[elektro-etc] dizel

Charles Hoss charles.hoss at gmail.com
Mon Jan 4 01:29:29 CET 2010


Valenta, Ferenc írta:
> Charles Hoss wrote:
>
>   
>> kelloen kis motor . tehat neked ez nem okoz gondot , teherauton viszon jellegzetes problemat okoz mert alapvetoen tulmotorizalt  .
>>     
>
> Nem tudtam, hogy teherauto, csak azt irtad, hogy jo nagy, 3 liter feletti
> motorja van. Irtam is, hogy a nagy motor megmagyarazza...
> A normal szemelyautokban a motor teljesitmenye, a turbo es az elektronika
> ossze van hangolva, a kellemes vezetesi elmeny erdekeben.
> Nem is ertettem, mi a problemad pontosan... Igy mar OK.
>   

tudod , mi szemelyautobol nem veszunk dizelt .
ott van ertelme ahol a fogyasztas problemassa valna - tehat teherauto , 
kisaruszallito (ahol tudottan jo a sofor) , lakoauto stb .
egyszeri munkasoknak a wagoner haromhengeres motorral tokeletes .
>   
>>> Mi a baj azzal, hogy felporog? Senki sem mondta, hogy tokeletes
>>> a szabalyozas, de az is lehet, hogy muszaki hiba okozza.
>>>   
>>>       
>> persze . ha nyilvanvalova valik egy szabalyzasi hiba , akkor az muszaki gond , ami nem is fordulhat elo .
>> mondjam azt hogy a benzinesek kevesebbet esznek mint a dizelek , ha nem 
>>     
>
> Hat ize... Ez miert hiba? Az lenne a hiba, ha hiaba veszed el a
> gazt, huz is a motor, de azt nem csinalja.
>   
dehogynem .
elore kell gondolkodnom ket-harom masodpercet hogy normalisan valtani 
tudjak vele . noveli a terhelest . meg lehet szokni , de miert kene ?
> Ez egy jellegzetessege, furcsasaga ezeknek a motoroknak.
> Szerintem is lehetett volna szebben csinalni, nem tudom elkepzelni,
> hogy ennek valami ertelme van.
>   
a regi injektorosoknal volt egy "bologatas" effektus - elvette egyszeri 
ujsagiro a gazt es mindenki bolintott a fulkeben - ezt kikuszoboli , de 
a normalis vezetes karara.
> Egyebkent az enyem is csinalja, hidegen, amikor amugy is magasan
> (1000 korul) tartja az alapjaratot. Ha elveszem a gazt, es nehany
> masodpercen belul kinyomom a kuplungot, akkor felmegy a fordulatszam.
>   
lehet hogy ragad az adagolod rudazata ?
> Ezzel csak akkor, ha meressel tudod bizonyitani. A regi dizel
> mindenfele meretet pofog, osszessegeben siman 20x tobbet, mint
> egy mai. Ha a huszadresze PM10, mar ugyanott vagyunk...
> Szoval nem egyertelmu a dolog.
>
>   
>> mig az eredeti motor jol karbantartva alig kormol es maig uzemkepes - az 
>>     
>
> Az enyem sem kormol normal hasznalat kozben, de a zk meres szerint
> 10x-20x jobban fustol, mint egy szuro nelkuli, 2002-es HDI.
> Egy mai szuros autobal lehet hogy 100x tobbet kormol.
>
>   
>> uj pedig bar alig alig kormol egyuttal alig karbantarthato es rovidebb az elettartama . tehat ha valasztanom kene hogy mit vegyek : egy mai 
>>     
>
> Szerinted mi az egyszerubb? Leszedni az adagolot, kicserelni egy
> csomo draga alkatreszt, padon bemerni, visszarakni, vagy kivenni a
> dobozbol az uj porlasztot, es becsavarni?
>   
azt tudom hogy melyik az olcsobb ...
> Ok, kicsit tulzok, de sokkal egyszerubb az uj befecskendezo rendszer
> karbantartasa. Az alkatresz - ma meg - dragabb, pl mert nem nagyon
> letezik utangyartott.
>   

http://totalcar.hu/magazin/kozelet/2tulaj2/2/#szoveg

khm .
idezet a fenti cikkbol :

"A nagynyomású befecskendezo"kkel (közös nyomócso", adagolószivattyú) 
mu"ködo", modern dízelek amúgy is nehezen és drágán javíthatók. Már a 
régi dízelek porlasztócsúcsait sem volt könnyu" kicsavarni a 
hengerfejbo"l, ha eljött a csere ideje, ám *a maiak nem 120-150, hanem 
1400-1800 bar nyomással mu"ködnek. Jól becsavarják hát o"ket,* mert a 
gázolaj nagyjából a hirosimai atomrobbanás erejével próbál kitörni a 
tömítések mentén.

Ha cserélni kell az adagolóelemeket, *a rutinos szervizekben már meg sem 
próbálják kicsavarni o"ket,* mert tudják, hogy vagy a szerszám, vagy az 
adagolóelem eltörik az akcióban. Inkább helybo"l elküldik forgácsoltatni 
az egész hengerfejet a marógép bármit kidarál alapon. Ez persze alaposan 
megdobja a javítási költségeket, pedig a common-rail és a PD TDI 
rendszerek csereelemei amúgy sem olcsók, minden adagolóelem, de a 
központi szivattyú is százezres nagyságrendu".

*Az se öröm, ha a turbó ugrik széjjel,* márpedig a modern, változó 
geometriás feltölto"k sokkal inkább hajlamosak erre, mint a régi, 
egybeöntött lapátosak voltak. "


> En is igy csinalom. Persze az adagolot is meg kell csinaltatni, attol is
> tud fustolni. Annak csak a munkakoltsege tobb lehet, mint 4 uj porlaszto.
>   

hat ez nem igazan igy nez ki a valosagban .
http://nepitelet.hu/autok/fiat/croma_1985/digo_limo/
> Vettem új porlasztócsúcsokat, mert kicsit tré volt, hogy csak 
> háromszori izzításra indult és akkor is kövér gázzal. Szerencsétlen 
> úgy pöfögött már, mint egy kehes ló. 5005 Ft-ért vettem Nippon-Denso 
> csúcsokat, de ebbo"l még kaptam 15 % kedvezményt, így épp 17000 volt a 
> 4 darab.
hmm . draga ?
egy porlasztocsucs garniturat en is kicserelek ugy fel ora alatt

bye
dexter



More information about the Elektro-etc mailing list