[elektro-etc] F1 ciklois
Andras Suller
suller.andras at gmail.com
Sun Jul 26 23:03:44 CEST 2009
2009/7/26 Charles Hoss <charles.hoss at gmail.com>:
> Andras Suller írta:
>> Ha hinni lehet a kommentátoroknak, akkor az a pont, ahol kiesett az
>> alkatrész, a pályán előrébb van, mint ahol Massát eltalálta. Tehát
>> Barrichello autójáról mindenképpen hátrafelé kellett elindulnia a
>> rugónak, és úgy pattognia, tehát Massával ellentétes irányban
>> pattogott a rugó.
>
> ha ez igaz , akkor megeszem a kalapom .
> tetelezzuk fel hogy igaz . mondjuk ugy 250-300 korul kipattan egy rugo (ez
> eleve nem kulonosebben valoszinu , de legyen)
> igy csekely a mozgasi energiaja a talajhoz kepest , par pattanas utan megall
Miért gondolod, hogy a rugó kipattanásakor kevés lenne a mozgási
energiája? Próbáltál te már például egy toll rugót összenyomni, majd
oldalra kipattintani? Elég gyors lesz tőle...
És ha a Barichello autójának hátuljáról pattant ki a rugó (ahogy Gyula
mondta), akkor pont Massával szemben haladt.
> ha viszont elore pattog , tehat a kocsival azonos a kezdosebessege , akkor a
> mozgasi energiajat szepen folyamatosan a legellenallasba , porgesbe es
> pattogasba tudja atforgatni - igy sokaig pattoghat , sok idot tud ugy
> tolteni hogy a latott modon artalmas lehet .
A rugó nem csak úgy kiesett az autóból, hanem kipattant! Ez nagy
különbség. Valószínűleg a maximális terhelésnél tört ki a rugó, amikor
már nem bírta terhelést, így rengeteg energiát kapott.
Üdv: psmith
More information about the Elektro-etc
mailing list