[elektro-etc] dizel
Charles Hoss
charles.hoss at gmail.com
Tue Dec 29 15:04:09 CET 2009
Famulus Számítástechnika írta:
> VF wrote:
>> A vezetesi elmenyben a benzinesek helyzete az alabbi VW passat ota
>> tovabb romlott: a nyomatek maximum feltolodott 4600..5200 koze, de
>> ott is nagyon csirkek barmilyen dizelhez kepest.
ez elsosorban a marketing hulyesg miatt van - az autot a
csucsteljesitmeny adja el , ezert egyre porgosebb es egyre
nyomatektalanabb vackokat gyartanak . epp a napokban hasonlitottam ossze
egy yarist es mondeoval . a mondeo sokkal erosebb , de lent annyira nem
volt nyomatek es annyira buta volt az elektromos gaz hogy legszivesebben
kiszalltam volna belole .
> A görbe csúcsa érdektelen!!!
> HA ELÉG LAPOS....
> Márpedig a KIA estében mint láttuk egész jó
> a benzines görbéje...a dizelesé kevésbé
> Tehát a KIA esetén benuzinessel is keveset
> kell a váltóval tornázni...azaz rugalmas lesz.
> Megkockáztatom rugalmasab mint a diesellel
> benzin ~2200-6000
> diesel 1500-3600 aztán váltás
gyulolom a dizelek nyomatektervezesi szisztemajat :
ugy meretezik hogy ahol szabalyosan utaznal , epp ott porog fel a turbo .
tehat mesz kilencvennel , felporog , megno a teljesitmeny 10%-ot es
elkezdesz gyorsitani - onkentelenul .
elveszed a gazt , leporog , leesik 85-re , es nem akar felgyorsulni ,
csak kinlodik - folyamatosan egyensulyoznod kell a turbonyomason .
dolgozzon a franc a vacakjuk utan . vagy gyorshajtok vagy szivok mint
torkosborz . a lumina , jeep de meg a polak is annyival megy amennyire
nyomom es kesz .
a T-dizellel hosszu tavot vezetni szabalyos tempoban faraszto .
bye
dexter
More information about the Elektro-etc
mailing list