[elektro-etc] dizel

VF vf at elte.hu
Tue Dec 29 17:40:56 CET 2009


Charles Hoss wrote:

>> levegot szallitani. Nem kell varni a felporgesre, mert ugysem lesz semmi
>> hatasa, a gazreakcio ugyanolyan kozvetlen, mint turbo nelkuli motoroknal.
> tehat van egy halott turbos blokkod es igy nem utalod a turbo 
> karakterisztikajat .
> csak a halott indian a jo indian :)

:) Az enyem egy sima fix geometrias turbo. Azt tudja, ami ettol a
technologiatol elvarhato, csak egy viszonylag szuk tartomanyban
mukodik optimalisan.
Egy valtozo geometriaju turbo, vagy dupla turbo magas fordulaton is
tud tolteni, elhiszem hogy nagyobb az a tartomany, amikor a
karakterisztikaja szokatlan egyeseknek.
En sajnos meg nem vezettem valtozo geometriaju turbos autot.

>> En az elejen ezt kifejezetten elveztem (kicsit nedves uton, emelkedon a
>> turbo felporgesekor kiporog a kerek :), de annyira megszoktam, hogy
>> mar eszre sem veszem, korrigalok.
> ez a korrekcio olyankor amikor epp napi 1200-1500km-t vezetsz , 
> konkretan eleg ahhoz hogy ket oraval hamarabb faradj el es ne erj el 
> hazaig elve .

Egy kicsit tulzas. Mas mint a benzines, de egyaltalan nem igenyel
tobblet erofeszitest. Mivel en szinte csak dizelt vezetek, nekem a
benzines karakterisztikaja zavaro es faraszto. Komolyan. Vagy lefulladok,
vagy uveghangon porgetem, nem erzem biztosan, hogy vissza kell-e valtani,
sokkal jobban kell figyelnem ra, faraszto.
Ha te mindkettot rendszeresen hasznalod, elobb-utobb olyan leszel, mint
azok az emberek, akik beszelnek 3-4 nyelven, de mindegyiken nagyon
szarul, beleertve az anyanyelvuket :)

> emlekszem a "LONG LIFE VEHICLE" kampanyra a vw-tol . mindezt ugy hogy 
> 200.000km utan szethullanak ...

Az uj mind ilyen, nyilvan azert a dizel valamivel tartosabb.

> hova valtsak otodik fole egy otos valtot 90-nel ?

Ez erdekes, mert nekem ekkor 2000 korul forog, es pont ez a tartomany,
amikor fel szokott porogni. (Persze csak eros gazadasra) Otosben valahogy
nem erezni, nem tudom miert. Lehet hogy elektronikus furmany, nekem is
elektromos gazpedalom van. De elhiszem hogy mas autonal zavaro.

> nekem tobb masodperc a reakcio , meg nincs hangja a turbonak es nem 
> tetszik .

Hat ez fura. Lehet hogy nincs is koze a turbohoz?

> ahhoz mar sok hogy visszakapcsoljak , ahhoz meg varnom kell hogy elozni 
> tudjak , tehat mar tiz masodperccel elobb latnom kell hogy a szembejovo 
> mogott mekkora res van es akkorra kell felporgetnem a turbot hogy elozni 
> tudjak .

10 masodperc? Melyik autoval? Ez eleg durvanak tunik, ott valami baj
lesz. Lehet hogy muszaki hiba? Nekem fel korul, vagy kevesebb.

> turbosoknal van labilis pont - ami a tobbseguknel a sebessegkorlatozasok 
> egy reszevel talalkozik is , amivel ravesz hogy eleve gyorshajts - 

Elhiszem, hogy van olyan auto, ami igy mukodik.
De egy jo dizel nem csinal ilyet. En 80..100 alatt barmilyen sebesseggel
tudok sik uton egyenletesen haladni, hogy kozben nem porog a turbo.
Ha pedig gyorsitani kell, max 1 (ha nagyon alacsony fordulatrol indul), de
inkabb fel vagy annal is kevesebb masodperc alatt megjon az ero.
Amiket en vezettem, egyik sem csinalt ilyen csunyasagot.
De dizelbol 2002-es, benzinesbol 2006-os a legujabb amit vezettem, a
legujabbakat nem ismerem.

> kalapacs van nalad , akkor minden szognek latszik - ha mai , mukodo 
> turbodizeled van , akkor mindenhol 10-15%-al gyorshajtasz .

Ja, az baj? Az megvan amugy is, barmilyen autoval :)

> dexter

-- 
Valenta Ferenc <ferenc_valenta at mentor.com>   Mentor Graphics ANBU Hungary
"My love is REAL, unless declared INTEGER"



More information about the Elektro-etc mailing list