[elektro-etc] co2 benzin dizel volt Re: Faradt fiatalok
Fuzesi Arnold
arnold.fuzesi.lista at gmail.com
Fri Jul 2 11:17:21 CEST 2010
On 2010. 07. 02. 5:06, VF wrote:
> Fuzesi Arnold wrote:
>
>> Azaz innentol total ertelmetlen a fogyasztasat egy az egyben
>> osszevetni egy benzinesnek meg egy dizelnek. Minimum az hogy
>> korrigalni kellene a suruseggel.
>
> Miert? Az uzemanyagot literre vesszuk. Felolem korrigalhatod
> akarmivel, elenyeszo a hatasa, attol meg teny marad, hogy:
> 1. A dizel lenyegesen, nehany 10 szazalekkal kevesebb uzemanyagot
> eszik, literben, energiaban, tomegben, barmiben merve
Ha igylenne akkor dizelem lenne.
Egy 2 tonnas 220LE környéki dizel automata auto is siman annyit eszik mint a
mostani hasonló paraméterekkel rendelkező benzinesem. Ez tény. Kis autóknál
pedig akár hogy nézem nap nap utan dőlnek meg h a kis gazdasagos dizelek
kevesebbet ennének mint a kis turbos benzinesek.
> 2. A dizel uzemanyag olcsobb
Meg más a szaga is. :) lenyegtelen... olcsobb amig tankolsz. De egy percig sem
tovabb. Onnantol h gyogykezelni kell a pogart a raktol kezdve az asztman at az
infarktus problemakig már rogton nem. Meg ha venni kell x porlasztocsucsot egy
fel auto araert 2-3 ev utan sem.
> 3. A CO2 kibocsatasa is 10..30 szazalekkal alacsonyabb
Ma már ez rég nem igaz. 5 éve sem volt mindenre, de ahogy a környzetvédelmi
szabályok szigorodnak egyre inkabb fordul a dolog, illetve ahogy egyre nagyobb
teljesitmenyeket sajtolnak ki a sokszelepes alul hasznalhatatlan dizelekbol ugy
no a fogyasztas is drasztikusan.
>> Alfa Romeo Mito 1.4 benzin MultiAir turbomotorral:
>
> Mar megint ez a multiair... Hiszem, ha latom.
:) Ez aztán kemény érv.
> Valahogy nem akar terjedni, ellentetben a dizellel.
Ezt miből veszed h nem terjed? :) Naprakész listát kapsz az eladási adatokból
vagy mi? A dizel meg más dimenzio mint egy multiair technologiás fiat motor.
Olyan mintha a zöldet hasonlitanad a magassal. Egyik szin a masik meg hossz.
> Hehe... Amikor megadjak a fogyasztast a katalogusban, vagy ide beirja
> valaki a listara, akkor ahhoz meg hozza kell adni a szelepek fogyasztasat,
> es korrigalni kell a suruseggel? :)
Nem. Csak nemárt mondjuk a kormolas nelkuli kornyezetbarat verzio fogyasztasat
nezni es nem a reszecskeszuro nelkuli mindegy mi megy ki a lyukon csak keveset
egyen alapon mukodo balkani edition fogyasztasat.
> Erdekes, en forditva latom. Ahogy no az uzemanyagar, egyre jobban
> megeri dizelt venni. A legszennyezessel ijesztgetes mar reg nem
> gond, megoldottak.
Ember, jarsz az utcan?! Szoktal motorozni bicajozni? Mukodik az orrod szemed?!
Nezd mar meg hogy milyen retek hegyek jonnek ki a "megoldott" autokbol!!!
Par eves kocsik es kivetel nelkul fustolnek! Mindegyik!
Kipuffon le is rakodik szepen. Benzineseknel meg semmi. Multkor lattam egy tizen
eves mazdat aminek femtiszta volt a kipuffja. Pedig kivulrol mar csupa rozsda,
ha nem is az eredeti volt, de nem 1 honapos. Ilyet egy dizel soha nem tud.
Megy a levegobe aztan a tudodbe... ez tenyleg jo?
> A Foldet pedig a dizel menti meg, az alacsonyabb CO2 miatt. Az ugyanis
Pfff...
(Inkabb az elektromos... dizel max az ember penztarcajat kimeli azon az aron h
nem acceptalhato egeszsegugyi terhelest okoz...)
> millio evek mulva is a legkorben kering, ellentetben a porral ami
> gyorsan leulepszik.
Aha, a dizel nem is csinal co2-t... igy millio evek mulva nem kering.
Csak a benzines...aha.
Nezegess adatokat, az autok co2 kibocsatasa picsa a rothado fosziliakbol
felszabadulo metan es egyebek mellett.
Ellenben faszan bele lehet halni a dizel szarok poraba + asztma+ infarktus stb.
>> Sztem tobb mint erdekes hogy egy ketszer olyan nehez ketszer annyi
>> kobcentis ketszer olyan eros auto olajos (vesztesegesebb) automata
>> valtoval kevesebbet fogyaszt orszaguton.
>
> Nincs benne semmi erdekes. Van ilyen. Kulonosen ha figyelembe vesszuk
> a szavahihetoseged ebben a temaban, es osszevetjuk a multkori adattal,
> amikor ugyanez a kocsi 17 litert evett.
Extrem pelda volt, akkor páran már jelezték, de szelektiv tudattal nehez mit
kezdeni.
MAjd egyszer ulj be egy 200++LE-s dizel autoba 2 tonna onsullyal automata
valtoval, nyomd ki a szemet Bp-Kecskemét szakaszon es terjunk vissza a
fogyasztasra.
Tudod ilyen egy benzines. Ha kell akkor megy mint a barom, es nem kormol, max
ereget némi extra co2-t aminek
semmi jelentősége, 20 ev mulva ugyis elektromos verdak lesznek.
Ha kell es nem tapossa ki az ember a belet akkor teljesen jo fogyasztasi
ertekeket produkal. Lasd Acs Gabi KIA-ja pl ami a dizelével azonos fogyasztast
produkal kb.
A dizel meg ha kell ha nem eregeti a kormot aminek ékes bizonyítéka a kipuffban
fellelhető retek.
>> Regebben azt nyomattad ezerrel, hogy rosszabb mert tobb a henger
>> nagyobb a surlodas ilyenek. Nna, hogyisvanez? :)
>
> Kis teljesitmenynel, atlagos hasznalatnal kisebb lesz a fogyasztasa.
> Abban a vitaban hatasfokrol szo sem volt. Az volt a kerdes, hogy kicsi,
> vagy nagy motorral erdemes autot venni, atlagos hasznalatra.
> Egyebkent azota, mint te is lathatod, mar igazolt engem a tortenelem.
> A meretcsokkentes a tendencia, minden gyartonal, minden kategoriaban,
> pont azok miatt az okok miatt, amit akkor irtam.
Nna, akkor megis terjed nek a kis turbos benzinesek? Vagy csak a kis dizelek?
Kicsit sok ellentmondasban vagy magaddal... :)
> Ugyanez a helyzet a dizellel is... Manapsag egyre tobben vesznek
> dizelt. Hogy miert? Mert tok jo vezetni oket,
> keveset esznek, mar nem
> lenyegesen dragabbak, sot, soxor olcsobbak, mint a benzinesek, es az
> ertekuket is jobban tartjak. Tudom, mindenki hulye :)
Hát van baja az embereknek az tuti.
Látod, 2/3-os fideszkormany van ;)))
A.
More information about the Elektro-etc
mailing list