[elektro-etc] dizel

Várszegi Péter varszegi at kapos-net.hu
Tue Dec 29 15:18:19 CET 2009


Ezek az új elektromos dízelek meg irgalmatlan szarok.
Nagyjából nulla ero az alsó tartományokban, ami egy személyautónál még 
kevésbé idegesíto, de terepjárónáll égnek áll a hajam tole.
Egy modern 200 pacis dízell terepjáróval lassan menni, pláne utánfutóval 
tolatni kínszenvedés.
Ha nem pörgetem lefullad, ha pörgetem, leég a kuplung.
Ha beteszem a felezot, akkor bekepcsol az öszekrékhajtás, nem tudsz rendesen 
fordulni, egyébként se felezo, hanem negyedelo kéne bele.
A régi száz pacis alapjáraton element mexikóig, rakott utánfutóval, ezzel 
meg csak lefulladok állandóan... mondjuk 200-nál van a vége de ez terepen 
nem sokat segít.
De ugyanez a helyzet passattal is.
Amíg nem indul el a turbó, addig a teljes nyomatéknak a töredéke van csak.

De pl. az erosebb 1.5dci-k meg nagyon jók, rugalmasak, keveset esznek, a 
hasonló kategóriájú benzineseknél jobbak.
Egy 1.2 1.4 clio sehol nincs egy 1.5 dci-hez képest, hiába papiron 
ugyanakora az ero.

--------------------------------------------------
From: "Charles Hoss" <charles.hoss at gmail.com>
Sent: Tuesday, December 29, 2009 3:04 PM
To: <elektro-etc at tesla.hu>
Subject: Re: [elektro-etc] dizel

> Famulus Számítástechnika írta:
>> VF wrote:
>>> A vezetesi elmenyben a benzinesek helyzete az alabbi VW passat ota
>>> tovabb romlott: a nyomatek maximum feltolodott 4600..5200 koze, de
>>> ott is nagyon csirkek barmilyen dizelhez kepest.
> ez elsosorban a marketing hulyesg miatt van - az autot a csucsteljesitmeny 
> adja el , ezert egyre porgosebb es egyre nyomatektalanabb vackokat 
> gyartanak . epp a napokban hasonlitottam ossze egy yarist es mondeoval . a 
> mondeo sokkal erosebb , de lent annyira nem volt nyomatek es annyira buta 
> volt az elektromos gaz hogy legszivesebben kiszalltam volna belole .
>> A görbe csúcsa érdektelen!!!
>> HA ELÉG LAPOS....
>> Márpedig a KIA estében mint láttuk egész jó
>> a benzines görbéje...a dizelesé kevésbé
>> Tehát a KIA esetén benuzinessel is keveset
>> kell a váltóval tornázni...azaz rugalmas lesz.
>> Megkockáztatom rugalmasab mint a diesellel
>> benzin ~2200-6000
>> diesel 1500-3600 aztán váltás
> gyulolom a dizelek nyomatektervezesi szisztemajat :
> ugy meretezik hogy ahol szabalyosan utaznal , epp ott porog fel a turbo .
> tehat mesz kilencvennel , felporog , megno a teljesitmeny 10%-ot es 
> elkezdesz gyorsitani - onkentelenul .
> elveszed a gazt , leporog , leesik 85-re , es nem akar felgyorsulni , csak 
> kinlodik - folyamatosan egyensulyoznod kell a turbonyomason . dolgozzon a 
> franc a vacakjuk utan . vagy gyorshajtok vagy szivok mint torkosborz . a 
> lumina , jeep de meg a polak is annyival megy amennyire nyomom es kesz .
> a T-dizellel hosszu tavot vezetni szabalyos tempoban faraszto .
>
> bye
> dexter
> 



More information about the Elektro-etc mailing list