[elektro-etc] Szervizkönyv

trebi at algoritmic.hu trebi at algoritmic.hu
Thu Nov 19 16:29:57 CET 2009


----- Original Message ----- 
From: "Xorn" <toth.endre at gmail.com>
To: <elektro-etc at tesla.hu>
Sent: Thursday, November 19, 2009 12:58 PM
Subject: Re: [elektro-etc] Szervizkönyv


> A menet igen egyszeru: regi olaj ki, uj olaj be. Ennek pedig
> logikailag ellentmond az, hogy a regi olaj meg a rendszerben van, de
> mar felrakja az uj szurot. Ennyi, ezen nincs mit magyarazni.

Nyavalyát. Amint letekered a régi szűrőt, egyrészt abban is benne marad 
valamennyi régi olaj, másrészt az olajjáratokból lecsurog a karterba. Azt 
majd a többivel együtt leengeded. Aztán hogy először nyitod ki az 
olajleeresztő csavart, vagy először veszed le a régi olajszűrőt, és akár föl 
is teszed az újat, amíg bent a régi olaj... Tökmindegy.
Az viszont éppen hogy rossz megoldás, hogy előbb föltölteni új olajjal, és 
csak aztán letekerni a szűrőt.

> Visszamenni felesleges, van annyi tartalek ezekben az olajokban, hogy
> az az esetleges 6-8% regi olaj nem fog semmi bajt csinalni a kovetkezo
> csereig. De legkozelebb csapj az urge kezere, ha a szurohoz elobb
> nyul, mint a leeresztocsavarhoz.

Szerintem nem kéne a kezére csapkodni, mert jól csinálta... :)
Egy kevés régi olaj egyébként mindenképp marad a rendszerben, a szelepdekli 
alatt. Ott vannak olyan mélyedések a hengerfej tetején, amikből magától sose 
folyik ki az olaj, csak ha utánpótlást kap.

Trebitsch

> > 2009/11/19 Acs Gabor <agabor at electrodesign.hu>:
> > Akkor lehet, hogy ez a 2-3 deci nekem bennmaradt a rendszerben a 
> > fordított
> > sorrend miatt?
> > Ha igen, érdemes szerintetek ezért visszamenni, és újra csináltatni?
> Létezik erre valahol 'hivatalos' leírás, hogy mi a szabályos olajcsere
> menete? Amire hivatkozhatok a reklamációnál?




More information about the Elektro-etc mailing list