[elektro-etc] sláger rádió off

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
Fri Nov 6 16:33:43 CET 2009


Famulus Számítástechnika wrote:

> Inkább, hogy bőrősödjön, úgymond...
>
> Azaz az úthenger tudja résmentesen felűlet zárni a tetejét.

Tényleg, mintha az úthengerelés előtt locsolták volna. Sajna nem láttam, 
de hogy az úthenger vizes volt, azt igen.

> Régebben TÖBB volt az aszfaltén (bitumen jellegű) nyúlós
> anyag a masszában, az tehát magától is totálisan zárta felületet.
> Plusz önamában jó kötő réteg volt.

Asszem ma is van többféle összetételű massza. Pl észrevettem, hogy míg a 
korábbi útfelújítások egyikénél a buszmegállókat kibetonozták valami nem 
akármilyen betonnal, hogy a busz ne tudjon nagy gödröket nyomni bele az ő 
jókora keréknyomásával, addig itt egy másik fajta aszfaltot raktak a 
buszmegállókba. Küllemre alig tér el, de valszleg egy olyan anyag, amiben 
a szilárd töltőanyag egymásra nyomódik, és talán a bitumenszerű anyag is 
más. Na ezt már nem fogom megtudni, hogy mi miben más, csak azt láttam, 
hogy a buszmegállók tök külön készültek, előre, és később aszfaltozták az 
út többi részét.

> Viszont nagy melegben felpuhult és ragadt.
> A terhelhetősége is kisseb az útnak..nyáron...
> Nomeg ez a legdrábább része a masszának :-(

Tényleg, egy kérdés, amit nem tudom, hogy van.
Felmarják az eredeti aszfaltot, és elszállítják bazi teherautókkal. (Régen 
nem voltak ekkorák.) Ezt hova rakják, mit csinálnak vele? Nem lehet ebből 
a nem túl olcsó korábbi aszfaltot kinyerni? Ha megolvasztanák, nem válna 
külön a bitumenszerű massza?

> Szóval manapság kevesebb az aszfaltén arány.
> Cserébe precízebb, összetetetbb a technológia.
> pl. külön tapadó, teherelosztó híd-réteg kell alá.

Igen, két rétegben aszfaltoznak mindig. Ezek szerint a két réteg nem is 
egyforma.

Nekem szimpatikus, hogy fejlődik ez a technológia. Nyilván anyagilag se 
mindegy, milyen gyakran kell az utat felújítani.

hjozsi 



More information about the Elektro-etc mailing list