[elektro-etc] auto inditas

Acs Gabor agabor at electrodesign.hu
Sat Dec 18 11:10:37 CET 2010


A Toyota és a Kia is azt csinálja, hogy addig nem megy az utastérfűtés, 
amíg nem elég meleg a motor. Persze ha akarom, ki lehet kerülni, de 
magától ez megy.


Gábor

Kovács József írta:
>
>
> 2010.12.18. 7:10 keltezéssel, jhidvegi írta:
>> Hofferek Attila wrote:
>>
>>> Legutoljára skoda 120-as termosztátot láttam, annak a peremén volt egy
>>> lyuk gyárilag, tehát valamennyi víz minden esetben átközlekedett
>>> rajta.
>>
>> Ezt már megbeszéltük nem sokkal ezelőtt. Ha a "levegőben", azaz a 
>> csőre van szerelve a termosztát valahol, akkor ez indokolt lehet, 
>> különben nem nagyon jut el oda a víz, amitnek a hőfokát meg kéne 
>> mérni. Na de nálam a henger oldalára van a termosztátot befogadó 
>> öntvény szerelve, szóval itt ez nem kell, illetve biztos, hogy nem is 
>> ez vezeti el a sok vizet, mert nagyon megy, mintha nyitva lenne 
>> félig-meddig a termosztát. Nem is tud a motor felmelegedni a 
>> (szerintem) üzemi hőfokra, amit látok a műszeren is, meg a fűtés 
>> teljesítményén is érzem.
>>
>> hjozsi
>
> Én örök idők óta úgy csinálom , hogy
> - indítás után fűtés leteker
> - megvárom amíg a hőmérő mozdul, ekkor  ~ 40-50 fokos a motor
>   (ahol csak lámpa van amíg kialszik a hideg motor jelzés)
> - ekkor fűtés kinyit
>
> Így van a leghamarabb meleg motor és utána hatásos fűtés.
>
> Feltekert fűtés mellett melegítve a motort többszörös idő kell ...
>
> Mindez nekem azt sugallja, hogy
> eddig minden (benzines) motorom esetében
> a fűtő radiátor is része a motorkörnek is...
>
> (skoda, lada, wartburg, nissan, nissan, honda, honda)
>
> KJ
>
>
> _____________ NOD32 5637 (20101121) Információ _____________
>
> Az üzenetet a NOD32 antivirus system megvizsgálta.
> http://www.nod32.hu
>
>
>



More information about the Elektro-etc mailing list