[elektro-etc] sláger rádió off
Famulus Számítástechnika
hwsw at famulus.hu
Fri Nov 6 16:15:14 CET 2009
>> Milyen tehcnológia létezik ilyen esetre a teljes munkaterület
>> lefedésén túl? El tudok pl olyat képzelni, hogy megy a monstrum,
>> csak a maga környékét fedi le az eső miatt, és közvetlenül az
>> aszfaltozás előtti terepet erős lánggal felszárítja, fel is
>> melegíti, lespricceli az oldószerrel, és nyomja is rá az aszfaltot.
>> Utána talán már nem olyan probléma, hogy megázik. Sőt, mint láttam,
>> a kész aszfaltot lelocsolják. Valszleg azért, hogy gyorsan lehüljön,
>> mert jönnek az autósok, és simán rámennek a lágy anyagra is, nincs
>> skrupulusuk a terelést elbontani.
Inkább, hogy bőrősödjön, úgymond...
Azaz az úthenger tudja résmentesen felűlet zárni a tetejét.
Mert, ha magától hűl, akkor microrepedezik és
akkor idővel alámegy a víz ami, aztán fagyban repeszt.
Régebben TÖBB volt az aszfaltén (bitumen jellegű) nyúlós
anyag a masszában, az tehát magától is totálisan zárta felületet.
Plusz önamában jó kötő réteg volt.
Tapadt, elosztotta a terhelsét és
rugalmasan kötött...a régi és új között.
Viszont nagy melegben felpuhult és ragadt.
A terhelhetősége is kisseb az útnak..nyáron...
Nomeg ez a legdrábább része a masszának :-(
Szóval manapság kevesebb az aszfaltén arány.
Cserébe precízebb, összetetetbb a technológia.
pl. külön tapadó, teherelosztó híd-réteg kell alá.
És ezt a technológiát, ráadásul.. be is kéne tartani...:-(((
KJ
>> hjozsi
>>
>
>
>
>
> No virus found in this incoming message.
> Checked by AVG - www.avg.com
> Version: 8.5.425 / Virus Database: 270.14.52/2484 - Release Date:
> 11/06/09 07:38:00
More information about the Elektro-etc
mailing list