[elektro-etc] dizel
VF
vf at elte.hu
Sun Jan 3 21:28:04 CET 2010
Charles Hoss wrote:
>>> Ugyanolyan gazpedalallas mellett? Most mondasz ellent magadnak.
>>>
>>
>> Miert is?
>>
>
> mert fix gazallas mellett ha megjon a turbonyomas , akkor tobbet
> fecskendez be . te pedig azt irtad hogy fix gaznal fix a mennyiseg ,
> tehat nincs "elszalado gaz"
1. Azt irtad, hogy egyenletes sebesseggel haladva jott elo a problema
2. Azt is irtad, hogy a turbo csak bizonyos fordulat felett, jelentos
gazadasra porog fel
Tehat akkor felporgott, vagy nem?
Vagy neked az egyenletes sebesseghez is jelentos gaz kell?
Jo nagy motorokat irtal, ketlem...
De a dizel alapbol mas karakterisztikaju, mint a benzines.
>> Ennek a hivatalos vegsebessege 192km/h, ezt ma is tudja.
>> Turbo nelkul 110 korul, de iszonyu nehezen, kilometerek alatt gyorsul
>> fel odaig. Nem sportauto, max toltonyomas 0.7 bar
>>
> ez a gyari erteke is ?
Turbo nelkul nem adtak meg a vegsebesseget (azt csak egy hiba miatt
tudom), a tobbi stimmel. Mi a fura az adatokban, mi nem ertheto?
>> Igy van. De turbo nelkul is mas mint a benzines.
>> Benzinesnel a teljesitmeny kb aranyos a gazpedal allassal, dizelnel a
>> gazpedal szorozva fordulatszammal. Ha pedig a tuladagolas-korrektor
>> korlatozas tartomanyaban vagy, akkor meg a toltonyomassal is.
>>
> akkor kozben rajottel hogy miert is szalad el .
Csak hangosan gondolkodtam. Mivel egyenletes sebesseget irtal, a
turbot kizarhatjuk, tehat mas lesz az oka.
> azert ha egy mondeoban egy egy megane-ban is azt latom hogy az
> elektromos gazpedal masodpercekkel kesleleteti a motor leporgeset ,
> akkor elkezdhetek gyanakodni ?
Hidd el, nem azert lassu, mert elektromos. Meg tudnak csinalni
nagyon gyorsra is, ha az lenne jo.
> konkretan az utolso ket euro kornyezetvedelmi norma javitas ota lett
> ilyen hulladek a dolog - ekkor nott meg a fogyasztasuk is .
Konnyen lehet, a benzinesek az utobbi idoben panaszkodnak erre,
pedig elektromos gazpedal mar van vagy 15-20 eve. A regiek nem
lassuak, illetve nem erezhetoen lassabbak, mint a mechanikus
modon fekezett bowdenes tarsaik.
Mas kerdes, hogy elektronikusan sokkal tobb lehetoseg van a
lassitasra is, ha az valamiert szukseges.
> lehet - de ha havon megcsuszol , akkor csokken a tapadasod (a csuszasi
> vs tapdasi kerdes) ekkor ha el tudod venni a gazt , az jelent nemi
> elonyt - bar lehet hogy az arokbahajitott auto kornyezetbaratabb es
> ezert csinaljak .
Az, hogy a gaz elvetelekor nem esik vissza azonnal a fordulatszam,
nem jelenti azt, hogy a nyomateka megmarad. Azt szazadmasodpercek
alatt, szinte azonnal el lehet venni, es meg is teszik!
(Gyujtas, befecskendezes idopontjanak valtoztatasaval)
Valtaskor, kuplungozaskor, ESP mukodesekor beszol az egyik ECU a
masiknak a CAN buszon, es a motor nyomateka AZONNAL mexunik.
> jo , de mi a karosanyag ? tiz kilo szendioxid vagy par mikrogramm korom
> ? (amit mellesleg az ujabbak ugyanugy kikopnek , csak az eletuk elso
Hat ez az. Ezert mondom, hogy meg a fustolo, regi dizelek is
kornyezetbaratabbak, csak legfeljebb egeszsegtelenek.
Mi a fontosabb, a Fold, vagy a tudod?
De az ujak mar mindkettot megmentik.
> heteben tudjak azt a normat amiert tobb mint ketszerannyit esznek a
> csodadizelek es teljesen karbantarthatatlanna valtak ? ezt en nem tartom
> fejlodesnek . raadasul az ujabbak karosanyagai jelentosen karosabbak
> mint a regieke . ez egy zsakutca , de ha egy eurokratat beleengedsz egy
Ennek egyszeruen semmi koze a valosaghoz :(
Most beszeltuk meg, hogy ma mar a szuro elettartama majd duplaja a
katalizatorenak, es a szetrohado katalizator mergeit ugyanugy
belelegezzuk, mint a fustot.
Ugy latom hiaba, legkesobb 1-2 het mulva ujra elojon ugyanaz a tema,
a nagy nehezen a fejetekbe toltott uj informaciok nyom nelkul
elillannak...
> pont onnan indultunk el hogy egy adott gazallasnal az auto a
> sebessegkorlatozas hataran van - es itt szep lassan felporog a turbo ,
> megno a nyomas , gazt ad , nekem pedig el kell venni es jatszani vele -
> egy begerjedo rendszerben - mikozben vagyonokat akaszthatnak le rolam
> azert mert nem folyamatosan az autoert dolgozom .
Igen, ez minden turbos autonal igy van. Ha alacsony fordulaton nyomsz
egy padlogazt, akkor ahogy porog fel a motor es a turbo, exponencialisan
no a teljesitmeny egy tartomanyban.
A rossz hir, hogy a benzines divat is a kis turbos motor, amivel ugyanigy
fogsz szenvedni.
A vilagon sokmillio embernek semmi problemat nem okoz, sot kifejezetten
kedvelik ezt a karakterisztikat. Tobbek kozott en is.
> nalam igen . demonstralhatoan , minden hasonlo autonal igy van , mert a
> hajtaslanc meretezese pont egy instabil pontra teszi a
> sebessegkorlatozast .
Nehez lesz elhinni, de a hiba benned van. Ilyet en meg soha nem is
hallottam, senkinek nem szokott problemat okozni egy turbos auto
vezetese, akar benzines, akar dizel.
Ugyanugy korrigalod, ahogy a lejto/emelkedo hatasat, forgalom
ritmusat stb...
>> Egyszeruen limitalja a befecskendezest.
>>
> pontosabban a ket jel adja ossze adott attetellel hogy mennyi az
> adagoloelem elmozdulasa . nem a maximumot limitlaja , mert akkor nem
> none allando gazallasnal a befecskendezett mennyiseg a toltonyomas
> valtozasara .
Nem. Emlexel meg, mi a celja az egesznek? Az, hogy a lambda ne tudjon
egy bizonyos ertek, a fustoleshatar ala csokkenni.
Tehat minden fordulatszam es gazpedal allas mellett erre kell limitalni.
Ha ennel tobbet szeretnel, akkor a hatarnal felkoppan.
A hataron belul nincs hatasa a korrektornak, nem befolyasolja az
attetelt.
> hajra . szokjon ra aki finanszirzni akarja oket .
> most 4.6-5.5 liter a fogyasztasa a polaknak , es harom-ot ezer ft egy
> olajcsereje .
> majd akkor veszek a meglevo autoimnal ujabbat ha jobbat tudnak adni .
> addig probalkozzanak csak . majd szolok ha tetszik amit csinalnak
Nekem is ez az egyetlen problemam.
Penz az termeszetesen barmikor lenne 2 uj autora is, de amig ilyen
sz at rok, hajtom a 15 eves Xm-et. Abban meg van anyag, nem ilyen
megbizhatatlan kanbuszos ize szetrohado szurovel... :)
> dexter
--
Valenta Ferenc <ferenc_valenta at mentor.com> Mentor Graphics ANBU Hungary
"My love is REAL, unless declared INTEGER"
More information about the Elektro-etc
mailing list