[elektro-etc] dizel

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
Mon Jun 1 17:10:25 CEST 2009


Fuzesi Arnold wrote:
> Azért a csaknem nulla forgalom a vasut szempontjabol mast jelent mint 
> mondjuk
> egy család szempontjából h a gyerek h el tud-e menni oskolába valamilyen 
> modon
> vagy sem... Nehol eleg kritikus volt a helyzet.

Azért a busz sokkal házközelibb szokott tudni lenni, és a gyerekek 
elmennek simán busszal. Múltkor volt egy ilyen szárnyvonalakkal foglalkozó 
riportfilm, ahol bemutattak néhányat. Nem emléxem, melyik tv-n. Igencsak 
elvétve volt utas, nem gyerekek, és tényleg a hivatásforgalom volt a zöme. 
Aki meg nem, az fura ámbér volt, elkisérték hazáig, beszélgettek vele. 
Hááát ezért az egy emberért, és még néhány társáért fenntartani akárcsak 
pár km-en is egy ilyen akárcsak 1 kocsiból álló vonatot, nagyon gáz.

Én nem mondom, hogy nincsenek kihasznált járatok, de hogy ez nem megy, 
hogy kerül amibe kerül... az tuti. Te is leraknád az autódat, ha 1500 
liter benzint fogyasztana 100-on, nem?

Nekem a városi buszokkal is ilyesmi bajom van. Ki van csukva, hogy ha 
párszáz méteren belül lefékezem az utasokkal együtt 20 tonnás dögöt, és 
ezzel elvesztegetek kb 2MJ energiát, amit az újragyorsításnál bele kell 
vinni, hogy ez olyan gazdaságos dolog lenne. Legyen rajta 50 utas, és 
átlagosan menjen 10 megállót mind, akkor egy utasra 400kJ energia jut, 
amivel eljuttatják kb 2-4 km-rel odébb. Persze osztva kb 0,3-mal vagy még 
kisebb számmal, ha üzemanyagra átszámítom, szóval durván 1,5MJ/utas.

Villanybiciklivel ezt az utast el lehetne ennyi energiával vinni 100km 
messzire. :-) De egy 600 kilós villanyautóval is vagy 15km-re.

hjozsi 



More information about the Elektro-etc mailing list