[elektro-etc] dizel
Charles Hoss
charles.hoss at gmail.com
Mon Jan 4 00:25:40 CET 2010
Valenta, Ferenc írta:
> Charles Hoss wrote:
>
>
>>> 2. Azt is irtad, hogy a turbo csak bizonyos fordulat felett, jelentos
>>> gazadasra porog fel
>>>
>> ezt nem irtam . ezt te irtad .
>> en azt irtam hogy a sebessegkorlatozas tartasakor a turbo szep lassan beindul - epp tul van a hataron , igy hiaba tartom allando kilencvenen a mutatot , folyamatosan dolgoznom kell a gazzal .
>>
>
> Meg gondolom a kormannyal is... Ilyen ez a vezetes.
> Sokmillio embernek ez semmi problemat nem okoz, meg elvezik is.
> 90-nel nekem is felporog mar a turbo, de a legellenallas negyzetes
> novekedese tulkompenzalja, nekem allando sebessegnel nincs instabil
> tartomany. Kisebb sebessegnel pedig nem porog.
>
valoszinuleg nem az a gond hogy ez igy van , talan csak az hogy egy
teherauto motorjat a megrakott uzemhez meretezik - tehat sokkal
konnyebben rangatja az autot mint egy kis , aramvonalas kasznit egy
kelloen kis motor . tehat neked ez nem okoz gondot , teherauton viszon
jellegzetes problemat okoz mert alapvetoen tulmotorizalt .
>
>> a gazt , meg legalabb ket masodpercig - sot ha elveszem a gazt es kinyomom a kuplungot utana , akkor meg felporog a motor ?
>>
>
> Mi a baj azzal, hogy felporog? Senki sem mondta, hogy tokeletes
> a szabalyozas, de az is lehet, hogy muszaki hiba okozza.
>
persze . ha nyilvanvalova valik egy szabalyzasi hiba , akkor az muszaki
gond , ami nem is fordulhat elo .
mondjam azt hogy a benzinesek kevesebbet esznek mint a dizelek , ha nem
, akkor az muszaki hiba ? :)
> A problema az lenne, hogy intenziv gyorsitas kozben hirtelen
> elveszed a gazt, de az auto meg 2-3 masodpercig padlogazzal
> gyorsul. Ilyet tapasztaltal?
>
igen .
nyilvan egy normal uzemben ez nem okoz problemat , mert van ennyi
tartalek a rendszerben - de a vezetes elmenyet es a szelsoseges
helyzetekben az iranyitast hazavagja .
>> tehat az ujabbak mint a mazda a fenti tesztben mar kevesebbet is eszik mint az ax ? valahol felreolvastam ...
>> azonos elvarasok ,azonos terheles , azonos utvonal - azonos rakter - es az egyik kb ketszerannyit eszik mint a masik - furcsa modon az ujabbik .
>> ki tevedt el a valosagtol ?
>>
>
> Igen, de kozben mondjuk huszad mennyisegu kormot es egyeb karos anyagot
> bocsat ki. Masra optimalizaltak.
> Mit akarsz kihozni ebbol, mit szeretnel mondani?
>
azt hogy ha ketszer annyi gazolajat toltok bele , akkor szendioxidbol is
lehet hogy mondjuk valamivel tobbet enged ki , es a gazolaj nem
termelodik ujra , mig a korom nagyon keves es annak nagyja is ulepszik
rendesen . mellesleg kevesebb pm10-et ereszt a levegobe .
mig az eredeti motor jol karbantartva alig kormol es maig uzemkepes - az
uj pedig bar alig alig kormol egyuttal alig karbantarthato es rovidebb
az elettartama . tehat ha valasztanom kene hogy mit vegyek : egy mai
can-buszos valtozo geometrias turbos autot mondjuk negymillioert , vagy
egy oregebb , de megbizhato dizelt haromszazert , egy szazasert
rendbetennem a porlasztocsucsokat es elhasznalom meg harom-ot evig ,
akkor igaz hogy feleannyit eszik , de legalabb nem kell vagyonokat
rakolteni a szervizre .
ha a szazast felreteszem , akkor vehetek egy utottkopott swiftet , ami
szinten elmegy meg x evet , de meg olcsobb , meg egyszerubb - tehat
utcai , sima hasznalatra meg jobb valasztas .
bye
dexter
More information about the Elektro-etc
mailing list