[elektro-etc] dragul_a_benzin/csinalj_fagazt

Xorn toth.endre at gmail.com
Wed Dec 29 14:11:10 CET 2010


Csak "frissen" erdemes csinalni, mert tarolni elegge nehezkes. Az
viszont azt jelenti, hogy pl. jarmunel teherauto meret a legkisebb,
ahol megvalosithato, es akkor sem lehet 120-as menettempot elvarni,
sot. Es 1-2 oraval elore el kell kezdeni futeni, hogy indulasra legyen
eleg "nyomas". :-)

Best regards,
Andy

2010/12/29 Várszegi Péter <varszegi at kapos-net.hu>:
> Nem rossz dolog ez, a faelgázosító kazánok  jobb hatásfokkal üzemelnek mint
> a sima kazánok.
> De a fagáz készítése és tárolása egy kicsit értelmetlennek tűnik.
>
> -----Original Message----- From: Hofferek Attila
> Sent: Wednesday, December 29, 2010 1:58 PM
> To: elektro-etc at tesla.hu
> Subject: Re: [elektro-etc] dragul_a_benzin/csinalj_fagazt
>
> 2010.12.29. 13:46 keltezéssel, Hofferek Attila írta:
>>
>> 2010.12.29. 12:26 keltezéssel, Levente Móczó írta:
>>>
>>> http://www.fagaz.fw.hu/
>>
>> Ez mennyivel jobb hatasfoku, mint siman elegetni a fat kazanban?
>>
>
> ...közben olvasom:
>
> "a fa elégetésével mindössze az energiatartalmának 1/3át használjuk fel.
> 2/3-a elveszik, távozik a füsttel"
>
> ez egy jó nagy kamu. Az egyszerűbb szállításban veri egyedül a fagáz a
> fát. Tegnap délelőtt például bedurrantottam a cserépkályhát, két hasáb
> fát meg némi gyújtóst tettem bele (kb 15kg fa) és még most is langyos.
> Kizárt dolog, hogy a 2/3-a a kéményen ment ki, illetve akkor ez egy
> nagyon szuper akácfa lehet.
>
>



More information about the Elektro-etc mailing list