[elektro-etc] sláger rádió off
jhidvegi
jhidvegi at gmail.com
Fri Nov 6 16:33:43 CET 2009
Famulus Számítástechnika wrote:
> Inkább, hogy bőrősödjön, úgymond...
>
> Azaz az úthenger tudja résmentesen felűlet zárni a tetejét.
Tényleg, mintha az úthengerelés előtt locsolták volna. Sajna nem láttam,
de hogy az úthenger vizes volt, azt igen.
> Régebben TÖBB volt az aszfaltén (bitumen jellegű) nyúlós
> anyag a masszában, az tehát magától is totálisan zárta felületet.
> Plusz önamában jó kötő réteg volt.
Asszem ma is van többféle összetételű massza. Pl észrevettem, hogy míg a
korábbi útfelújítások egyikénél a buszmegállókat kibetonozták valami nem
akármilyen betonnal, hogy a busz ne tudjon nagy gödröket nyomni bele az ő
jókora keréknyomásával, addig itt egy másik fajta aszfaltot raktak a
buszmegállókba. Küllemre alig tér el, de valszleg egy olyan anyag, amiben
a szilárd töltőanyag egymásra nyomódik, és talán a bitumenszerű anyag is
más. Na ezt már nem fogom megtudni, hogy mi miben más, csak azt láttam,
hogy a buszmegállók tök külön készültek, előre, és később aszfaltozták az
út többi részét.
> Viszont nagy melegben felpuhult és ragadt.
> A terhelhetősége is kisseb az útnak..nyáron...
> Nomeg ez a legdrábább része a masszának :-(
Tényleg, egy kérdés, amit nem tudom, hogy van.
Felmarják az eredeti aszfaltot, és elszállítják bazi teherautókkal. (Régen
nem voltak ekkorák.) Ezt hova rakják, mit csinálnak vele? Nem lehet ebből
a nem túl olcsó korábbi aszfaltot kinyerni? Ha megolvasztanák, nem válna
külön a bitumenszerű massza?
> Szóval manapság kevesebb az aszfaltén arány.
> Cserébe precízebb, összetetetbb a technológia.
> pl. külön tapadó, teherelosztó híd-réteg kell alá.
Igen, két rétegben aszfaltoznak mindig. Ezek szerint a két réteg nem is
egyforma.
Nekem szimpatikus, hogy fejlődik ez a technológia. Nyilván anyagilag se
mindegy, milyen gyakran kell az utat felújítani.
hjozsi
More information about the Elektro-etc
mailing list