[elektro-etc] co2 benzin dizel volt Re: Faradt fiatalok

VF vf at elte.hu
Fri Jul 2 05:06:47 CEST 2010


Fuzesi Arnold wrote:

> Azaz innentol total ertelmetlen a fogyasztasat egy az egyben osszevetni 
> egy benzinesnek meg egy dizelnek. Minimum az hogy korrigalni kellene a 
> suruseggel.

Miert? Az uzemanyagot literre vesszuk. Felolem korrigalhatod
akarmivel, elenyeszo a hatasa, attol meg teny marad, hogy:
1. A dizel lenyegesen, nehany 10 szazalekkal kevesebb uzemanyagot
eszik, literben, energiaban, tomegben, barmiben merve
2. A dizel uzemanyag olcsobb
3. A CO2 kibocsatasa is 10..30 szazalekkal alacsonyabb

Magatol ertetodoen az uzemeltetesi koltsege is lenyegesen
alacsonyabb egy dizel jarganynak.

> Alfa Romeo Mito 1.4 benzin MultiAir turbomotorral:

Mar megint ez a multiair... Hiszem, ha latom.
Valahogy nem akar terjedni, ellentetben a dizellel.

>> El kene fogadni, hogy a dizelmotorok hatasfoka sokkal jobb mint a
>> benzinmotoroke. Ennek sok oka van, most nem reszletezem.
> 
> Ezzel nincs is gond. Csak az auto nemcsak motorbol all, hanem csomo 
> szarbol (valto, szuro hegyek stb) aminek folytan a fogyasztas ugy szall 
> el a modern sokszelepes dizeleknel mint a gyozelmi zaszlo.

Hehe... Amikor megadjak a fogyasztast a katalogusban, vagy ide beirja
valaki a listara, akkor ahhoz meg hozza kell adni a szelepek fogyasztasat,
es korrigalni kell a suruseggel? :)
Ha hiszed, ha nem, a fogyasztast az egesz autora adjak meg.
Ertem en, a 4-5 literes fogyasztas korrigalva a +2.8% suruseggel
egyenlo 8-9 liter :)

> Egyszer majd megerted hogy egy elmeleti dizelmotor meg egy valosagos 
> autoba epitett dizel motorral hajtott jarmu mint rendszer kozott eleg 
> jelentos a kulonbseg. Ebbol fakad hogy dizelt egyre kevesbe eri meg 
> venni. Aki picit is foglalkozik a legszennyezessel es nem kapaszkodik a 
> co2 ertekekbe (magyarazza meg maganak hogy a Földet ezzel menti majd 
> meg) annak meg mar regota nem.

Erdekes, en forditva latom. Ahogy no az uzemanyagar, egyre jobban
megeri dizelt venni. A legszennyezessel ijesztgetes mar reg nem
gond, megoldottak.
A Foldet pedig a dizel menti meg, az alacsonyabb CO2 miatt. Az ugyanis
millio evek mulva is a legkorben kering, ellentetben a porral ami
gyorsan leulepszik.

>> Utalok veled vitatkozni, mert folyamatosan csusztatsz, szinte minden
>> mondatod inkorrekt.
>> Kezdve onnan, hogy a par % suruseg-kulonbseggel akarod magyarazni a
>> tobb mint dupla fogyasztast, 
> 
> Milyen dupla? Mivan?

Lasd feljebb. Kihoztad, hogy a 4-5 literes fogyasztas az valojaban
8-9 liter.
De az se semmi, amit ebben a levelben irtal, az elszallo fogyasztasrol :)

> Sztem tobb mint erdekes hogy egy ketszer olyan nehez ketszer annyi 
> kobcentis ketszer olyan eros auto olajos (vesztesegesebb) automata 
> valtoval kevesebbet fogyaszt orszaguton.

Nincs benne semmi erdekes. Van ilyen. Kulonosen ha figyelembe vesszuk
a szavahihetoseged ebben a temaban, es osszevetjuk a multkori adattal,
amikor ugyanez a kocsi 17 litert evett.

>> Nyilvan tok ugyanolyan elven mukodo nagy es kis motor kozul a nagynak
>> jobb lesz a hatasfoka, felesleges magyarazni, hogy miert.
> 
> Regebben azt nyomattad ezerrel, hogy rosszabb mert tobb a henger nagyobb 
> a surlodas ilyenek. Nna, hogyisvanez? :)

Kis teljesitmenynel, atlagos hasznalatnal kisebb lesz a fogyasztasa.
Abban a vitaban hatasfokrol szo sem volt. Az volt a kerdes, hogy kicsi,
vagy nagy motorral erdemes autot venni, atlagos hasznalatra.
Egyebkent azota, mint te is lathatod, mar igazolt engem a tortenelem.
A meretcsokkentes a tendencia, minden gyartonal, minden kategoriaban,
pont azok miatt az okok miatt, amit akkor irtam.

Ugyanez a helyzet a dizellel is... Manapsag egyre tobben vesznek
dizelt. Hogy miert? Mert tok jo vezetni oket, keveset esznek, mar nem
lenyegesen dragabbak, sot, soxor olcsobbak, mint a benzinesek, es az
ertekuket is jobban tartjak. Tudom, mindenki hulye :)

> A.

-- 
Valenta Ferenc <ferenc_valenta at mentor.com>   Mentor Graphics ANBU Hungary
"My love is REAL, unless declared INTEGER"



More information about the Elektro-etc mailing list