[elektro-etc] Motor bekötés

Csuhás csuhas at rabbit.hu
Mon Dec 6 18:45:59 CET 2010


Sajna nem. Leálláskor elereszti a nyomást a visszacsapó szelepig, tehát 
terheletlenül indul, majd 5..6 másodpercig forog de nem teljes 
sebességgel, majd leold a túláram kapcsolója. Amit esetleg el tudok 
képzelni az az, hogy a röpsúlyos kapcsoló valami befagyott zsír miatt 
rajta hagyja a segédfázist és annak az árama jelent akkora többletet 
hogy leold a védő kapcsoló. Ez egy kéthengeres kompresszor a forgalmazó 
szerint ez épp hogy elmegy 230Vról, és hidegben szerinte is vannak 
indulási gondok vele. Való igaz, hogy egy tescos hosszabbítóval már 
nyáron se ment. Legjobb volna 400Vról használni, de egy relét még csak 
megveszek a nyomásszabályzó és a motor közé, de új motort mos nem 
vennék, használtat pedig nem találtam eddig.

Csuhás

2010.12.06. 16:34 keltezéssel, jhidvegi írta:
> Csuhas wrote:
>> Adott egy egyfázisú üzemi kondenzátoros, röpsúlyos kapcsolású
>> indítókondenzátorral ellátott motor (2.2kW) ami egy kompresszort hajt.
>> Mostani hidegben nem igazán indul...
>
> Nem az van mögötte, hogy valami gubanc van a nyomásszabályozó körül?
> Normál esetben üresben kell a motornak indulnia, azaz nem szabad, hogy 
> rögtön nyomás ellen dolgozzon. Viszont hidegben lehet, hogy valami 
> mechanikailag megnyekkent, befagyott..., és a szerencsétlennek nyomás 
> alatt kéne indulnia.
>
> hjozsi
>
> __________ ESET Smart Security - V�rusdefin�ci�s adatb�zis: 5458 
> (20100917) __________
>
> Az �zenetet az ESET Smart Security ellen�rizte.
>
> http://www.eset.hu
>
>
>
>



More information about the Elektro-etc mailing list