[elektro-etc] klimacsucs

Levente Móczó levestelista at gmail.com
Mon Dec 13 13:58:08 CET 2010


jhidvegi <jhidvegi at gmail.com> írta, 2010.12.13.:

. Kik szoktak lenni a
> tulajdonosok? Sok esetben ugye rengeteg részvényes, más esetben kevesebb.
Úgy tudom, a BMW -nek 3 db tulajdonosa van.



> azért mondtam, hogy ne a vágóhidakkal foglalkozzunk, mert az egy tök más
> téma,
> az nem multi kérdés. Tényleg nem abból áll a gazdaság. Már régóta igaz, hogy
> még
> a mi fejlettségünkön lévő országokban is a lakosságnak csak kis része
> foglalkozik élelmiszer-termeléssel így vagy úgy, más, szintén kis részük a
> forgalmazással. Fontos dolgok, de tényleg nem ebből áll a gazdaság. És főleg
> nem
> multi témák ezek.

Hiába ragozod ezt a dolgot.
Amíg viszonylagos jólét van, addig az emberek elbarkácsolnak autót,
motort, luxuscikket.
Elfoglalják magukat tőzsdézéssel politikával, fórumozgatással.
Azt figyeld meg, hogy mondjuk a következő válsághullám után mi marad!



>
> Az, hogy a multi idejön (meg máshova), és mobil, tehát ha nem éri meg neki,
> megy
> is odébb, a világ legtermészetesebb dolga. Eddig az látszott, hogy az összes
> kormány kezét-lábát törte, hogy idejöjjön a multi. Meg a többi ország összes
> kormánya is. Miért vajon? Miért mentek bele azokba a feltételekbe?
Mert gennyesen kitömik a zsebüket, ld Hankook/bajnai.


>
> Hát idehoznak egy technológiai sort minimum, egy termelési kultúrát, ami
> adott
> esetben nem volt meg. Ez rengeteg embert érint, és oktatásilag is
> beszállnak,
> mert sok embert meg kell tanítani azokra a dolgokra, amik ott kellenek. A
> beszállítóknak is! Az üzem felépítésében részt vevő, sokszor helyi cégek, és
> azok beszállítóinak is!
Amikor a napelem költségvonzatait néztük, akkor ugyanezt a sort
poénként írtad be.
Nekem nem lehet írni ilyet, a Te számításaid tartalmazzák?
Hogy van ez?




>
> Szóval a multi, amikor bemegy termelőüzemet csinálni egy országba, akkor
> igencsak sok előnnyel jár ez annak az országnak. Miért kell ezt figyelmen
> kívül
> hagyni?
Szart jár előnnyel.



Meg azt a bazi nagy összeget, amit befektetnek, amikor létrehozzák
> az
> üzemet?
Egy üres csarnokot hoznak létre, írtam. Nem olvastad?




Miért nem orbán viktor hoz létre autógyárat? Még pénzt is tudna rá
> verbuválni a költségvetésből ugye. Mert semmije nincs hozzá, legfőképpen
> szakirányú esze, tudása.
Ezt kár beleírni, ökörség.

>
> Lehet orrba-szájba gyűlölni ezeket, és gyanús, hogy olyanok is vannak a
> gyűlölködők között, akik érintettek, pl ilyen multinál dolgoznak. Muszáj ott
> dolgozni?

Nem, nem is dogozom ott.
Meg nem is fogok :)


> Meg lehet nézni régi, ma is magyar cégeket (ilyet is ismerek). Meg azt is,
> hogy
> milyen viszonyok vannak. Hát aszondom, hogy tök jó, hogy idejönnek a multik,
> mert ha minden cég ilyen lenne, mint a nem moccanó, 70-es, 80-as évek
> szintjén
> álló magyar cégek, akkor az nagyon gáz lenne.
Az idejövő multiktól semmi hasznosat nem kapunk.
Csak akkor jönnek ide, ha pl zsíros adókedvezményt kapnak.
Amint az elmúlt, ők is elmennek.
Levente



>
> hjozsi
>
>



More information about the Elektro-etc mailing list