[elektro-etc] auto inditas
Kovács József
kj at faldeko.hu
Sat Dec 18 11:05:25 CET 2010
2010.12.18. 7:10 keltezéssel, jhidvegi írta:
> Hofferek Attila wrote:
>
>> Legutoljára skoda 120-as termosztátot láttam, annak a peremén volt egy
>> lyuk gyárilag, tehát valamennyi víz minden esetben átközlekedett
>> rajta.
>
> Ezt már megbeszéltük nem sokkal ezelőtt. Ha a "levegőben", azaz a
> csőre van szerelve a termosztát valahol, akkor ez indokolt lehet,
> különben nem nagyon jut el oda a víz, amitnek a hőfokát meg kéne
> mérni. Na de nálam a henger oldalára van a termosztátot befogadó
> öntvény szerelve, szóval itt ez nem kell, illetve biztos, hogy nem is
> ez vezeti el a sok vizet, mert nagyon megy, mintha nyitva lenne
> félig-meddig a termosztát. Nem is tud a motor felmelegedni a
> (szerintem) üzemi hőfokra, amit látok a műszeren is, meg a fűtés
> teljesítményén is érzem.
>
> hjozsi
Én örök idők óta úgy csinálom , hogy
- indítás után fűtés leteker
- megvárom amíg a hőmérő mozdul, ekkor ~ 40-50 fokos a motor
(ahol csak lámpa van amíg kialszik a hideg motor jelzés)
- ekkor fűtés kinyit
Így van a leghamarabb meleg motor és utána hatásos fűtés.
Feltekert fűtés mellett melegítve a motort többszörös idő kell ...
Mindez nekem azt sugallja, hogy
eddig minden (benzines) motorom esetében
a fűtő radiátor is része a motorkörnek is...
(skoda, lada, wartburg, nissan, nissan, honda, honda)
KJ
More information about the Elektro-etc
mailing list