[elektro-etc] vegre egy normalis cikk a 7fokos allatsagrol

trebi at algoritmic.hu trebi at algoritmic.hu
Fri Dec 10 14:47:59 CET 2010


Nem arról volt szó, hogy hogyan fogod korrigálni. (Te, vagy az elektronika, 
mindegy.) Az egy következő kérdés.
Arról volt szó, hogyan változik az autó viselkedése különféle gumizással.
Azt kéne belátni, hogy egy pozitívan visszacsatolt, gerjedésre hajlamos 
rendszer nehezebben kézbentartható, mint egy negatívan visszacsatolt, 
önmagát visszaszabályzó. A "rendszer" részei ebben az esetben az autó, a 
gumik meg az út. Ha hátul van kisebb tapadás, az egy önmagát erősítő 
folyamat, pozitív visszacsatolás, egyre jobban kipördül. Meg lehet fogni, 
persze. Ha az eleje tapad jobban, akkor meg negatív visszacsatolás van, a 
folyamat (kicsúszás) önmagától leáll.

Trebitsch

Fuzesi Arnold wrote:
> Nemtom, ha alattam egy auto elindul keresztbe akkor nem elengedem a
> kormanyt es varom h a hatso gumi megoldja a dolgot :)
>
> (Lada Samaran probaltam eleget. Forditva is. Inkabb elol legyen a
> teli mint hatul. A feked/kocsi huzoero onnantol kiesik ha nincs elol
> tapadas. Annal rosszabb helyzet meg nincs. Ha a hatulja kitör az egy
> következő lépés. Azt eppen gazadassal / fek felengedessel lehet
> korrigalni ha van rá mód.)
> A.
> On 2010.12.10. 14:25, trebi at algoritmic.hu wrote:
>> Ez a fizikai történés, amit az ábra mutat. Kanyarban ezt csinálják
>> az erők az autóval. Az, hogy ezt korrigálni, módosítani lehet
>> elektronikával, az egy másik kérdés. Attól még a fizika nem változik.
>> Akinek már volt elöl téli, hátul nyári gumija, és próbált
>> bekanyarodni keményre taposott havon, az tudja, miről van szó. :)
>>
>> Trebitsch
>>
>>
>>
>> Fuzesi Arnold wrote:
>>> ESP/ABS-es kocsinal azert maskepp fest. Az pont megcsinalja
>>> helyetted a "spontan" kormanyzast amit egyebkent a hatsok jobb
>>> tapadasa okoz, es mivel a kocsi egyenesben marad a fekhatas
>>> joreszeert pedig a kocsi eleje felel, ezert hamarabb meg fogsz
>>> tudni allni. Előre tegyetek a jobb gumit, jobban jartok.
>>>
>>>
>>> A.
>>>
>>> On 2010.12.10. 13:47, Hofferek Attila wrote:
>>>> 2010.12.10. 13:44 keltezéssel, Kaczmarek Edvard írta:
>>>>>
>>>>>>> A jobbat kell hátra tenni.
>>>>>>
>>>>>> En ugy tudtam, hogy a hajtott kerekre.
>>>>>
>>>>> Strandberg professzor ábrája: http://www.veta.se/yawstab.htm
>>>>
>>>> Elég meggyőző. 



More information about the Elektro-etc mailing list