[elektro-etc] benyas verda fogyasztasa

Anonymus anonymus at telemester.hu
Sun Dec 5 11:39:42 CET 2010


Szia !

2010.12.05. 10:38 keltezéssel, jhidvegi írta:
>
> Valami rémlik, hogy a kétüteműnél is meg lehet oldani, hogy jól el 
> legyenek választva a folyamatok, csak elfelejtettem, hogyan. Szóval 
> valami ügyes szelep- vagy résvezérlés vagy mittudomén meg tudja 
> oldani, hogy ne az üzemanyaggal dúsított levegő tolja ki a 
> kipufogógázokat a hengertérből?
>
> Lehet, hogy kimegy belőle, amennyi kimegy, aztán lezárnak valamit a 
> kimenet útjában, aztán nyomással betolják a maradék kipufogógázokra rá 
> az üzemanyagos levegőt? és szintén sűrített keverék kerül bele? 
> Tulajdonképpen ez nem két ütem, hanem 3 lenne, de minden fordulatnál 
> történne robbanás.
>
> hjozsi

Olyan 40 éve láttam egy darusautót, aminek ilyen kétütemű dízelmotorja 
volt. Nagyon sok henger (6, vagy 8) sorban.
A beömlőknél egy jókora csavart fogaskerékszivattyú tolta be a 
túlnyomásos levegőt. Ez a szivattyú volt megpusztulva, (kicsit megkoptak 
az egymásba forduló, 3 ágú, egymáson gördülő, érdekes profilú kerekek)  
és mivel a helyszínen javították meg ( hoztak egy komplett szivattyút), 
láttam a technikát szétszedve. (hengerfej, és a hozzá kapcsolódó 
szivattyú lett levéve)
A beömlést - kipufogást szelepekkel oldották meg. Az égéstermék szabadon 
ment ki, de közben nyitott a beömlő és rövid ideig szellőztette a 
hengert. Majd zárt mindkettő (a beömlő kicsit később) és onnan indult a 
sűrítés
Félelmetes méretű motor volt, a hengerfej és a szivattyú hossza olyan 
másfél méter lehetett.
Gondolom csak a motor volt néhány tonna. :)
Szerintem olyan 2000-es fordulat lehetett a max., de valami embertelen 
nyomatékkal.
Ja és orosz technika volt, tehát gondolom tajgaálló kivitelű szerkezet 
volt a cél.
Az indítással soha nem volt gond, a darus elmondása szerint. (mondjuk a 
szivattyú áteresztése miatt már igen)

Üdv.:
Anonymus



More information about the Elektro-etc mailing list