[elektro-etc] dizel

Charles Hoss charles.hoss at gmail.com
Tue Dec 29 15:04:09 CET 2009


Famulus Számítástechnika írta:
> VF wrote:
>> A vezetesi elmenyben a benzinesek helyzete az alabbi VW passat ota
>> tovabb romlott: a nyomatek maximum feltolodott 4600..5200 koze, de
>> ott is nagyon csirkek barmilyen dizelhez kepest. 
ez elsosorban a marketing hulyesg miatt van - az autot a 
csucsteljesitmeny adja el , ezert egyre porgosebb es egyre 
nyomatektalanabb vackokat gyartanak . epp a napokban hasonlitottam ossze 
egy yarist es mondeoval . a mondeo sokkal erosebb , de lent annyira nem 
volt nyomatek es annyira buta volt az elektromos gaz hogy legszivesebben 
kiszalltam volna belole .
> A görbe csúcsa érdektelen!!!
> HA ELÉG LAPOS....
> Márpedig a KIA estében mint láttuk egész jó
> a benzines görbéje...a dizelesé kevésbé
> Tehát a KIA esetén benuzinessel is keveset
> kell a váltóval tornázni...azaz rugalmas lesz.
> Megkockáztatom rugalmasab mint a diesellel
> benzin ~2200-6000
> diesel 1500-3600 aztán váltás
gyulolom a dizelek nyomatektervezesi szisztemajat :
ugy meretezik hogy ahol szabalyosan utaznal , epp ott porog fel a turbo .
tehat mesz kilencvennel , felporog , megno a teljesitmeny 10%-ot es 
elkezdesz gyorsitani - onkentelenul .
elveszed a gazt , leporog , leesik 85-re , es nem akar felgyorsulni , 
csak kinlodik - folyamatosan egyensulyoznod kell a turbonyomason . 
dolgozzon a franc a vacakjuk utan . vagy gyorshajtok vagy szivok mint 
torkosborz . a lumina , jeep de meg a polak is annyival megy amennyire 
nyomom es kesz .
a T-dizellel hosszu tavot vezetni szabalyos tempoban faraszto .

bye
dexter



More information about the Elektro-etc mailing list