[elektro-etc] Motor bekötés

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
Mon Dec 6 19:06:18 CET 2010


Csuhás wrote:
> Sajna nem. Leálláskor elereszti a nyomást a visszacsapó szelepig,
> tehát terheletlenül indul, majd 5..6 másodpercig forog de nem teljes
> sebességgel, majd leold a túláram kapcsolója.

Ha eddig jó volt, akkor csak 2 lehetőség van:
1. zárlatos lett a motor,
2. a kondi vagy áramköre szakadt meg.

> Amit esetleg el tudok
> képzelni az az, hogy a röpsúlyos kapcsoló valami befagyott zsír miatt
> rajta hagyja a segédfázist és annak az árama jelent akkora többletet
> hogy leold a védő kapcsoló.

Ha akár úgy működik, mint egy hűtőgép, hogy nem kondi van, hanem nagyobb 
ellenállású segédtekercs van rákapcsolva a fázisra az indítás idejére, akár úgy, 
mint egy indítókondenzátoros motor, mindenképpen fel kellene teljesen pörögnie. 
A félig felpörgés leginkább motorzárlatra utal.

Kimérhető szkóppal, lissajous ábrás módszerrel.

> Ez egy kéthengeres kompresszor a
> forgalmazó szerint ez épp hogy elmegy 230Vról, és hidegben szerinte
> is vannak indulási gondok vele. Való igaz, hogy egy tescos
> hosszabbítóval már nyáron se ment. Legjobb volna 400Vról használni,
> de egy relét még csak megveszek a nyomásszabályzó és a motor közé, de
> új motort mos nem vennék, használtat pedig nem találtam eddig.

Szóval ez 400V-os? Mert akkor viszont 3 fázisú, nem? Ha jó a motor, akkor lehet, 
hogy a fesz megnövelése is segít az indításon, de valami nem kóser. Ha nem a 
névleges feszen megy a motor, akkor simán leéghet üzem közben is. Nekem már volt 
kompresszorom (kicsi), ami attól égett le, hogy hosszú hosszabbítóról járt. A 
kisebb fesz miatt megnő a szlip, a nyomaték marad (az nyomásfüggő), ezért a 
forgórész baromira melegszik, és elmelegíti a tekercset az állórészen. Ezzel a 
módszerrel sikeresen zárlatba lehet vinni. Ha nagy a motor, akkor a biztit veri 
le, ha kicsi, akkor meg kijön belőle a működtető füst.

hjozsi 



More information about the Elektro-etc mailing list