[elektro-etc] dizel

VF vf at elte.hu
Tue Dec 29 16:35:20 CET 2009


Charles Hoss wrote:

> ez elsosorban a marketing hulyesg miatt van - az autot a 
> csucsteljesitmeny adja el , ezert egyre porgosebb es egyre 
> nyomatektalanabb vackokat gyartanak . epp a napokban hasonlitottam ossze 

Pontosan. Vegre valamiben egyetertunk :)

> gyulolom a dizelek nyomatektervezesi szisztemajat :
> ugy meretezik hogy ahol szabalyosan utaznal , epp ott porog fel a turbo .

A gyakorlatban nem ennyire gaz, meg kell szokni. Gondolom te foleg
benzinest vezetsz.
Varosban nekem csak az intenziv gyorsitas szakaszaiban porog fel a turbo.
Ha tehetem, felgyorsitok egy sebessegre, majd szukseg szerint valtok,
ugy, hogy utana mar ne porogjon hallhatoan. Ez a fogyasztasnak is jot
tesz, meg minek kopjon, ha lehet nelkule is autozni.
Nagy sebessegnel termeszetesen folyamatosan megy, de mar nem bir eleg
levegot szallitani. Nem kell varni a felporgesre, mert ugysem lesz semmi
hatasa, a gazreakcio ugyanolyan kozvetlen, mint turbo nelkuli motoroknal.

> tehat mesz kilencvennel , felporog , megno a teljesitmeny 10%-ot es 
> elkezdesz gyorsitani - onkentelenul .
> elveszed a gazt , leporog , leesik 85-re , es nem akar felgyorsulni , 
> csak kinlodik - folyamatosan egyensulyoznod kell a turbonyomason . 

Hozza kell szokni. Valoban van ilyen jelenseg, kulonosen a regi dizeleknel.
En az elejen ezt kifejezetten elveztem (kicsit nedves uton, emelkedon a
turbo felporgesekor kiporog a kerek :), de annyira megszoktam, hogy
mar eszre sem veszem, korrigalok.
Normalis hasznalat mellett ritkan es rovid ideig hasznalod a motort a
karakterisztika instabil szakaszan.
Ha gyorsulni akarsz, porogjon, ha egyenletesen akarsz haladni, felvaltasz.
Nagy sebessegnel mar nem jon elo, mert nem tud eleg levegot szallitani a
turbo. En akkor erzem ezt, amikor egyenletesen megyek, de latom hogy
nemsokara gyorsitani kell, es mar lusta vagyok felvaltani majd vissza.
Inkabb egyensulyozok egy kicsit a gazzal. A legkisebb mozdulatot is nehany
tized masodperces kesessel koveti a turbo hangja. Szoktam vele jatszani,
nekem tetszik.

> a T-dizellel hosszu tavot vezetni szabalyos tempoban faraszto .

Megszokas kerdese. A turbo nem lehet gond, ha jo fokozatot valasztasz,
vagy porog, vagy nem, egyenletes sebessegnel sohasem megy a hataron.

> dexter

-- 
Valenta Ferenc <ferenc_valenta at mentor.com>   Mentor Graphics ANBU Hungary
"My love is REAL, unless declared INTEGER"



More information about the Elektro-etc mailing list