarendszert felállítani, amiben duplaannyit
> fogyaszt a dízel azonos teljesítmény mellett.
Paradigmarendszer a normalis tisztabb levego.
Mas szempont egy autonal nem lehet a fogyasztas tukreben 2010-ben.
Ez a co2 hiszti egy baromság. Nem 5 év amig nem kezdenek az elektromos kocsik
durvan terjedni es pár % co2 kibocsátás csökkenés fogja megmenteni a Földet az
elsivatagosodástól. Ez egy olyan dolog mint a pannonnal most a névváltás
telenorra. Uj kontosbe csomagoltak a dolgot es eladjak ujra. Errol szolt a dizel
meg co2 nyalveres. De már unja mindenki. Köztudott h a dizel kevesebbet eszik.
Már nem izgalmas ez a kérdés. Ellenben a sokkal erősebb tisztabb benzinesek
hasonlo fogyasztással sokkal izgalmasabb az új autó vevőknek.
Plane h pár éve minden bezöldült.
Napelemes mobil, alternativ energia stb. Ebbe a dizel már nem fér bele, ciki lett.
Nagyon nagyon egyszeru a keplet:
Akinek nincs penze uzemanyagra adott teljesitmenyhez annak szabad kisebb autot
venni.
Az is elmegy A-bol B-be. Nem kell az en tudom rovasara menonek lenni, es
telemocskolni a várost.
Nem kell tulhuzott /kopott porlasztocsucsos dizelekkel jaszkarizni meg
powerboxokat pakolni bele meg hasonlok ha nincs valakinek penze erosebb autora
meg uzemanyagra. Imadom ha egy auto eros meg megy rendesen. Vehettem volna vmi
3.0 dizelt, radobhattam volna egy kamion turbot a gyari helyett meg powerbox. De
nem tettem, nincs penzem eros autora nem fogok gányolni, es telekormolni a
várost önzőségből kisstílűségből.
Haveromat meg folyamatosan csesztetem h amig nem cserel porlasztocsucsot meg
egr-t nem teszi rendbe a 120e km-et !!! futott par eves Pajerojaban addig nem
csinalom meg neki amit kert tolem. Felejtse is el hogy majd csicsazom a kocsijat
amig okadja a kormot. (BTW nem tud vki olcson Pajero porlasztocsucsot? 240e
kicsit huzos valoban...)
> Akar benzines, akar dizel legyen is az. A rosszul karbantartott autokbol
> csunya dolgok jonnek ki.
Karbantartott? Haha...
Emberek megveszik, hasznaljak, amit nagyon kell azt megcsinaltatjak /
ganyoltatjak rajta. Porlasztocsucsok nem ez a kategoria. Szarnak ra, fustol, nem
erdekes, nem o szivja. Hamarabb vesz bele dvd lejatszot meg fenyezteti ujra a
horzsolast mint porlasztocsucsot cserelne.
>> Par eves kocsik es kivetel nelkul fustolnek! Mindegyik!
>
> Ez hazudás.
Csak a dizelek. :)
Torold ki a kipuffjat! Meg fogsz lepodni milyen finom fekete korom van
benne...par hetesen honaposan is már.
>> Kipuffon le is rakodik szepen. Benzineseknel meg semmi. Multkor lattam
>
> Ez is.
Jellemzoen pedig kevesbe kormolnak fustolnek stb. Plane a fiatal benzines kocsik.
>> egy tizen eves mazdat aminek femtiszta volt a kipuffja. Pedig kivulrol
>
> Mert a nepper megtakarítja eladás előtt, a ráérő gazdi meg hétvégente.
Tegye fel a kezet aki latott mar ilyet aki takaritgatja a kipuffot! :)
> Semelyik tizenéves mazdának nem fémtiszta a kipufogója.
Forrás? :)
>> automata valtoval, nyomd ki a szemet Bp-Kecskemét szakaszon es terjunk
>> vissza a fogyasztasra.
>
> Miert kene kinyomni egy auto szemet?
...
> Miert kell egy autonak kitaposni a belet? Semmilyen indokot nem tudok
> felhozni a belkitaposas mellett.
Ettol meg elofordul. :)
A.
More information about the Elektro-etc
mailing list