[elektro-etc] auto inditas

Kovács József kj at faldeko.hu
Sat Dec 18 11:05:25 CET 2010



2010.12.18. 7:10 keltezéssel, jhidvegi írta:
> Hofferek Attila wrote:
>
>> Legutoljára skoda 120-as termosztátot láttam, annak a peremén volt egy
>> lyuk gyárilag, tehát valamennyi víz minden esetben átközlekedett
>> rajta.
>
> Ezt már megbeszéltük nem sokkal ezelőtt. Ha a "levegőben", azaz a 
> csőre van szerelve a termosztát valahol, akkor ez indokolt lehet, 
> különben nem nagyon jut el oda a víz, amitnek a hőfokát meg kéne 
> mérni. Na de nálam a henger oldalára van a termosztátot befogadó 
> öntvény szerelve, szóval itt ez nem kell, illetve biztos, hogy nem is 
> ez vezeti el a sok vizet, mert nagyon megy, mintha nyitva lenne 
> félig-meddig a termosztát. Nem is tud a motor felmelegedni a 
> (szerintem) üzemi hőfokra, amit látok a műszeren is, meg a fűtés 
> teljesítményén is érzem.
>
> hjozsi

Én örök idők óta úgy csinálom , hogy
- indítás után fűtés leteker
- megvárom amíg a hőmérő mozdul, ekkor  ~ 40-50 fokos a motor
   (ahol csak lámpa van amíg kialszik a hideg motor jelzés)
- ekkor fűtés kinyit

Így van a leghamarabb meleg motor és utána hatásos fűtés.

Feltekert fűtés mellett melegítve a motort többszörös idő kell ...

Mindez nekem azt sugallja, hogy
eddig minden (benzines) motorom esetében
a fűtő radiátor is része a motorkörnek is...

(skoda, lada, wartburg, nissan, nissan, honda, honda)

KJ



More information about the Elektro-etc mailing list