[elektro-etc] F1 ciklois

Charles Hoss charles.hoss at gmail.com
Mon Jul 27 00:01:04 CEST 2009


Andras Suller írta:
> 2009/7/26 Charles Hoss <charles.hoss at gmail.com>:
>   
>> Andras Suller írta:
>>     
>>> Ha hinni lehet a kommentátoroknak, akkor az a pont, ahol kiesett az
>>> alkatrész, a pályán előrébb van, mint ahol Massát eltalálta. Tehát
>>> Barrichello autójáról mindenképpen hátrafelé kellett elindulnia a
>>> rugónak, és úgy pattognia, tehát Massával ellentétes irányban
>>> pattogott a rugó.
>>>       
>> ha ez igaz , akkor megeszem a kalapom .
>> tetelezzuk fel hogy igaz . mondjuk ugy 250-300 korul kipattan egy rugo (ez
>> eleve nem kulonosebben valoszinu , de legyen)
>> igy csekely a mozgasi energiaja a talajhoz kepest , par pattanas utan megall
>>     
>
> Miért gondolod, hogy a rugó kipattanásakor kevés lenne a mozgási
> energiája? Próbáltál te már például egy toll rugót összenyomni, majd
> oldalra kipattintani? Elég gyors lesz tőle...
> És ha a Barichello autójának hátuljáról pattant ki a rugó (ahogy Gyula
> mondta), akkor pont Massával szemben haladt.
>   
azert nem tartom valoszinunek , mert a rugo onmagat gyorsitotta es 
elsokent le kellett nullazza az auto sajat sebesseget - egy nagyon sima 
kepletnek tunik nekem ez : az energia elvileg korlatlanul novelheto , de 
a rugo tomege vele no - tehat a 1/2D*y^2 all szemben az 1/2m*v^2 -el - 
raadasul a rugo amikor kilo , akkor belso rezgeseket is vegez , ami 
szinten elegge eszi az energiat . szoval nekem ugy tunik hogy nem fog 
vegtelenul felgyorsulni az a rugo .

> A rugó nem csak úgy kiesett az autóból, hanem kipattant! Ez nagy
> különbség. Valószínűleg a maximális terhelésnél tört ki a rugó, amikor
> már nem bírta terhelést, így rengeteg energiát kapott.
>   
amibol le kene vonni az auto kezdosebesseget mondjuk a rugo 800grammos 
volt , akkor ahhoz hogy megalljon eleve el kellett hasznaljon 4KJ 
energiat .

bye
dexter



More information about the Elektro-etc mailing list