[elektro-etc] benyas verda fogyasztasa
vajk fekete
halaloszto at yahoo.co.uk
Sun Dec 5 11:52:18 CET 2010
scroll kompresszor?
vajk
________________________________
From: Anonymus <anonymus at telemester.hu>
To: elektro-etc at tesla.hu
Sent: Sun, 5 December, 2010 11:39:42
Subject: Re: [elektro-etc] benyas verda fogyasztasa
Szia !
2010.12.05. 10:38 keltezéssel, jhidvegi írta:
>
> Valami rémlik, hogy a kétüteműnél is meg lehet oldani, hogy jól el legyenek
>választva a folyamatok, csak elfelejtettem, hogyan. Szóval valami ügyes szelep-
>vagy résvezérlés vagy mittudomén meg tudja oldani, hogy ne az üzemanyaggal
>dúsított levegő tolja ki a kipufogógázokat a hengertérből?
>
> Lehet, hogy kimegy belőle, amennyi kimegy, aztán lezárnak valamit a kimenet
>útjában, aztán nyomással betolják a maradék kipufogógázokra rá az üzemanyagos
>levegőt? és szintén sűrített keverék kerül bele? Tulajdonképpen ez nem két ütem,
>hanem 3 lenne, de minden fordulatnál történne robbanás.
>
> hjozsi
Olyan 40 éve láttam egy darusautót, aminek ilyen kétütemű dízelmotorja volt.
Nagyon sok henger (6, vagy 8) sorban.
A beömlőknél egy jókora csavart fogaskerékszivattyú tolta be a túlnyomásos
levegőt. Ez a szivattyú volt megpusztulva, (kicsit megkoptak az egymásba
forduló, 3 ágú, egymáson gördülő, érdekes profilú kerekek) és mivel a
helyszínen javították meg ( hoztak egy komplett szivattyút), láttam a technikát
szétszedve. (hengerfej, és a hozzá kapcsolódó szivattyú lett levéve)
A beömlést - kipufogást szelepekkel oldották meg. Az égéstermék szabadon ment
ki, de közben nyitott a beömlő és rövid ideig szellőztette a hengert. Majd zárt
mindkettő (a beömlő kicsit később) és onnan indult a sűrítés
Félelmetes méretű motor volt, a hengerfej és a szivattyú hossza olyan másfél
méter lehetett.
Gondolom csak a motor volt néhány tonna. :)
Szerintem olyan 2000-es fordulat lehetett a max., de valami embertelen
nyomatékkal.
Ja és orosz technika volt, tehát gondolom tajgaálló kivitelű szerkezet volt a
cél.
Az indítással soha nem volt gond, a darus elmondása szerint. (mondjuk a
szivattyú áteresztése miatt már igen)
Üdv.:
Anonymus
More information about the Elektro-etc
mailing list