[elektro-etc] benyas verda fogyasztasa
Anonymus
anonymus at telemester.hu
Sun Dec 5 11:39:42 CET 2010
Szia !
2010.12.05. 10:38 keltezéssel, jhidvegi írta:
>
> Valami rémlik, hogy a kétüteműnél is meg lehet oldani, hogy jól el
> legyenek választva a folyamatok, csak elfelejtettem, hogyan. Szóval
> valami ügyes szelep- vagy résvezérlés vagy mittudomén meg tudja
> oldani, hogy ne az üzemanyaggal dúsított levegő tolja ki a
> kipufogógázokat a hengertérből?
>
> Lehet, hogy kimegy belőle, amennyi kimegy, aztán lezárnak valamit a
> kimenet útjában, aztán nyomással betolják a maradék kipufogógázokra rá
> az üzemanyagos levegőt? és szintén sűrített keverék kerül bele?
> Tulajdonképpen ez nem két ütem, hanem 3 lenne, de minden fordulatnál
> történne robbanás.
>
> hjozsi
Olyan 40 éve láttam egy darusautót, aminek ilyen kétütemű dízelmotorja
volt. Nagyon sok henger (6, vagy 8) sorban.
A beömlőknél egy jókora csavart fogaskerékszivattyú tolta be a
túlnyomásos levegőt. Ez a szivattyú volt megpusztulva, (kicsit megkoptak
az egymásba forduló, 3 ágú, egymáson gördülő, érdekes profilú kerekek)
és mivel a helyszínen javították meg ( hoztak egy komplett szivattyút),
láttam a technikát szétszedve. (hengerfej, és a hozzá kapcsolódó
szivattyú lett levéve)
A beömlést - kipufogást szelepekkel oldották meg. Az égéstermék szabadon
ment ki, de közben nyitott a beömlő és rövid ideig szellőztette a
hengert. Majd zárt mindkettő (a beömlő kicsit később) és onnan indult a
sűrítés
Félelmetes méretű motor volt, a hengerfej és a szivattyú hossza olyan
másfél méter lehetett.
Gondolom csak a motor volt néhány tonna. :)
Szerintem olyan 2000-es fordulat lehetett a max., de valami embertelen
nyomatékkal.
Ja és orosz technika volt, tehát gondolom tajgaálló kivitelű szerkezet
volt a cél.
Az indítással soha nem volt gond, a darus elmondása szerint. (mondjuk a
szivattyú áteresztése miatt már igen)
Üdv.:
Anonymus
More information about the Elektro-etc
mailing list