[elektro-etc] dizel

Fuzesi Arnold arnold.fuzesi.lista at gmail.com
Fri Jan 1 14:31:33 CET 2010


Peugeot tréler tegnap elo"tt égette le a kuplungját...nem bírta felhozni az Alfát 
a feljáron. (Sakkoztunk h beférjen....de kb 2-3 elo"re hátra volt a még lankás 
szakaszon)

Lent nem volt nyomatek eleg...pörgetve meg a kuplung bánta.
(Saccra nem volt 2-3 evesnel ido"sebb.)

(Nem o" volt az elso"... ismero"s dizel Toyota Hiace-el is igy jart - kb uresen....)

Aztan fogtam, begurultam (utcan nem hagyom a kocsit...szetlopjak 2 nap alatt)
AC pumpa vészkioldó ülés alatt bekapcsol.
Felnyitottam a motorhazat (siman nyilt),
Kiszedtem a motor vezerles környékéro"l a törmeléket, nehogy a vezérmu"szíj 
bekapjon vmit. Latom benzincso" egyben.
Leszigszalagoztam az eltört légszu"ro"házat (legtomegmero miatt , hogy kapjon vmi 
hasznalhato adatot).
Beindult a kocsi pöccre, es felálltam vele a kanyargos meredek feljaron.
Tréleres csak nézett...aszondja ilyet még nem látott 20 év alatt.

Ilyen allapotban:

http://www.alfaamore.hu/files/forum/00273/00273770.jpg
http://www.alfaamore.hu/files/forum/00273/00273771.jpg
http://www.alfaamore.hu/files/forum/00273/00273773.jpg

No comment.

A.

UI: BUEK a diszes tarsasagnak!!!!!!!!!

On 2009. 12. 31. 19:20, Xorn wrote:
> Ezt meg tudom erositeni. Sima 1.9D szivodizel Felician, ha legugrottam
> a kuplungrol egyesben, legfeljebb csuklott kettot a motor es rugott,
> mint a lo, de siman elporoszkalt. Citrosn Picasso 1.6 16V HDI - harom
> masodpercre elore kell gondolkodni, mert annyi ido, mig mezei
> gurulasbol felporog a turbo es elindul az auto mondjuk egy otbol
> vissza haromnal, ha pl. elozni akar az ember.
> 
> Best regards,
> Andy
> 
> 2009/12/31 Várszegi Péter <varszegi at kapos-net.hu>:
>> Pont az ellenkezojét tapasztaltam.
>> Az új dízeleket nagyon meg kell tanulni vezetni, hogy ne fulladj le lépten
>> nyomom, míg a régiekkel azt csináltál amit akartál.
>> (Mondjuk én min. 5 éve nem vezettem benzines autót)
>> De életrveszélyes csak akkor egy dízel, ha már az utastér is lángol.
>>
>> --------------------------------------------------
>> From: "VF" <vf at elte.hu>
>> Sent: Thursday, December 31, 2009 5:47 PM
>> To: <elektro-etc at tesla.hu>
>> Subject: Re: [elektro-etc] dizel
>>
>>> Hofferek Attila wrote:
>>>
>>>> VF írta:
>>>>> Kozben rajottem, az egesznek semmi koze a turbohoz.
>>>>> Egyszeruen ilyen a dizelmotor. Minden fordulaton annyit fecskendez be,
>>>>> ahogy all a gazpedal
>>>> Ez valami regi szivodizel lehet, az ujabbak, amik lambdaszondaval is
>>>> rendelkeznek, korantsem igy mukodnek. Buek.
>>> Minden adagolos ilyen. A turboson meg erosebb az effektus, mert amikor
>>> a turbonyomas megjon, a tuladagolas-korrektor (vagy elektronikus adagolo)
>>> noveli a befecskendezesi mennyiseget is.
>>> A HDI is hasonlo lenne alapbol, ha nem lenne elektronikus trukkozes.
>>> Nincs torok, a gazpedal kozvetlenul vezerli a befecskendezesi
>>> mennyiseget, illetve az elektronika korlatozza, hogy ne menjen a
>>> fustoleshatar fole.
>>> Aztan hogy a karakterisztikat ezen kivul hogyan alakitja a szoftver,
>>> nyilvan gyartofuggo, nem tudjuk.
>>> A benzines autokhoz szokott soforoknek lehet szokatlan, de
>>> eletveszelyesnek
>>> nevezni, hat eleg furcsa... Sokmillioan vezetnek dizel autot,
>>> hivatasszeruen valoszinuleg tobbet, mint benzinest, nem szoktak
>>> panaszkodni. Sot, uj dizelt kifejezetten a baratsagos kezelese
>>> miatt vesznek az emberek.
>>>
>>> --
>>> Valenta Ferenc <ferenc_valenta at mentor.com>   Mentor Graphics ANBU Hungary
>>> "My love is REAL, unless declared INTEGER"
>>>
>>
> 
> 



More information about the Elektro-etc mailing list