[elektro-etc] co2 benzin dizel volt Re: Faradt fiatalok
VF
vf at elte.hu
Fri Jul 2 05:06:47 CEST 2010
Fuzesi Arnold wrote:
> Azaz innentol total ertelmetlen a fogyasztasat egy az egyben osszevetni
> egy benzinesnek meg egy dizelnek. Minimum az hogy korrigalni kellene a
> suruseggel.
Miert? Az uzemanyagot literre vesszuk. Felolem korrigalhatod
akarmivel, elenyeszo a hatasa, attol meg teny marad, hogy:
1. A dizel lenyegesen, nehany 10 szazalekkal kevesebb uzemanyagot
eszik, literben, energiaban, tomegben, barmiben merve
2. A dizel uzemanyag olcsobb
3. A CO2 kibocsatasa is 10..30 szazalekkal alacsonyabb
Magatol ertetodoen az uzemeltetesi koltsege is lenyegesen
alacsonyabb egy dizel jarganynak.
> Alfa Romeo Mito 1.4 benzin MultiAir turbomotorral:
Mar megint ez a multiair... Hiszem, ha latom.
Valahogy nem akar terjedni, ellentetben a dizellel.
>> El kene fogadni, hogy a dizelmotorok hatasfoka sokkal jobb mint a
>> benzinmotoroke. Ennek sok oka van, most nem reszletezem.
>
> Ezzel nincs is gond. Csak az auto nemcsak motorbol all, hanem csomo
> szarbol (valto, szuro hegyek stb) aminek folytan a fogyasztas ugy szall
> el a modern sokszelepes dizeleknel mint a gyozelmi zaszlo.
Hehe... Amikor megadjak a fogyasztast a katalogusban, vagy ide beirja
valaki a listara, akkor ahhoz meg hozza kell adni a szelepek fogyasztasat,
es korrigalni kell a suruseggel? :)
Ha hiszed, ha nem, a fogyasztast az egesz autora adjak meg.
Ertem en, a 4-5 literes fogyasztas korrigalva a +2.8% suruseggel
egyenlo 8-9 liter :)
> Egyszer majd megerted hogy egy elmeleti dizelmotor meg egy valosagos
> autoba epitett dizel motorral hajtott jarmu mint rendszer kozott eleg
> jelentos a kulonbseg. Ebbol fakad hogy dizelt egyre kevesbe eri meg
> venni. Aki picit is foglalkozik a legszennyezessel es nem kapaszkodik a
> co2 ertekekbe (magyarazza meg maganak hogy a Földet ezzel menti majd
> meg) annak meg mar regota nem.
Erdekes, en forditva latom. Ahogy no az uzemanyagar, egyre jobban
megeri dizelt venni. A legszennyezessel ijesztgetes mar reg nem
gond, megoldottak.
A Foldet pedig a dizel menti meg, az alacsonyabb CO2 miatt. Az ugyanis
millio evek mulva is a legkorben kering, ellentetben a porral ami
gyorsan leulepszik.
>> Utalok veled vitatkozni, mert folyamatosan csusztatsz, szinte minden
>> mondatod inkorrekt.
>> Kezdve onnan, hogy a par % suruseg-kulonbseggel akarod magyarazni a
>> tobb mint dupla fogyasztast,
>
> Milyen dupla? Mivan?
Lasd feljebb. Kihoztad, hogy a 4-5 literes fogyasztas az valojaban
8-9 liter.
De az se semmi, amit ebben a levelben irtal, az elszallo fogyasztasrol :)
> Sztem tobb mint erdekes hogy egy ketszer olyan nehez ketszer annyi
> kobcentis ketszer olyan eros auto olajos (vesztesegesebb) automata
> valtoval kevesebbet fogyaszt orszaguton.
Nincs benne semmi erdekes. Van ilyen. Kulonosen ha figyelembe vesszuk
a szavahihetoseged ebben a temaban, es osszevetjuk a multkori adattal,
amikor ugyanez a kocsi 17 litert evett.
>> Nyilvan tok ugyanolyan elven mukodo nagy es kis motor kozul a nagynak
>> jobb lesz a hatasfoka, felesleges magyarazni, hogy miert.
>
> Regebben azt nyomattad ezerrel, hogy rosszabb mert tobb a henger nagyobb
> a surlodas ilyenek. Nna, hogyisvanez? :)
Kis teljesitmenynel, atlagos hasznalatnal kisebb lesz a fogyasztasa.
Abban a vitaban hatasfokrol szo sem volt. Az volt a kerdes, hogy kicsi,
vagy nagy motorral erdemes autot venni, atlagos hasznalatra.
Egyebkent azota, mint te is lathatod, mar igazolt engem a tortenelem.
A meretcsokkentes a tendencia, minden gyartonal, minden kategoriaban,
pont azok miatt az okok miatt, amit akkor irtam.
Ugyanez a helyzet a dizellel is... Manapsag egyre tobben vesznek
dizelt. Hogy miert? Mert tok jo vezetni oket, keveset esznek, mar nem
lenyegesen dragabbak, sot, soxor olcsobbak, mint a benzinesek, es az
ertekuket is jobban tartjak. Tudom, mindenki hulye :)
> A.
--
Valenta Ferenc <ferenc_valenta at mentor.com> Mentor Graphics ANBU Hungary
"My love is REAL, unless declared INTEGER"
More information about the Elektro-etc
mailing list