[elektro-etc] vegre egy normalis cikk a 7fokos allatsagrol
Kovács József
kj at faldeko.hu
Fri Dec 10 10:56:40 CET 2010
2010.12.10. 10:37 keltezéssel, Szima Gábor írta:
>
> On Fri, 10 Dec 2010, Xorn wrote:
>
>> Nem kell nagy muveszet hozza. Amikor a blokkolo kerek lekaparja magat
>> az aszfaltig, az ABS meg felusztat a frissen hullot ho tetejere. Detto
>> murva-kavics, sarfelhordas stb. Arrol nem is beszelve, hogy az ABS-nek
>> "gondolnia kell" arra is, hogy kormanyozni is akarnak, igy elvileg nem
>> is hasznalhatja ki a max. tapadast. Ezt persze kulonfele
>> gyorsulaserzekelokkel meg kormanypozicio-erzekelessel elbonyolitva meg
>> lehet oldani, de nem biztos, hogy ezt akarnam az automban.
>
> Sokkal egyszerubben belathato gondolatmenet (jo kezelitessel):
>
> - ABS nelkul csuszik a kerek
> - ABS-el csuszik, majd gordul, aztan megint csuszik, majd gordul...
>
> Csakorlatilag egy PWM.
Ami, ha elég gyors akkor igen jól optimalizál...
>
> Igazabol az lenne a tokeletes, ahol a szeker gyorsulasara (es nem a
> kerek forgasi allapotara) szabalyozna vissza, es a leheto legnagyobb,
> meg tapadassal jaro fekerot adna.
Ezt adja...igen-igen minimális hiánnyal.
> Ezzel csak az a baj, hogy ha hirtelen valtozik az utviszony, azt
> nehezen koveti.
Most is elég nagy frekivel PWM-eznek már a jobb ABS-ek.
130-ról fékezve alig látni a PWM nyomát a féknyomon.
Ez saccra is van vagy 100-200 Hz.
A régiek/gagyik 10 Hz-es ciklusa nyilván
sokkal rosszabb összhatást ad...fékútra.
KJ
More information about the Elektro-etc
mailing list