[elektro-etc] dizel
Valenta, Ferenc
Ferenc_Valenta at mentor.com
Mon Jan 4 01:14:21 CET 2010
Charles Hoss wrote:
> kelloen kis motor . tehat neked ez nem okoz gondot , teherauton viszon jellegzetes problemat okoz mert alapvetoen tulmotorizalt .
Nem tudtam, hogy teherauto, csak azt irtad, hogy jo nagy, 3 liter feletti
motorja van. Irtam is, hogy a nagy motor megmagyarazza...
A normal szemelyautokban a motor teljesitmenye, a turbo es az elektronika
ossze van hangolva, a kellemes vezetesi elmeny erdekeben.
Nem is ertettem, mi a problemad pontosan... Igy mar OK.
>> Mi a baj azzal, hogy felporog? Senki sem mondta, hogy tokeletes
>> a szabalyozas, de az is lehet, hogy muszaki hiba okozza.
>>
> persze . ha nyilvanvalova valik egy szabalyzasi hiba , akkor az muszaki gond , ami nem is fordulhat elo .
> mondjam azt hogy a benzinesek kevesebbet esznek mint a dizelek , ha nem
Hat ize... Ez miert hiba? Az lenne a hiba, ha hiaba veszed el a
gazt, huz is a motor, de azt nem csinalja.
Ez egy jellegzetessege, furcsasaga ezeknek a motoroknak.
Szerintem is lehetett volna szebben csinalni, nem tudom elkepzelni,
hogy ennek valami ertelme van.
Egyebkent az enyem is csinalja, hidegen, amikor amugy is magasan
(1000 korul) tartja az alapjaratot. Ha elveszem a gazt, es nehany
masodpercen belul kinyomom a kuplungot, akkor felmegy a fordulatszam.
Nem tudom miert, ennek tenyleg nincs ertelme. Ha a kuplungozas elott
varok nehany masodpercet, akkor nem csinalja.
Vezetestechnikai problemat nem jelent.
> azt hogy ha ketszer annyi gazolajat toltok bele , akkor szendioxidbol is lehet hogy mondjuk valamivel tobbet enged ki , es a gazolaj nem termelodik ujra , mig a korom nagyon keves es annak nagyja is ulepszik
Ezzel eddig teljesen egyetertek.
> rendesen . mellesleg kevesebb pm10-et ereszt a levegobe .
Ezzel csak akkor, ha meressel tudod bizonyitani. A regi dizel
mindenfele meretet pofog, osszessegeben siman 20x tobbet, mint
egy mai. Ha a huszadresze PM10, mar ugyanott vagyunk...
Szoval nem egyertelmu a dolog.
> mig az eredeti motor jol karbantartva alig kormol es maig uzemkepes - az
Az enyem sem kormol normal hasznalat kozben, de a zk meres szerint
10x-20x jobban fustol, mint egy szuro nelkuli, 2002-es HDI.
Egy mai szuros autobal lehet hogy 100x tobbet kormol.
> uj pedig bar alig alig kormol egyuttal alig karbantarthato es rovidebb az elettartama . tehat ha valasztanom kene hogy mit vegyek : egy mai
Szerinted mi az egyszerubb? Leszedni az adagolot, kicserelni egy
csomo draga alkatreszt, padon bemerni, visszarakni, vagy kivenni a
dobozbol az uj porlasztot, es becsavarni?
Ok, kicsit tulzok, de sokkal egyszerubb az uj befecskendezo rendszer
karbantartasa. Az alkatresz - ma meg - dragabb, pl mert nem nagyon
letezik utangyartott.
> can-buszos valtozo geometrias turbos autot mondjuk negymillioert , vagy egy oregebb , de megbizhato dizelt haromszazert , egy szazasert rendbetennem a porlasztocsucsokat es elhasznalom meg harom-ot evig , akkor igaz hogy feleannyit eszik , de legalabb nem kell vagyonokat rakolteni a szervizre .
En is igy csinalom. Persze az adagolot is meg kell csinaltatni, attol is
tud fustolni. Annak csak a munkakoltsege tobb lehet, mint 4 uj porlaszto.
> dexter
--
Valenta Ferenc <ferenc_valenta at mentor.com> Mentor Graphics ANBU Hungary
"My love is REAL, unless declared INTEGER"
More information about the Elektro-etc
mailing list