[elektro-etc] -30% / FIAT / 4év /200e km gari?

potyo potyo.ada at gmail.com
Fri Jan 8 20:15:45 CET 2010


Charles Hoss <charles.hoss at gmail.com> írta (2010. január 8. 20:07):
> potyo írta:
>> Nem az a kérdés, hogy mennyi valójában az ára, hanem az, hogy a
>> szervízben mennyiért adják illetve csinálják meg. Illetve nekem úgy
>> tűnik, hogy attól is függ, milyen korú autó. Meg volt valahol olyan
>> is, hogy Citroen-be a szíjtárcsa 45000HUF, míg Peugeot-ba 90000HUF,
>> közben meg ugyanaz a motor, ugyanaz a tárcsa, lehet, hogy egymás után
>> is mentek a gyártósoron. Meg van olyan, hogy Astraba kuplungkapcsoló
>> dízelbe 9000, benzinesbe 5000, aztán ugyanaz mind a kettő...
>
> az a tarcsa egyebkent is egy konstrukcios hiba .
> minek bele gumi"csillapitas" ?
> a gumi nem csillapit . itt a bibi . elhangolja a rezonanciafrekit , es
> gyorsan tonkremegy - persze fillerekert ... :)

Egyszer valaki azt mondta, hogy azért kell, mert a generátor nagy
tömegű forgó testként rángatja a főtengelyt annak
szögsebességváltozásai miatt, és ennek a csillapítására kell.
Állítólag volt akinek le is tört a főtengely vége, miután sima tárcsát
tett fel. Na ugye régen ezt úgy oldották meg, hogy nem gyengítették
direkt le a főtengelyvéget, mert ugye a hajtókarok meg a lendkerék
kicsit nagyobb erővel rángatják, mint a generátor - és akkor ne mondja
az ember, hogy az akkori autókban még volt anyag...



More information about the Elektro-etc mailing list